Dagens sporty utfordring: Gjør noe nytt!

God morgen sunshines!

Jeg titter raskt innom for å ønske dere en herlig tirsdag. Jeg har en liten matpause før jeg skal løpe inn i studio på Miinto og fortsette shooten. So much to do, and so little time to do it! Det er hektiske dager, og i slike perioder mister jeg litt gnisten på trening. Det er naturlig at man mister litt piffen til egentrening, når man gir alt på jobb, og til PTkunder. Da er det utrolig godt å vite at man er omgitt av superkompetanse hvis man bare tørr å spør om litt hjelp. Som jeg fortalte dere så hadde jeg en trening med en kollega på Sats forrige uke, og det var virkelig helt supert. Jeg bestemte meg derfor for å booke inn en denne uken også, da jeg så at det kom til å bli ekstremt mye jobb, og at det mest sannsynlig ville gå utover egentreningen min. Jeg startet derfor denne tirsdagen med 60 minutes in hell  – før jeg svevde til himmels på edorfiner. Hehe. Det er så deilig å la noen andre ta kontroll, slutte å tenke og bare gjøre det du får beskjed om. Denne tirsdagen fikk jeg beskjed om ekstremt mye tunge saker. Alt fra boksing, til bryting, til spark og slag kombinasjoner, styrke med kettlebells, sandsekk og medisinball. Aiaiai, for en økt!

Jeg blir ekstremt gira når jeg blir utfordret og presset utover de begrensningene jeg har satt for meg selv. Det føles som en rus når man kjenner at man når sin grense, og likevel klarer å fortsette. Vi er vår egnen største begrensing, og ofte setter vi standarden for hva som er vår maks så alt for lavt! Du er bedre enn du tror, du er sterkere, raskere og tøffere enn det du annser deg selv for å være! Det er ikke lett å flytte på grenser, utvide og gjerne trå langt ut av komfortsonen. Jeg får det ikke til!! Derfor er det så smart å benytte seg av litt hjelp. Som dere ser på bildet var jeg mildt sagt sliten og svett etter denne økten, men etter litt påfyll av mat og en god dusj føler jeg kun glede og overskudd.

Nå er det på tide å løpe tilbake på jobb! Jeg ønsker dere alle en super tirsdag, jeg håper min ut-av-komfortsonen økt i dag kan inspirere noen av dere til å prøve noe nytt på trening i dag. Hvis du alltid løper på mølla så test ut romaskinen eller elipsen. Hvis du alltid kjører 3×10 med den samme vekten , så prøv å endre til 8 repetisjoner og økt et hakk opp på vektene. Bytt ut vanslige hantler med kettlebells, søk på youtube etter to nye mageøvelser og erstatt de du vanligvis gjør, med to nye! Poenget er: GJØR NOE NYTT! Utfordre deg selv og varier.

Lykke til med treningen, og vit at alt er bedre enn ingenting.

 

Smiiiiil Maren

10 kommentarer
    1. Leste ikke innlegget før nå, så litt sent å gjøre noe nytt(kom akkurat tilbake fra den faste spinningtimen) 😉
      Ha en fin kveld med forhåpentligvis litt avslappning også!
      Hilsen fast leser 🙂

    2. Kort fortalt, Jeg er en jente, lider av spiseforstyrrelser. Har nå blitt litt forctynn og får ikke lov å trene på et par uker, får meg til å føle meg feit. Jeg er jo ikke SÅ tynn og jeg har brgynt å spise mye mer nå, men klarer ikke ver positiv, har trekt meg unna folk de siste månedene og mistet komtakt med mange, bare de nærmeste vennene og kjæresten min jeg er mye lame nå. Går mange rykter om meg og hva som er gale osv, jeg lurer på om det er vansklig å legge på seg muskler og ikke fett? Må man spise mye og treke mye styrke og cardio eller hva?

    3. Blir så glad når jeg leser slike innlegg som dette! Du er virkelig en positiv og motiverende person 🙂
      Er helt enig med deg, det er ofte vanskelig å gå ut av sin egen komfortsone. Men det er virkelig moro når man får noe godt ut av det 🙂
      Hilsen fast leser :-))

    4. Du er en stor inspirasjon:) Skulle trene ben og mage i dag, og tenkte i dag skal jeg virkelig gjøre om å prøve helt nye øvelser. Det var utrolig deilig å gjøre noe annet utenom det vanlige:)

    5. Det er så utrolig deilig å trene, au atte. Jeg er nyoperert i bena, og kan ikke løpe igjen på tre måneder- men jeg skal absolutt på trening til mandag, likevel. Masse man kan gjøre utenom å belaste bena 😉 Det er så digg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg