Sporty lørdag

Denne lørdagen startet på best mulig måte, med en herlig gåtur i fine Baneheia. Jeg prøve å komme meg ut i naturen hver mulighet jeg får nå som jeg er hjemme, og har nydelige turmuligheter like utenfor husdøren. I dag ble det en 30 minutters tur i skogen, før jeg avsluttet med kort-intervaller på Solsiden PTsenter. 30 sek spurt, 30 sek pause (hopper av mølla) 10 ganger. Det tar kun 10 minutter, og får virkelig pulsen opp. Kort og effektivt – akkurat slik jeg liker det! Jeg knipset et par bilder på turen min i dag, merk dere været, den deilige utsikten og den fine turstien.


Jeg har også fått tid til en liten shopping runde i sentrum, cafe og handling av deilig mat og vin. Jeg dro direkte fra shopping for å treffe søte Julie og hennes kjæreste Gøran på Trimmeriet treningssener. Vi kjørte en solid styrkeøkt, hvor noen var litt mer fokusert enn andre (hihi, gjett hvem som var surrete og ustrukturert). Jeg gjennomførte, på tross av litt surring, en god økt på ben. 

I dag stod følgende øvelser på planen:

  • Liggende lårcurl
  • Ett bens strakmark med stang
  • Kickback i kabel
  • Leg extention
  • Frontbøy med KB

 

Jeg kjørte svært lette vekter. Bena mine er et lite mysterium, de tåler nesten ingenting før det spruter melkesyre og jeg er på nippet til krampe. Bena føles helt såre, pulserende og stinn av syre. Ufattelig irriterende! Jeg vet at kramper kan være et signal om mangel på magnesium. Jeg vil derfor ta magnesiumtilskudd i en periode, for å se om dette kan hjelpe. Er det noen som har kjent på det samme? 

Nå er et stort og deilig ettertrenings-måltid inntatt og jeg lader opp til en herlig kveld med sosial hygge. Har dere noen spennende planer for denne lørdagskvelden?

 

Smiiiil Maren 

7 kommentarer
    1. Både jeg og kjæresten har slitt med kramper og de forsvant for begges del når vi begynte med magnesium. Så det hjelper virkelig.

    2. Anbefaler virkelig magnesium tilskudd, har krampe mye sjeldnere enn før ^^Vidunderkur spør du meg 😀

    3. Jeg har slitt mye med muskelkramper i låret og etter jeg startet med magnesium er dette problemet ute av verden:) du er en super inspirasjon og forbilde! hilsen fast leser:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg