Påskekosen fortsetter

Alle som følger meg på Instagram (brukernavn: Merdvik) vet at jeg er syk på påskeferie! Jeg har fått klaget godt, og jeg tror nok at både dere blogglesere, instagramfølgere og min kjære skjønne familie er greit lei av å høre om febertokter, hostekuler og søvnløse netter. Så nå har jeg satt foten ned, greit jeg er sjuk, og nå får det være slutt på klagingen.

I går ettermiddag kom verdens beste storebror og svigerinne til fjells. Vi koste oss med afterski på verandaen med magasiner, bøker, snacks, varm drikke og selvfølgelig masse deilig sol. Jeg fikk også være med på hyggen, vi flyttet rett og slett bare hele “sykesenga” ut på verandaen. Så der lå jeg som en prinsesse, tullet inn i ull fra topp til tå, med saueskinn under meg, og dyna over meg. Fantastisk! Med fifty shades i fanget, en stor kopp kaffe latte i hånden, solen i ansiktet og familien rundt meg var gårsdagen nærmest komplett, selv med litt redusert form. Kvelden gikk med til Taco, påskekrim, litt spill og hygge.


Etter en natt med få timer søvn og en rimelig redusert form valgte jeg å bli hjemme i dag når de andre dro ut på tur. Det å la hele familien dra på skitur uten meg strider mot absolutt alt jeg er vant til!! Det føltes helt feil å sitte i sofaen å se på at de moret seg med smøring av ski og pakke sekken for tur. Verre ble det når de dro og jeg satt igjen her, i en helt tom og helt stille hytte. Jeg forsøkte å lese litt, lagde meg en liten snacks-skål, og forsøkte alt jeg kunne å kose meg, men det funket ikke. Så da tok jeg rett og slett på meg skiklær og dro ut på min egen lille tur. Det ble en mini-skitur, og jeg kom ikke spesielt langt, men jeg fikk likevel oppnådd det jeg ville med turen. Jeg fikk frisk luft, beveget kroppen bitte litt og fikk fine roser i kinnene. Nå er jeg tilbake på hytta, og koser meg med blogg, litt frukt og påskequiz radio.

Jeg koser meg veldig på fjellet, og det blir tatt mye bilder. Både fra skiturer, koselige måltider og andre ting. Jeg har kun to små dager igjen på fjellet, så dere får holde ut med påskespam fra meg en liten stund til. Her kommer et lite bildedryss:









Nyt påsken videre fine dere, og tuse takk for alle god-bedring-hilsner fra dere. Dere er gode som gull!!

 

Smiiiiil Maren

5 kommentarer
    1. I have been reading your blog and following your instagram for a while now and I have to say that your positivity and balance in life inspires me so much! I live an active lifestyle that consists of running and gym training but I’m also a huge sugar-lover and in the weekends (and sometimes also everyday..) I enjoy chocolate and other sweets. Now, after eating sugary sweets and bakery products for couple of days (because of easter), I feel so fat and I feel like throwing up and I know that it isn’t healthy to feel this way. Is it ok to not be so active all the time and let yourself rest and eat whatever you want?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg