All you need is a new monday :)

Det er helt utrolig hvor mange unnskyldninger en person kan komme å for å lure seg unna trening og fysisk aktivitet. I dag var den personen meg! Jeg lå i senga, etter 9 timer søvn og kjente at min seng garantert var det beste sted på jord. Du vet den følelsen når det er kaldt i rommet, og perfekt lun temperatur under dyna. Mmmmm. Jeg lå der og grubblet frem en haug av unnskyldninger, den ene mer kreativ enn den andre.

Så tenkte jeg:

  1. Har jeg vondt noe sted eller føler jeg meg syk? Svar: Nei
  2. Har jeg noen gang angret på en god treningsøkt? Svar: Nei

Så da dro jeg stumpen min opp av sengen, lagde meg deilig frokost og en dobbelespresso som ble konsumet til God morgen Norge, før det bar avsted på trening. Dagens økt ble 45 minutter på elipsemaskinen i moderat tempo. Elispen er virkelig helt super, det er effektiv trening og den er svært skånsom for knær, og bena generelt. En fin avlastning til løpingen. Rotasjonen i ryggen når man beveger armene diagonalt er også helt topp. Jeg tror elipsemaskinen kan bli min nye venn. Bruker du denne maskinen i treningen din??

Når jeg kom utf fra Sats måtte jeg stoppe opp et lite minutt og bare nyte. Solen strålte og jeg hørte en kombinasjon av dryppende vann og fuglekvitter. Det var mildt og deilig ute, og jeg begynner å våge å tro på at våren er like rundt hjørnet likevel, på tross av helgens grusomt triste snø-slapse-vær. En god frokost, god kaffe, en fin treningsøkt og nydelig vær – for en start på dagen!

Nå sitter jeg godt plassert i sofaen, og skal kose meg med middag og et par episoder av Sex and the city. I kveld blir det filmkveld og sushi med gode venner. Det er så hyggelig å gjøre slike ting på en mandag, og ikke kun i helgen. Så med det utvider jeg helgen og koser meg litt ekstra i dag også. Appropos kos, så blir det lit kos hver eneste dag på Miinto. Vi har nemlig et gedigent lager av verdens beste karamell/kakao sjokolade liggende da i fikk alt for mange i forbindelse med et arrangement, og det står derfor skåler med sjokoladebiter overalt. Hvordan kan man stå i mot når den ligger ferdig knekt i små deilige biter og BER DEG om å spise den. Hihi!!

Nyt mandagen skjønne dere, en helt frisk og fin uke som du kan bruke til akkurat hva du vil! Grip sjansen, og gjør denne uken magisk. 

PS: Ang Prosjekt sommerform 2013! Hvordan ligger dere ann? Hvordan det har gått med treningen i det siste og hva er dine sporty planer for denne uken?

 

Smiiiil Maren 

24 kommentarer
    1. Først og fremst må jeg bare si du har en utrolig flott og inspierernde blogg Maren!!
      Jeg blir oppriktig i godt humør hver gang jeg svinger innom her-noe jeg forøvrig gjør HVER DAG.
      Er fast følger og det har jeg tenkt å fortsette med!Stå på slik du gjør:))
      Jeg bruker ellipsemaskinen nestenhver gang jeg trener.Bruker som regel å varme opp på den alt fra 10 til 20 min ca.
      Avogtil hender det også at jeg tar den “helt ut” og våger meg på 40 min på maskina,men de siste 10 minuttene da er super harde og det verker sykt i bena mine..føles nesten som det brenner under dem!!!!!
      Ellers ligger jeg vel “greit nok” ann til sommerformen.
      Treninga mi er nok grei nok,men jeg sliter med å spise riktig.Spesiellt helgene er vansklige!!!
      Unngår sjokolade og godis i ukedagene,men koser meg (muligens LITT FOR VELDIG MYE) i helgen.
      Har du noen gode tips til gode spisevaner når man er veldig sjesken slik som meg??
      Klem May

    2. Maren, takk or at du er å åpen og ærlig <3 du virker som en herlig person. Jeg har lenge sliti med spiseforstyrrelser, og akkurat DU er en av de personene som at fått meg til å få et annet syn på mat, og at det faktisk ikke er farlig å kose seg litt innimellom . Jeg følger bloggen din hver dag <3 kos deg masse i kveld 🙂

    3. Maren, takk for at du er å åpen og ærlig <3 du virker som en herlig person. Jeg har lenge sliti med spiseforstyrrelser, og akkurat DU er en av de personene som at fått meg til å få et annet syn på mat, og at det faktisk ikke er farlig å kose seg litt innimellom . Jeg følger bloggen din hver dag <3 kos deg masse i kveld 🙂

    4. Tror det går greit mot sommeren – er bare det at jeg får i meg litt mye karbohydrater som frukt, pasta og ris og jeg får sykt dårlig samvittighet..
      I dag har jeg vært flink og hatt to økter! Jeg løp geriljaintervaller før skolen, og hadde PT-time etter. Slo rekorden min i markløft også, var kjempegøy! Har treningsplaner hver dag denne uken, utenom lørdag, for da synes jeg at jeg kan slappe av (‘: Tusen takk for god inspirasjon!

    5. hørtes ut som om du har hatt en fin dag! gjorde det samme selv om det var mandag, her i England er det kjempefint vær så jeg og en venninne gikk en treningstur til stranda og hjem. Ang. prosjektet har jeg hatt tre kortintervall økter pr uke og i overmorgen er det en måned siden sist jeg spiste bakverk og sjokkis!

    6. Flott blogg! Du er en gledesspreder i alt du skriver! Nydelig 😀 Dagen din har vært veldig lik min så langt! God frokost, trening og lagt merke til at våren kryper sakte frem! Magisk!
      Jeg er med andre ord veldig klar for prosjektet med å bli fit frem til sommeren! Jeg er med, for fult!! 😀
      Stå på!

    7. sommerformen er enda et stykke unna! føler vekta står helt stille for tiden selv om jeg trener 5 dager i uka! Har også et veldig strengt kosthold og lite kalorier og karbohydrater så jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke går fortere ned! Skal prøve elipsemaskinen i morgen å se om den kan hjelpe meg 🙂 Synes bloggen din er veldig god og er mye tips jeg har tatt med meg på veien ! ha en flott kveld videre

    8. Her er også treningsgnisten godt gjemt under dyna i dag:P Etter å ikke hatt muligheten til å trene i helgen var jeg så klar i dag, helt til jeg følte meg helt bånn i bøtta. Men det positive er at jeg trente 5 ganger forrige uke, og skal få til 5 ganger denne uken også, spise sunnere så jeg kan skeie litt utt i påsken 🙂

    9. Du er så flink Maren! Du er virkelig en stor inspirasjon! 🙂
      Jeg er innom bloggen din hver dag 🙂 Jeg hadde klokken på 06 idag, og skulle egentlig på trening! Men det som skjedde var at jeg snudde meg rundt å sov ett par timer til fordi jeg var så sinnsykt trøtt, selvom jeg hadde fått 8-9timer søvn! Jeg burde nok absolutt ha kommet meg på trening for nå sitter jeg her med verdens dårligste følelse fordi jeg ikke har trent i det hele tatt idag:(
      Ikke nok med det, men jeg har også gått på tidenes matsmell idag!! Har spist en hel boks ben&jerrys is i tillegg til to poser smågodt!!!! Jeg forstår ikke det er mulig å spise så mye, i tillegg til vanlig mat! Kjente bare jeg måtte få det ut. Tidenes dritt dag!
      Imorgen er en ny dag, og da starter jeg på nytt! Jeg skal trene bra og spise videre på “dietten” jeg har satt opp! Det var vell bare en dårlig dag, ikke et dårlig liv (selv om det er lett å tenke det siste litt for mye)…!
      Ha en fin uke, Maren! Du er bare så utrolig herlig! Stå på videre! Og sommerkroppen har du året rundt:D Digger den!:)

    10. Herlig ! MIn mandag har vært knall fin! Først 50 min spasertur til morgenen! Fin dag på skolen, rydding av leilighet, etterfulgt av at jeg heiv meg på en time jeg ikke har vært på før. Bodycombat med Tonje og Heidi! Veldig morro og med knalltøffe damer! I morgen blir det spinning intervall, og de resterende dagene blir fylt med beinhard styrke, intervaller og hva annet som jeg har lyst til ! Treningen går knallbra fortiden 😀 Det er så gøy !
      Marteklem

    11. Elsker bloggen din altså! Motivasjon:) Treningen går kjempebra. Denne uken skal jeg fokusere medr på ben/rumpe og mage. Er altfor glad i å trene armer og rygg, hehe:)

    12. Jeg er kommet til et veiskille, dvs at progresjonen har stoppet opp og jeg enten må justere ytterligere på kosten (kutte ned på karbohydratkaloriene og redusere sunn bakst) eller introdusere kardio. Planen er å leve som jeg gjør nå ut påsken og deretter legge på 3 kardio økter i uken (fra 0-1 til 3;)). Dats it.:P

    13. Blir så glad hver gang jeg leser bloggen din!:-D
      Jeg trener mot sommeren og har funnet en fin vei å gå som funker for meg: legger på ekstra vekt på styrkeøvelsene så det svir og kjører effektiv og kortere kondisøkter fremfor langkjøring 🙂
      Med kosten funker det best for meg å ikke ha noe som er “forbudt i ukedagene”, spiser masse sunt og har lov til å spise godis på en mandag om jeg vil! Det funker mye bedre for meg enn å ikke ha lov i ukedagene for da blir det altfor mye godis i helgene og ingen balanse! 🙂

    14. Så flink du var som kom deg på trening i dag morges!
      Treningen min begynner å ta seg opp igjen nå, har en elixia-date i morgen og store planer for 45-15 intervaller litt senere i uka 🙂 Også blir det selvfølgelig et par styrkeøkter og kanskje en tur på vulkan klatresenter også.
      Ha en superbra uke Maren! Og alle dere andre også 🙂 Lykke til med treningen!

    15. Fikk dratt med typen ut for å kjøpe joggesko i går, og dro han med ut for en løpetur 😀 Nå er jeg straks for ukas første styrkeøkt! Deilig : ))

    16. Bra jobba!
      Jeg er litt i en “mellomperiode” Har mye skolearbeid denne uken, og så skal jeg på en 20 dagers reise i sør afrika, så det kommer til å bli så-som-så med både trening og “riktig” kosthold. Men jeg skal kose meg, og heller falle tilbake til de gode vanene når jeg kommer tilbake i midten av April:) Tar med meg joggesko, så kan jeg bra på oppdagelsesjoggetur!
      Ha en fin uke:)

    17. Hei kjære Maren! Det går veldig fint med sommerkropp prosjektet forløpig ! Planen er en markert kropp og jeg jobber som bare det for det. Sunn ren mat og trening er det det går i 😀 DU motiverer meg kjempe mye med din positive energi og ditt fine smil. Du er så flink 🙂 Hvordan går det med deg? 😀

    18. Heisann! Du har en utrolig fin blogg, jeg er fast leser 🙂
      Uten å plålegge noen tvang, stikk gjerne innom bloggen min. Jeg skriver om mitt liv med spiseforstyrrelser og depresjon. Jeg gjør alt jeg kan for å bli frisk. Jeg syns det er et viktig tema å belyse om. Setter stor pris på om du vil hjelpe meg.

    19. Maiah: Høres ut som en super plan! Det er helt fantastisk og unikt at du er så heldig å få oppleve å reise til Afrika, nyt det fullt ut , og kos deg! Det ville vært synd om du skulle tenke på trening og “rett” mat når du er der nede, som du sier ta med joggesko og vær aktiv når det passer seg.

      Masse god tur og kos deg 🙂
      Smil M

    20. Du er så sykt inspirerende! Tusen takk! Er innom her flere ganger om dagen for å søke motivasjon – og jaggu får jeg det og! 😀
      Nå er jeg endenlig godt inni treninga igjen, etter altfor lenge uten. Jeg bruker ellipsemaskinen i treninga mi ofte. 3 ganger i uka har jeg langkjøring og kjører på med 55 min på maskina 🙂 De dagene jeg trener styrke pleier jeg å varme opp med roing. Håper jeg ser litt resultater etterhvert! Det vanskeligste er ikke treningen, men kostholdet. Satser på at sommerkroppen kommer fram før sommeren! 😀
      Takk for en kjempefin blogg! Du er god 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg