Litt lykke hver dag!

Jeg har bestemt meg for at denne bloggen skal være ekte og troverdig. Det innebærer at jeg må være ærlig med dere lesere. Jeg har hatt et par skikkelig dårlige dager i det siste. Kostholdet har vært helt ute å kjøre, helt uten struktur og uten snev av sunnhet. Jeg har ikke trent, ikke klart å sove om natten og jeg har slitt meg gjennom arbeidsdagen. Hvorfor? Jeg vet ikke!! Kroppen er ikke sliten, det er bare totalt mangel på gnist, treningslyst og motivasjon. I går satt jeg på pc’n og var like ved å bestille meg en flybilett hjem til sørlandet. Alt virket bare så håpløst. Jeg ringte til den personen jeg er aller mest glad i i hele verden, og vi hadde en lang god prat. Litt lykke hver dag, let etter små lysglimt, finn små gleder i hverdagen og lær deg å gi litt faen (!), var rådene som kom derfra. Så da begynte jeg å lete da, etter lysglimt. Jeg fant flere lysglimt i samtaler med gode venner. Det er helt utrolig hvor mye støtte, forståelse og motivasjon man kan få fra de rundt deg, hvis man bare tørr å lette litt på sløret og fortelle at man ikke har det så kult. Været er et annet lysglimt, sol og lysere tider hjelper så mye, og slike små ting som en hyggelig venninnelunsj, lese bok på cafe, en gåtur med en god venn, nye uleste magasiner, eller en lang varm dusj med ekstra gode velvære produkter, det trenger faktisk ikke være større ting enn det. Så dette er altså hva jeg har drevet med de siste dagene – lykkejakt, og det har faktisk hjulpet.

Jeg skal hjem til sørlandet på påskeferie om en uke, og drar derfor ikke hjem i helgen. Man kan ikke rømme hjem med en gang livet butter litt i mot, det gjelder å stå i det, og takle det. Livet skjer, og livet går opp og ned. Sånn er det bare – ingen grunn til panikk! Så hvorfor forteller jeg dette? Jo fordi det er godt å vite at alle har oppturer og nedturer, noen dager er bare dritt kjipe – rett og slett! Det gjelder å skille på en dårlig dag og et dårlig liv. En dårlig dag betyr ikke at hele livet ditt er dårlig. Det viktig å være klar over.

Så i dag har jeg tatt meg en fridag, velfortjent? Det vet ikke ikke! Nødvendig? helt klart! I dag skal jeg dra på cafe, og treffe en god venninne til middag i kveld. Jeg startet også denne dagen med en morgentur, selv om jeg absolutt ikke hadde lyst. Null lyst, og tusen unnskydlninger til hvorfor jeg skulle droppe det. Av og til så gjelder det å være sterkere enn unnskyldningene, slutte å tenke og bare gjøre det. Et kjent uttrykk innenfor trening/motivasjon er: “Be stronger than your excuses” og det var akkurat det jeg gjorde. Dagens økt ble 40 minutter powerwalk i moderat tempo, og det er jeg fornøyd med.

Hvordan går det med dere, kjære lesere? Kanskje noen kan kjenne seg igjen i slike litt mørke dager? Vit at etter en mørk natt, kommer alltid en lys morgen, og bak skyene så skinner alltid solen. Dårlige dager vil komme, men de vil også forsvinne igjen. Så husk at en dårlig dag, betyr IKKE et dårlig liv. Let etter lykketegn i hverdagen, og finn de små gledene. Dette var et ærlig innlegg, og det sitter langt inne for meg å dele slike ting, men jeg tror det er viktig å skrive litt om alle de ulike nyansene i livet.

Nyt torsdagen og legg gjerne igjen en kommentar om en liten hverdagsglede du har funnet i dag!

 

Smiiiil Maren

36 kommentarer
    1. Hverdagsglede: har min bror på besøk, og hans gravide kjæreste.
      Lite tips til deg: Smil 🙂 Et smil utløser stoffer i hjernen som får deg til å føle deg bedre. Er du nedfor så smil, så vil kroppen smile den også.

    2. en kopp kaffe og solbriller. Trenger ikke være mer enn det 🙂 “Fordelen” med nedturer er vel at man kommer sterkere ut av det. Liker ærligheten i bloggen 🙂

    3. I dag våknet jeg med null motivasjon og følte meg grusom når jeg så meg i speilet. gråt hele veien på vei til skolen. Hverdagsgleden i dag var å høre at jeg har blitt så tynn og at jeg er fin av ei god venninne etter å ha hatt en dårlig dag! Et lite snev av motivasjon kom da tilbake!:-) ha en super dag, du er rå flink og nydelig!

    4. Hverdagsglede for meg idag:
      Ut å gå på tur i finværet, gå i mot sola, lukk øynene, kjenn solstrålan, smil og kjenn hvor hærlig livet er!

    5. Så utrolig bra og ekte du er! Det er sånne innlegg bloggverden trenger nå, og det er personer som DEG som gir folk motivasjon i hverdagen. Kun ved å si at livet ikke alltid er helt ok. Håper det går bedre med deg fremover mot helgen 🙂

    6. jeg vil bare si en ting: Takk! Bøyer meg i støvet, du er så tøff, kul og superpen! for et supermenneske du er 🙂

    7. I dag var jeg på trening, på Spicheren.
      Så da to jenter som prøvde ut øvelsen du filmet i går, og det første som slo meg var; Ahh. De leser også Marens blogg! 😉 Smilte for meg selv der jeg fikk unnagjort dagens mil på mølla!
      Du er en vanvittig inspirasjon for mange, husk det! 😉

    8. Min hverdagsglede i dag er at det er sol og at jeg er lykkelig fordi jeg har funnet tilbake til nøkkelen til min vektreduksjonsprosess. Du finner ut av det du også, så herlig som du er! Sender deg et stort smil!

    9. Vet du hva? Jeg har det akkurat som samme måten. Dette skal vi greie Maren! Snart påske:)))) stooor klem <3

    10. Det er absolutt lov å være ærlig, og du er jo bare et menneske du også må du huske! Jeg syns det er herlig å se at du er ærlig og at du også har dårlige dager som alle oss andre,, blogger har det jo med at de alltid er så positive og livet går på skinner.. Og det er jo det som er så motiverende og inspirerende ved å lese bl.a, bloggen din også- for du sparker meg alltid i rumpa og gjør meg glad!! Men det er fullt lov å være ærlig og si at i dag var dagen tung også, det gjør at vi som leser også skjønner at du er akkurat som oss- noe som er betryggende! 😉 hehe.. Jeg håper du snart får tilbake motivasjonen- i mellomtida så hjelper det å gå rundt med en blyant/pinne i munnen, sånn på tvers.. Da smiler du automatisk og det sender (som noen over her også har kommentert ser jeg) stoffer til hjernen som sier at du er glad- dermed blir du også gladere!! Det gjør jeg stadig vekk viss jeg våkner opp på feil bein- det funker!! 🙂 Du er herlig Maren!! Jeg leser alt du legger ut på bloggen og du gir meg så mye inspirasjon, motivasjon, treningsglede og livslyst at jeg må bare si TUSEN TAKK!! Snart er det påskeferie og våren nærmer seg med stormskritt!! Du er herlig!! Ha en blyant-i-munnen-fin dag!

    11. Det er fullt lov å være ærlig!! Blogger framstilles jo ofte som bare positive og at livet alltid går på skinner.. Da er det jo godt for oss lesere og se at det går an å ha dårlige dager også! Jeg syns det er fint at bloggen din for det meste alltid er positiv, for du gir meg så mye motivasjonen, inspirasjon, treningsglede og generelt livsglede at jeg må bare si TUSEN TAKK!! 🙂 samtidig er det fullt lov å være ærlig å si i fra at du har dårlige dager- du er jo bare et menneske du også må du huske! Ta en blyant/pinne i munnen, sånn på tvers, da smiler du automatisk og det sender faktisk stoffer opp til hjernen om at du er glad- og da blir du faktisk gladere også!! Jeg gjør det stadig vekk når jeg våkner opp på feil bein, ser dumt ut, men så funker det som bare det! 😉 Nå er det snart påskeferie og våren nærmer seg med stormskritt! Du er ordentlig herlig, Maren! Jeg ser deg av og til på Spicheren, men jeg må innrømme at jeg nesten blir litt star-struck av å se deg så jeg har til nå ikke tatt mot til meg til å gå bort! Haha:) håper du fort får tilbake motivasjonen! Ha en blyant-i-munnen-fin-dag!!

    12. Åja, og nå så jeg at du må godkjenne kommentaren før den blir lagt ut… Så da veit du hvorfor du fikk to nokså like kommentarer fra meg.. Jeg skreiv først den første, også tenkte jeg “søren, den blei ikke sendt… Ååå.. Skrive alt på nytt”.. Så det gjorde jeg da altså.. Hahaha.. Ha en fin dag!

    13. Hei Maren 🙂 Kjenner meg så igjen i det du skriver. Men vet du hva? Og ta seg litt fri innimellom, det fjortjener man. Og det er bare sunt og gjøre litt annet enn kun tenke mat og kosthold. Liker at du er så ekte og ærlig <3 Ha en fin dag søte deg. Du fortjener virkelig en fridag med gode venniner og god mat 🙂 Vel undt!
      Klem fra meg

    14. Huff søte, ikke gøy når sånne perioder kommer.
      Virker som du har mange av symptomene på overtrening da..
      Tretthet, mindre treningsmotivasjon, dårlig søvn, høye kortisolnivå, litt nedsatt humør, osv.
      Kanskje du bør kutte ned på løpingen? For en liten periode vertfall? Blir ofte mye for stakkars kroppen med full jobb, og masse trening og hjernebry. Spesielt mye cardiotrening..
      Kanskje en liten treningspause gjør deg godt? 🙂 så kommer du nok sterkere tilbake med godt humør skal du se! Lykke til og ikke stress med det.
      God klem solveig

    15. Mine lyspunkt idag var at jeg begynte sent på skolen, noe som betydde at jeg kunne ligge og dra meg i sengen, kose meg med frokost og kaffe, og titte ut av vinduet 🙂

    16. Er veldig glad for at du fant hjelp hos dine nærmeste, at du valgte å dele noe så personlig og at du har klart å finne de små (viktige) positive tingene!!
      En liten glede fra i dag var da jeg mannet meg opp til å spørre en dame på treningssenteret som kjørte markløft om hun kunne hjelpe meg litt med teknikk. Har aldri kjent det så godt før, og nå er jeg mye tryggere på hva jeg skal gjøre 🙂 Kjempegøy!
      Sender en stooor klem og masse solstråler!

    17. Pausen er helt velfortjent, Maren – som du sier er ikke alle perfekte, men hvorfor være perfekt uansett? En fridag fortjener alle en gang i blant, synes hvertfall jeg.
      I dag har lysglimtet mitt vært været – jeg har hatt en litt tung dag, rett og slett fordi jeg egentlig hadde hviledag, men dro meg selv på trening alikevel, hvilket har resultert i at jeg har trent hver dag hittil denne uken. Jeg er typen som presser meg når jeg får en idee, og da jeg fikk ideen om å trene i dag, gjorde jeg det selvfølgelig. Men – et annet lyspunkt er at mamma kjøper sushi til middag, i morgen er det fredag og at jeg er stolt av meg selv som trente! Og for å slenge på en ekstra ting, så har jeg nytt proteinpulver, og det er fantaaaastisk godt.

    18. Min hverdagsglede idag var det å bli møtt med mange smilende “Hei!” på forelesning idag. Det er så lite som skal til for å gjøre dagen bedre for noen. I tillegg gleder jeg meg alltid til det å unne meg en kaffe og lese bloggen din etter en slitsom dag! Smil til deg Maren 🙂

    19. Dette innlegget kom til rett tid!! Det du skriver er AKKURAT slik jeg føler det for tiden. Treningslysten har vært totalt fraværende den siste tiden, og det hjalp virkelig å høre at jeg ikke er alene. Tanken om at “alle andre har lyst og motivasjon til å trene hele tiden, hvorfor har ikke jeg det da?” slapp litt nå, da jeg leste dette. Tusen takk for en super blogg og et hjelpende innlegg!!

    20. Jeg kjenner meg sinnsykt godt igjen! Vi har det nok alle slik innimellom, og det er da det gjelder å finne lysglimtene som du sier 🙂 Jeg synes hvertfall at det hjelper å fokusere på alt det positive og ikke alt det negative 🙂 Jeg sender deg en stoooor klem, og så håper jeg det ikke er lenge til vi treffes 🙂 DET er hvertfall et lysglimt for meg <3

    21. Du er så fantastisk, Maren! 🙂 En av grunnene til at jeg liker bloggen din (og ikke minst deg!) så utrolig godt, er at du er så ærlig! Du prøver ikke å male hverdagen din rosa de dagene den er grå, i stedet viser du oss at du er menneske, akkurat som alle andre. Det blir litt feil å si at det er godt å høre, for jeg mener absolutt ikke at det er bra at du har det tungt! Men at du, som er et så stort forbilde, en motivasjon og inspirasjon for så mange jenter, også har tyngre dager, det hjelper liksom litt når en selv har det tungt. Å se at en ikke er alene, at ingen er perfekte. På den måten blir bloggen din så mye mer betydningsfull. Så tusen takk, kjære Maren, takk for at du byr så mye på deg selv! Håper dagen din ble flott, at gnisten kommer tilbake så fort som mulig, og at du finner lykke i hver eneste dag – det fortjener du! 😉

    22. Å så leit at du har hatt noen kjipe dager! Sånn er det rett og slett noen ganger. Håper motivasjon og glede kommer kjapt tilbake! Du er så inspirerende!!!
      Her er motivasjonen faktisk på topp og treningen går fremover. Det er utrolig deilig etter noen år hvor jeg har slitt med motivasjon og helse.
      Som farmor sier : hver dag er ikke god, men det er noe godt i hver dag:)
      Klem fra meg 🙂

    23. Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det du beskriver. Det er alltid kjedelig å ha slike dager, men det kommer bra dager også. Har lest bloggen din lenge og du er en utrolig inspirasjon! Gleder meg alltid til neste innlegg. Håper du har en kjempe fin kveld og at du får en kjempe fin påske hjemme på Sørlandet 🙂

    24. Det er så godt med ærlighet på blogger!! Du er så nydelig, og virker som du har herlige jobber og venner så lett å tro at du kan jo ikke ha dårlige dager. Selvfølgelig bare tull og det gir faktisk motivasjon å lese at du også har dårlige dager, både uten grunn og med grunn. Liker ærligheten din Maren! Lysglimte mitt i dag var at jeg for første gang på flere måneder gjennomførte en hel økt, som ble råbra! Selv om jeg har blitt liggende syk av å ha tatt meg så ut ;p Men definitivt en smak av lykke for meg i dag! 😀 Stå på, og goood påsketur hjem <3

    25. Litt av min hverdagsglede, kommer av at jeg er så heldig å få gå inn på bloggen din og bare smile:) For det er det du gjør, allt med et smil, selv om ting til tider kan være tungt, er det ALLTID lys i enden av tunnelen! Og DEN følelsen når det skjer:) vent og se:) Ta deg en time out er lov det vet du:)

    26. Herlig at du er ærlig, Maren! Alle vi har dårlige dager, men heldigvis har vi noen fantastiske dager og lysglimt gjennom livet også!:-)
      Du er så herlig og skjønn!:-) Bloggen din er en av mine lysglimt gjennom dagen!

    27. Uff da, alltid kjipt med sånne dager, og enda verre når det er mer enn bare en dag 🙁 Men jeg så at du hadde skrevet et innlegg til om at det gikk bedre etter å ha vært sammen med venninner og bare nytt dagen, og det er bra! Jeg synes det er veldig fint at du deler sånne ting også, selv om det er helt fantastisk å lese bloggen din fordi du alltid er så positiv 🙂 Gleder meg alltid til ett nytt innlegg fordi du er så inspirerende

    28. Åå du har fått en gave som er så ærlig og dele dette! Det hjalp ihvertfall meg, og garantert mange andre! Tusen takk for at du er verdens beste og koseligste inspirasjon!!! <3
      Klem fra Linn Cecilie 🙂

    29. Utrolig fint å lese dette! Har fulgt deg lenge her inne og må si jeg er veldig stolt av deg. Utrolig viktig å finne de små gledene i hverdagen. Livet svinger og slik vil det være(tegn på at man lever). Er så viktig å bli kjent med seg selv i de periodene hvor man kjenner på litt motgang. -bedre rustet senere i livet!
      Vi er jevngammel og jeg tenker at det er krevende å bli voksen og styre alt på egenhånd, selv om jeg tror jeg er like heldig som deg og ha en stødig familie og en bukett nære venner;-D
      Vi mennesker er rare… Du har sikker glemt litt hvordan denne tunge perioden var på det værste allerede? Skap en fin dag, Maren:) Masse lykke til med alt på alle fronter fremover! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg