Ryggøkt og venninnekos

Det er så godt med helg! Fri hele dagen, og jeg kan fylle dagene med akkurat det jeg har lyst til. Denne lørdagen startet jeg i sofakroken, med kaffe, film og deilig frokost. Selv om det var lyst ute så tente jeg masse lys og krøp under teppet. Plutselig begynte det å snø (!!) og på tross av at jeg er ekstremt klar for vår nå, så var det faktisk litt koselig. Jeg er så fornøyd med mitt nye proteinpulver. Proteinkaffen blir helt magisk på smak når proteinet smaker som sjokkomelk. Mmmm.

Etter en lang og deilig morgen dro jeg avgårde for å treffe en god venninne. Vi skravlet i timesvis, og kom frem til mye spennende. Mer mer om dette senere. Timene forsvant når vi var sammen, og plutselig var det langt på dag. Jeg var litt usikker på om jeg fikk tid til noe trening i dag, men heldigvis hadde jeg pakket med meg treningsklær i baggen og rakk akkurat en styrkeøkt på Sats før de stengte. I dag stod rygg på planen, og jeg kjørte følgende øvelser:

  • Pullups med strikk
  • Nedtrekk bredt grep
  • Nedtrekk smalt grep
  • Roing
  • Facepull
  • Latsdrag
  • Markløft

 

Markløften ble med relativt lave vekter, da det grunnet mye mennesker på sats ble til at jeg måtte kjøre denne øvelsen til slutt. Markløft er en teknisk og krevende øvelse, og jeg liker best å legge den tidligere i økten. Noen ganger er det desverre slik at man ikke kan følge planen helt når man trener på overfylte sentere. Jeg følte likevel at jeg fikk ekstremt god kontakt med ryggen i løftet, og det er positivt. Jeg var litt lite motivert for trening i dag, etter en lang dag på farten og uten noe ordentlig måltid, kun div “på farten mat”. Flaks for meg, så møtte jeg min gode venninne sofie som også skulle trene på Solli. Vi trente ulike ting, men det er noe med det å ha noen å smile til, og noen som kan titte bortom med et par positive ord, og motivere deg til å presse ut de siste repetisjonene. Takk sofie – økten i dag ble supergod, takket være deg:)

Dette har virkelig vært den store venninnedagen, for etter trening dro jeg innom en tredje venninne for litt skravling og kos. Det er så fantastisk med slike dager, hvor man får vært supersosial og tatt igjen for hektiske arbeidsuker hvor det sosialelivet blir nærmest ikke-eksisterende. Apropos sosialhygge, så er jeg på vei ut igjen, og må derfor avslutte.

Håper dere har en fantastisk kveld skjønne venner, nyt lørdagskvelden!

Smiiiil Maren

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg