En anderledes treningsøkt og helgevask!

I dag gjennomførte jeg en litt anderledes og morsom treningsøkt. Jeg knyttet på meg joggeskoene og la ut på tur. Jeg startet med å gå i 10 minutter, til jeg fant en benk, der stoppet jeg og tok 10 pushups mot benken, så 10 stepups på benken og til slutt 10 dips på benken. Så jogget jeg videre i rolig tempo i 10 minutter, der fant jeg en liten mur som jeg stoppet ved, og kjørte samme runde som på benken. 10 pushups, 10 stepup og 10 dips, jeg fortsatte deretter med 10 minutter jogging til jeg fant en ny benk hvor jeg avsluttet turen min med min lille styrkesirkel. Deretter tøyde jeg godt ut (til en forandring – skjerpings her!!) og gikk rolig hjem. 

Hele økten var over på 40 minutter og jeg er super fornøyd! Alle kan klare å jogge rolig eller gå i godt tempo i 10 små minutter, og alle kan klare armhevninger mot en benk eller et gjerde, det gjelder bare å finne riktig høyde. Jo høyere benken er, jo kortere blir arbeidsveien og jo lettere blir øvelsen. Du bestemmer selv hvor tungt og utfordrende det skal være, man kan selvfølgelig gjøre vanlige strake pushups på bakken også. Dipsene bli lettere ved at man bøyer bena, så her kan alle tilpasse til sitt eget nivå. Step up er rett og slett bare et steg opppå benken og ned igjen. Som å gå i en trapp – og det er jeg overbevist om at alle får til! Test ut denne lille økten da vel, og gjør den til din egen ved å variere øvelsene og intensiteten på kodisjonsdelen. 

Etter turen dro jeg rett hjem å startet husvasken. Det er så usannsynelig kjedelig å vaske, men den følelsen av å ta helg med skinnende ren leilighet er helt magisk! Nå har jeg hatt hode i vaskebøttene i godt over to timer, og sier meg fornøyd med resultatet. Jeg har ikke store leiligheten, så to timer intensiv vasking betyr at hver neste lille krok er tatt. Nå skal jeg straks ut å handle friske blomster, fylle opp kjøleskapet med masse deilig mat og innom posten for å hente to pakker. Etter det kan helgen bare komme 😀

Nyt helgen vakre dere, frem med smilet – alt blir så mye bedre da! Jeg sier det kanskje ikke ofte nok, men tusen tusen takk til hver og en av dere for at dere titter innom her, jeg setter så stor pris på dere 🙂

 

Smiiiil Maren

9 kommentarer
    1. Blir glad når jeg leser om folk som tar en god gammelsdags old school outdoor workout 🙂
      I tillegg kan du legge vaskinga under som en liten cardio økt! hehe
      Sjekk ut bloggen min hvis du har lyst, er fersk så trenger litt feedback 🙂
      http://aktivhelse.blogg.no/

    2. Og tusen takk til deg som stadig sprer glede 🙂
      Ingenting er som nyvaska leilighet før helgen! Ha en strålende helg, Maren 🙂

    3. Hei Maren!
      Jeg må bare fortelle deg, fordi du har vært mitt smil den siste uka 🙂
      Jeg må være aktiv etter jobb i og med at jeg sitter mye foran dataen på jobb. Bestemte meg derfor for
      at jeg jevnlig må ut å gå i det minste. Plutselig en dag fant jeg ut at jeg skulle jogge hjem. Dagen etter gjorde jeg det samme, men startet å løpe tidligere. Målet var å løpe til samme stoppested som sist, for da hadde jeg økt fra forrige dag. Det var tyngre enn dagen før, og jeg hadde såå lyst til å stoppe opp. Tenkte på deg og bloggen, “søren, klarer Maren det så skal jeg og”. Tenkte på hvor positiv du er, og hvor ofte du har snakket om å ta på smilet – for da blir det så mye enklere. Dermed gjorde jeg det. Klistret på meg tidenes smil, og tenkte at dette var jo såå lett! Ikke var det lett, men å endre på innstillingen gjorde det lettere! Sikkert mange som synes det var ukult å se på ho som løp hvor det så så lett ut, men forhåpentligvis klarte jeg å smitte dem også.
      Så takk Maren for at du minner meg på noe så enkelt, du har vært min inspirasjon til å ta beina fatt. Du har så mange gode poeng, og jeg liker at du minner oss på det 🙂
      Ha en nydelig dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg