Det sitter i hodet vet du!

I dag kjørte jeg en styrkeøkt rett etter jobb. Jeg puttet musikk i ørene og gikk helt inn i min egen verden. Det er så deilig å koble ut verden for en liten time, og kun fokusere på seg selv og treningen. Jeg trente bryst og triceps i dag.

En god økt som resulterte skjervende armer og et stort smil om munnen. I dag kjørte jeg:

  • Brystpress med hantler
  • Flies med hantler, og i kabel
  • Brede pushups
  • Triceps pushdown
  • Franskpress
  • Benkpress

 

Jeg var ikke super gira før trening, men jeg gikk en liten runde før jeg startet økten og snakket meg selv opp. Det er nemlig slik at det meste sitter i hodet. Du kan snakke deg selv både opp og ned. Desverre er der sistnevnte vi som oftest gjør. Vi er så bevisst på alt vi ikke får til, alt vi ikke får gjort og alt vi ikke kan. Hva med å fokusere til på alt det vi faktisk får til, og alle de mulighetene vi har. Jeg snakket meg selv opp og overbeviste meg selv om at dette kom til å bli en god økt hvis jeg bare bestemte meg for det. Jammen funket det ikke også *smile* Økten var ikke super energisk, men den var god i form av at jeg kjente det utrolig godt i de musklene jeg ønsket å få kontakt med, og følte at teknikken i alle øvelsene var på plass. 

Etter trening ble det et par timer jobb på mac´en før jeg møtte en god venninne på cafe. Vel hjemme ble det en kjapp middag før jeg dumpet ned i sofaen. Jeg har vært på farten fra 08.00 til 20.00, så nå kjenner jeg at sofen er helt riktig. 

Håper denne tirsdagen har behandlet dere bra!

 

Smiiiiil Maren

6 kommentarer
    1. Så deilig, du har virkelig fortjent sofaen, ja 🙂
      Lurte bare på hvor mange sett og repetisjoner du ligger på i en sånn økt? 🙂

    2. Herlig! Det er så sant! Jeg gjør det veldig ofte og veit jeg ikke er aleine! Så når jeg tar meg sjølv i å tenke negative ting,spesielt på trening, prøver jeg å dytte vekk tankene og si “slutt å tull, dette får du til,kom igjen, du klarer det”! Liker veldig godt et sitat fra Pippi Langstrømpe: dette har jeg ikke prøvd før, så dette får jeg sikkert til! 😉 har et spm Maren! Du trenger ikke svare på det, men jeg beundrer deg og kroppen din og lurer på om du alltid har hatt høy forbrenning eller om du noen gang har vært litt større? Eller har du alltid hatt en trent og slank kropp? 🙂

    3. Så enig, deilig å faktisk ikke ha dårlig samvittighet når man setter seg ned på slutten av dagen 🙂
      “Your mind will quit 100 times before your body ever does. Feel the pain and do it anyway”

    4. Hei! Jeg lurer på om du har den samme motivasjonen som du hadde før på trening, eller føler du at du har forandret deg mye? Hver gang jeg er inne på bloggen føler jeg alltid det er noe om at idag orket du ikke, eller at du som i dette innlegget ikke var så gira. Selvsagt er du flink og gjennomfører flere økter, men jeg føler bloggen handler myye om det at det finnes dårlige dager og lite motivasjon. Og selvsagt gjør det det, for alle, men føler nesten en får lese det i hvert innlegg her.
      Dette var kun ment som et spm. angående hvordan du ser på treningen din dra før til nå, mest på styrketreningen, kondisjonen ser du ut til å like godt (men det vet du selvsagt selv hva du liker/føler).
      Ville vel egentlig bare frem til det at jeg føler ikke jeg får den motivasjonboosten som jeg fikk før av å være inne på bloggen din. Jeg skal ikke spekulere i hva det henger sammen med, og ikke meningen å støte deg på noen måte.
      Ha en strålende dag! Og håper svar 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg