Bentrening og Get Sporty

Goood morgen hjerter

Jeg har akkurat rullet ut av sengen, og ja, jeg sier rullet fordi jeg er så stiv og støl etter gårsdagens treningsøkt. Jeg misliker sterkt å trene ben, men det er virkelig ingenting som er finere en stramme sterke og definerte ben, for ikke å snakke om en spretten og stram rumpe. Så da er det nothing to do but to do it!! Heldigvis er det hjelp å få, og i går fant jeg en haug av motivasjon og inspirasjon hos skjønne Mette. Mette er en god venninne av meg, og den perfekte treningspartner. Hun har så mange lure små triks og tips på hvordan man endrer på øvelsene og vinkelen for å virkelig få kontakt med muskulaturen. Jeg er selv helt uinterresert i hvor mye jeg løfter, så lenge jeg kjenner at jeg virkelig får tak i muskulaturen og virkelig får brukt den. Vi fikk en solid og god økt med følgende øvelser:

  • Sittende legextentions
  • Liggende lårcurl – med en liten vri
  • Kickback with a twist
  • Benpress med stale ben
  • Innside/utside lår med endring av vinkel

 

Fornøyd og stolt jente etter velgjennomført benøkt med masse energi, godt humør og ekstremt god kontakt med rumpa – det er sjeldent!! Dette er et velkjent fenomen at flere jenter ikke får ordentlig kontakt med setemuskulaturem sin, og dermed sliter med å få trent den ordentlig. Dette vil jeg komme tilbake til å skrive et eget innlegg om. Jeg har bevisst snikt meg unna bentrening, og valgt å si at jeg er svak i bena, og ikke mestrer bentrening spesielt bra. Svakhet er et valg!! Du kan velge å snike deg unna og si at dette får du ikke til, eller du kan godta at dette er noe du må lære deg, godta at det blir tøft – men velge at dette skal du faktisk klare! 


Vel hjemme ble det en påfyll av mat, og koselig besøk. Det ble ikke taco på fredag *sjokk* og da måtte jeg selvfølgelig ta den igjen i går. Denne gangen ble det litt ekstra lomper for å fylle godt opp etter en tung treningsøkt. Dere som følger meg fast vet at ost er min desidert største craving, og som dere ser på bildet er det ingen ost!! Jeg hadde glemt å kjøpe, og det tok nesten gleden bort fra hele tacoen. Aldri skal jeg glemme ost igjen. Hehe. 

Tilslutt må jeg nevne at fineste Kristina min har nå relansert sin fantastiske nettside for sporty jenter. GET SPORTY er åpen dere, så nå er det bare å go crazy i de fantastiske treningsklærne. Spesielt liker jeg statement-toppene som Kristina har designet selv. Jeg har to stykker selv, og skal garantert bestille meg et par til. Jeg har vist dere de før, men her har dere den igjen. Kul eller hva?

Da gjenstår det bare å ønske dere en fantastisk fin mandag! 

 

Smiiiiil Maren

15 kommentarer
    1. Sliter med kontakt på kickbacksa og har så lyst å mestre! Når du skriver “med en twist”, hjalp det kontaktmessig? Og kva var annerledes? *nysgjerrig jente*, hehe:) ha en ellers superfin dag!

    2. Jeg trenger virkelig hjelp for å få bedre kontakt med rumpen.. sliter skikkelig med det!
      Gleder meg til innlegget – la det komme fort 😀

    3. Gleder meg til innlegget du har tenkt til å skrive om det å få kontakt med musklene man skal trene. Kjenner meg godt igjen når du sier at du alltid har skyldt litt på at man er svak i beina, for det har nemelig jeg gjort mye også, men som du gjør så tar jeg meg sammen og trene rumpe og ben. Og når man begynner og se resultater så ser jo det så mye bedre ut 🙂
      Som sagt gleder meg til innlegget, sliter litt med å få kontakt med rumpa.. hehe det hørtes rart ut ! 😛

    4. Hei Maren!
      Mette, hun venninnen din som driver med bodyfitness? Hvis det er henne, så har jeg et spørsmål til deg! Jeg leste bloggen hennes før og jeg fant masse motivasjon til øvelser, bilder og små videoklipp av treningsøktene. Men ila de siste mnd forsvant den, har hun sluttet å blogge?

    5. Hei:)
      jeg leser at alle får sann energi og overskudd i hverdagene når de spiser sunt! Jeg spiser drit sunt, rett og slett. Men jeg har hatt et veldig anspent forhold til mat siste året og lidd av spiseforstyrrelser, men nå er ikke mat lenger fienden min, jeg bygger nå muskler og er på veg opp i vekt. Jeg er ennå tynn og spinkel, men det kommer seg! Men jeg tenker, jeg har ikke noe energi overskudd og er nesten slapp hele tiden. Jeg vet jeg spiser for lite, men maten vokser fremdeles inn i munnen min.
      frokost: 1 dl havregryn, toppet med litt youghurt og bær
      lunsj: skyr/kesam med frukt/kylling og eggehvite salat
      mellommåltid: en frukt
      middag: kylling/fisk/karbonadedeig med poteter/lefser og mye grønnsaker
      kvelds: knekkebrød m cottagecheese og sylte eller kalkunpålegg
      dette er vel en typisk matdag, men fortsatt så lite energi! i det siste har jeg ikke fått lov å trent, pga jeg på først og fremst opp i fettprosent. men nå har jeg begynt å trent igjen og har da VERTFALL ikke noe energi når jeg kommer hjem før middag. Det verste er vell sann i 10 tiden på skolen, da sitter jeg der bare og er slapp… hva kan jeg gjøre? må jeg spise mer?

    6. Anonym: Takk for at du velger å dele dette, det er sikkert ikke så enkelt å prate så åpent om og jeg synes du er både sterk og modig. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg her over bloggen, da jeg ikke har kompetansen til det ift til din sykdom. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med en ernæringsfysiolog (regner med ut i fra det du skriver her at du allerede får hjelp av lege o.l, ift spiseforstyrrelsen) som kan hjelpe deg å sette opp en komplett kostplan som er skreddersydd for deg og dine behov. Jeg ønsker deg all verdens lykke til, og er utrolig glad for at jeg har en så sterk, åpen og modig leser som deg! Ikke gi deg, det virker som du har kommet langt på vei allerede, og jeg har virkelig troa på dette skal du klare å overvinne 🙂 God klem fra Maren

    7. Ingvild: Det er mette Ulseth ja 🙂 Hun har desverre sluttet å blogge, men alle filmene av øvelsene hennes ligger ute på youtube-tråden hennes. Søk henne op på Youtube så finner du masse inspirasjon til øvelser :):)

    8. Caroline Sofie: ja du denne har jeg faktisk hatt, og brukt opp. Skal bestille meg en ny, takk for at du minnet meg på det 🙂 jeg har blandet denne og den vanlige sammen (jeg er EKSTREMT på krydder. hehe ) og det var super godt 🙂

    9. Lena: det var faktisk på et apparat, og ikke vanlig kickback. Et tips til deg er å vinkle foten litt til siden, og kjøre kortere (halve) repetisjoner. Så det blir mer “pumping” på en måte. Test det ut;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg