Raskt, enkel og sunn kake

Ja jeg vet at mange bloggere leggere ut “super-sunne-super-enkle-super-gode” oppskrifter på kaker og diverse søtt. Så tar man en titt på ingrediensene, og du har ikke hørt om halvparten av dem en gang. Så når jeg nå velger å bruke denne overskriften så er det faktisk fordi denne oppskriften er rask, enkel og et mye sunnere alternativ til kake. Jeg ble helt overrasket over smaken og den saftige deilige konsistensen. 

Alt du trenger:

 

Søtningen kan sløyfes, men er du en skikkelig søtmoms som meg så er det ekstra godt med litt ekstra søtt. Jeg bruker litt ekstra sukrin og sukrin gold i. Jeg lagde denne kaken i går, og det kunne faktisk ikke blitt enklere. Hell ønsket mengde kakemiks i en skål, tilsett vann slik at røren får en fin konsistens. Sett skålen inn i microen i 2 minutter, og vips har du en smaksbombe av en kake. Jeg brukte verken egg eller melk, kun kakemiks, vann og sukrin. 

Når kaken var ferdig i microen så velvet jeg den rundt på en tallerken, og da fikk den en søt form. Topp gjerne kaken med vaniljekesam, bær eller en glasur laget av philadelpiaost og vanileporteinpulver. mmmmm. Jeg har laget både vaniljekake av den nøytrale lyse kakemiksen, og sjokolade av krydderkakemiksen. Begge er nydelige, men min favoritt er nok krydderkakemiksen. Kakene kan selvfølgelig også bakes som annvist på pakken, og jeg skal garantere at ingen vil merke at dette er et sunnere alternativ til kake. Jeg har selv servert den til “vanile” personer som er skeptiske til sunner alternativer, og når de etterpå ble fortalt at dette var en sunnere kake, så ville de nesten ikke tro det.

 

Fantastisk ikke sant? Test den ut da vel 🙂

 

Smiiiil Maren

5 kommentarer
    1. Andrea: Ja, eller den blir fast i formen. Og når du da har den i en skål og snur den rundt på en tallerken når den kommer ut av microen, så får den denne fine runde formen 🙂

    2. Andrea Lyngroth Løseth: Det synes jeg absolutt du skal 😀 jeg liker som sagt best den krydderkaken, men både sjokolade og den lyse kakemiksen er også fantastisk gode 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg