Kosekveld og endelig påskeferie!

For dere som følger meg på instagram vet at jeg tok en liten timeout i går, trakk for gardinene, leide meg en koselig film, lage favorittmiddagen og snacksen min, tente masse lys og stengte verden ute. Noen ganger så får man behov for å lukket alt og alle ute og bare nyte litt egentid, hvertfall er det slik for meg! Tacosalat med ekstra ost og speltlomper, atkins sjokolade, kålchips, fruktskåler og pepsi max gjorde kvelden optimal.

Jeg lå under pleddet i går, frøs og svettet om hverandre. Halsen var sår og hodet verket. Jeg var helt sikker på at nå var det min tur til å få denne kjipe forkjølelsen. Jeg fylte på med masse god mat, drakk masse vann (les: pepsi max – hihi ) og kom meg i seng til en rimelig tid. Formen i dagmorges var merkelig, jeg var definitivt ikke verre, men det kjentes likevel ikke helt bra. Så da har man spørsmålet, skal man trene hvis man føler seg syk? I utgangspunktet nei, men det kommer også litt ann på. Det å trene med litt grums i kroppen kan slå begge veier, enten svetter man det ut, eller så sprer bakteriene seg og man blir verre. Jeg har som tommelregel at jeg aldri trener hvis jeg har feber, og det hadde jeg ikke i dag morges. Så da tok jeg en sjanse og dro avgårde til Stas. Jeg holdt svært lav intensitet, og fulgte med på pulsklokken hele veien slik at jeg holdt pulsen jevn og moderat. Et tegn på at kroppen er sliten/sjuk er ofte at pulsen øker veldig kjapt. Etter trening tok jeg en lang, og ekstra varm dusj. Vet dere hva? Jeg følte meg fantastisk etterpå. Denne gangen var det altså rett å ta en rolig treningsøkt, og svette det ut. Med et stort smil om munnen, dro jeg ned til Miinto, hvor jeg i dag hadde min siste arbeidsdag før Påskeferie.

Billetten er booket, og i morgen formiddag drar jeg hjem til Kristiansand. Jeg skal kose meg med gode venner i et par dager, før jeg drar til fjells med familien. Jeg kan nesten ikke vente til vi kommer opp på hytta. Er det et sted i verden jeg virkelig finner roen så er det der. Frisk fjellluft, lange skiturer, kakao, appelsin, sol, kvikklunsj, spillkveld, badstue, afterski, god mat, påskemarsipan, påskeegg, krim, gode filmer, joggebukse, familie, venner, og kvalitetstid. *lykkesukk* Det blir nesten en uke på fjellet, og det skal mildt sagt bli magisk! Nå krysser jeg bare fingrene for sol og strålende påskevær.

Hva er deres planer for påsken kjære lesere?

Bypåske kan være akkurat like herlig som fjellpåske. Sitte på cafe i sola, dra på kino, ut å spise, gå lange deilige turer, sove lenge, samle gode venner til deilig middag, dra på museum eller andre herlige ting som byen har å by på, men som man aldri har tid til å benytte seg av. Komme seg ut i bymarka, bli kjent med nye deler av byen og leke litt turist i egen by. Bypåske er magisk det også skjønner dere 🙂

 

Smiiiil Maren

24 kommentarer
    1. Fint at formen har blitt bedre 🙂
      Har du forresten prøvd å lage kålchips selv?
      Lagde det i går med sukring og kanal, – varmluft med 150 grader i ca 15 min. Smaker kjempe godt 🙂

    2. Du kommer til å få en fantastisk påske! Jeg skal faktisk en tur til Alpene for å stå på ski, så gleder meg veldig 😀 Håper du koser deg masse med gode venner!

    3. Hei! Jeg shopper en del på Miinto, og lurte bare på hvorfor de kutter alle bildene av deg slik at man ikke kan se ansiktet ditt? De andre modellene har bilder som viser hele dem, også ansikt. Synes det er unaturlig å se plagg på en kropp uten ansikt, derfor jeg spør.

    4. Anonym: Hvorfor i all verden bør jeg tenke på det? Og hva vet du om hvor mye / hvor lite jeg jobber? Jeg spør av ren nyskjerrighet da jeg fant denne kommentaren både litt morsom og rar.

    5. ingrid: Alle bildene som tas i studio hos oss på Miinto (hvor vi er 4-5 modeller) kuttes ved haken. Det er produktbilder hvor klærne er i fokus, men jeg skal ta tilbakemeldingen din videre 🙂 Grunnen til at noen bilder er med ansikt er fordi de er lastet opp av butikken selv og ikke tatt av oss i studio på Miinto. 🙂

    6. Jeg skal på hytta store deler av påsken og kose med med familie og kjæreste, og en god bok, spill og rett og slett nyte å ha fri fra jobb og skole! : )
      God påske : )

    7. God påske Maren! Leser bloggen din fast, og det er helt klart at du fortjener en liten ferie 🙂
      Jeg har akkurat flyttet til kristiansand, så jeg skal finne meg til rette her nede i løpet av påsken 😀

    8. Jeg skal først en tur til Kongsberg for å besøke besteforeldrene mine som jeg treffer veldig sjeldent 🙂 Deretter drar jeg avgårde til Barcelona for å besøke min kjære storesøster som bor der – gleder meg veldig!! 😀
      Kos deg masse i påsken, nydelige Maren! 🙂 NYT.

    9. Hei jeg elsker bloggen din! Jeg leser den hver dag 🙂 Men jeg lurer på noe, alle på skolen min har utrolig tynne ben, og jeg får ikke til å få mine bein tynnere… har du noen tips?

    10. Påska di høres magisk ut!! Jeg skal hjem te familien! Bur på fjellet te vanlig så kan jo si at jeg også skal på fjellet i påska! Håper på knallvær, mange gode skiturer, seine kvelder med kortspill, fine kvelder med gode venner – gleder meg! Men samtidig så skal jeg skrive på bacheloroppgave, så det blir ikke bare ferie på denna jenta! Men jeg har satt meg mål å skrive 500 ord om dagen før jeg kan ta meg fri for resten av dagen- trur det skal være overkommelig! 🙂 hvor har du kjøpt den toppen din? Det er noe av det fresheste jeg har sett på lenge- den skriker ENERGI og GLEDE i mine øyne! 🙂

    11. Jeg skal til fjells i påsken, i overkant av en uke! Første halvdel er det familiepåske med god middag, kortspill, skiturer, slalåmturer og masse annet kos. Siste halvdel er sammen med mine to brødre + pluss deres venner, og noen av mine hvor vi reiser på afterski, fester og bare slår ut håret! Det er dette påsken min har bestått av i 3 år nå, og jeg elsker det! 😀

    12. Høres utruleg kjekt ut!:) her ser det ut til å bli ei sjuke-påske:( tips til feber/stygg hoste? Prøvde å trene lett i går, men tilstanden er den samme om ikkje verre i dag, skikkelig kjipt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg