Lørdagstrim og Cafesøndag

I dag våknet jeg opp med tidenes treningsverk i rumpe og lår! Fy søren – jeg hadde nesten glemt hvordan det føles å være skikkelig støl i beina. Jeg vralter avgårde som en gås, og har store problemer med å komme meg opp og ned fra sofaen. Hihi. Det er absolutt ikke noe å klage over, langt i fra!! Det er bare litt morsomt å observere hvordan musklaturen responderer på belastning når det går lenge mellom hver gang. Det er ingen hemmelighet at jeg hater å trene ben, og det resulterer i at jeg så alt for sjeldent gjør det! I går var vi en finfin gjeng på SATS sjølyst, energien var god og omringet av så mange dedikerte herlige treningsmennesker ble jeg inspirert til en benøkt. Jeg kjørte lette vekter, vel vitende om at det ville bli smertefullt de neste dagene.

Jeg kjørte følgende øvelser:

  • Liggende lårcurl
  • Sittende lårcurl
  • Kickback i kabel
  • Knebøy
  • Strak mark

 

Jeg kjørte høyrep på ca 12-15 rep og helt lette vekter, likevel fikk jeg god kontakt med musklaturen. Jeg skalv som et aspeløv i bena etterpå, og slet med å komme meg ned trappen, og dette med kun 30 kg i knebøyen. Et hint om at jeg bør kjøre ben litt oftere? Så absolutt! Ingen liker å gjøre det de føler at de ikke mestrerer, og derfor utsetter jeg benøktene mine så alt for ofte. Nå er det skjerpings! Vil man ha sprettrumpe og stramme lår til sommeren så er det styrketrening som gjelder. Ferdig snakka!


Etter trening dro vi hjem til meg for å lage deilig mat, og kose oss med film og snacks. På menyen i går stod Mix-salat. Jeg kaller den det fordi den inneholdt så mye forskjellig. Jeg elsker å lage miks salater og putte oppi alt mulig jeg finner i kjøleskapet. Jeg liker også godt å mikse proteinkildene mine, og ikke kun ha kylling, eller kun sjømat. I mine salater er det ofte en herlig miks av det meste. Gårsdagens salat inneholdt:

  • Isbergsalat
  • Agurk
  • Tomat
  • Mais
  • Kalkun
  • Egg
  • Laks
  • Avokado
  • Fetaost
  • Løk

 

Som tilbehør hadde vi speltlomper, på den måten kan man flle lompene med salat og plutselig har du en wrap. Voala – to matretter i en! Vi hadde også kesam, diverse krydder og Walden farms dressing til. Enkelt, smakfullt og sunt.

I dag er det strålende sol i Oslo, og jeg har startet mitt lille cafe-maraton. Jeg startet med et utrolig koselig besøk på Tullins med en nydelig jente jeg ser alt for sjeldent. Nå har jeg beveget meg videre til Waynes for å treffe en annen søtnos. Søndag er den perfekte dag til å være sosial med gode venninner. Jeg er virkelig et cafemenneske, og søndagsdatene med god kaffe og gode venner er det beste jeg vet. *smile*

Hvordan har helgen deres vært kjære venner? Hva skal dere fylle denne søndagen med?

 

Smiiiil Maren

6 kommentarer
    1. Godt å høre at det ikke er bare meg! :b Har gått over til å ha knebøy&markløft på den ene økta, og planke&lårpress på den andre 🙂 Blir så lei av å stå i kø, lei av å jobbe med teknikk, og ikke minst stå i kø for å få kjørt øvelsene! Men er veeeldig verdt det etterpå som du sier 🙂 Og det hjelper utrolig mye på lengre løpeturer når styrken i bena er der.
      Stå på Maren, digger bloggen din 😀

    2. Har gått en tur med 2 gode venninner. Vi skulle egentlig sykle, men så ble det en liten snøstorm. Nå er det sol og varmt. Vestlandet <3

    3. Jeg liker veldig god å trene bein så lenge jeg kan gjøre det sammen med noen! Å finne motivasjon til å trene bein alene er vanskligere, men liker å tenke at hver beinøkt løfter rumpa et par hakk 😉
      I dag er det fullstendig kosedag. Sen frokost med alt mulig godt! Tusletur i sola i sentrum, sushi og kaffe på kafé og i kveld blir det is ned nonstop og peanøtter! mm! Som jeg gleder meg ^^
      Nyt dagen spreke deg ! Du ser så bra ut 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg