Ny favoritt fra proteinfabrikken

God søndagsmorgen hjerter!

Min idiotiske innebygde klokke forstår fremdeles ikke dette med hverdag og helg, og jeg var lysvåken klokken 07.30! Jeg var ikke akkurat tidlig i seng i går, så dette er i grunn litt frustrerende. Jaja, jeg tenker at hvis man ikke har større problemer enn at mn våkner tidlig, så skal man faktisk ikke klage! Jeg lå i senga i over en time å oppdaterte meg på alt av nyheter, leste blogger, sjekket mail, instagram, facebook og sendte ut en herlig godmorgen-melding til noen jeg er glad i. Søndagsmorgen er en god morgen for mange, vi har litt bedre tid, vi har litt lavere skuldre, og vi bruker ofte litt lenger tid på kjøkkenet for å trylle frem noe ekstra godt til frokost. Da passer det jo perfekt å minne dere på den fantastiske proteinkaffen. Ja jeg har delt den før, men fra og med i dag, kommer Marens’proteinkaffe aldri til å bli det samme igjen! Jeg har nemlig funnet det perfekte proteinpulveret til kaffen min.

Proteinkaffe lager du velger enkelt slik:

  • Ta en espressoshot, eller fyll halve koppen med kaffe
  • Lag en proteinshake ( 20g proteinpulver + litt vann)
  • Rist shaken godt, og hell den over i kaffekoppen
  • Tips: tilsett gjerne et pa dråper stevia vanilje for enda bedre smak
  • Tips: Ikke ha for mye vann i shaken, smaken skal være konsentrert.

 

Ikke bare til kaffen forresten, jeg testet det som shake i går, og selv kun blandet med vann var smaken helt magisk. Mange proteinpulvere må ofte ha litt melk i seg for at smaken skal bli ordentlig god etter min smak. Dette er så deilig på smak at det ikke trenger noe hjelp fra melken. Mmmm! Det fungerer også optimalt å blande inn i havregrøten for en rund og deilig sjokoladesmak på grøten. Jeg har testet enormt mange proteinpulver opp gjennom årene, og jeg kan med sikkerhet si at dette er det desidert beste på smak!

Jeg bestillte mitt HER, og valgte sjokolade med sjokoladebiter. Jeg skal nå inn å bestille meg enda en smak, for dette pulveret her kommer til å bli min følgesvenn i lang tid fremover.

Mange av dere spør hva jeg bruker proteinpulver til. Jeg bruker det i hovedsak til å øke proteininnholdet i matvarer som ikke er spesielt proteinrike, feks havregrøt, og som smaksetter i kaffe, cottage cheese/kesam eller i bagst. Jeg tar ikke en proteinshake etter hver treningsøkt, rett og slett fordi jeg liker bedre å fylle på med mat. Dette er kun min mening, og absolutt ikke noe fasit! Jeg planlegger alltid slik at jeg spiser et stort måltid bestående av proteiner, karbohydrater og sunne fettsyrer like etter treningen min. Er det slik at det går lang tid fra du har hatt en har treningsøkt til du får spist, så synes jeg proteinshake er en super løsning!

Nå skal jeg ut å nyte en kaffe i solen sammen med en god venninne. Ha en herlig søndag dere!

Smiiiil Maren

sponset produkt

22 kommentarer
    1. Ville du sagt at det proteinpulveret er det nærmeste man kommer sjokolademelk-smaken? Og kan man blande det i melk for å få det enda bedre? 🙂 Vurderer å bestille det 🙂

    2. Hei Maren!
      Vil du si at en protein shake gir deg en metthetsfølelse, eller er det kun for proteininntakets skyld at man tar seg en shake?
      Takk for den fine bloggen din, du er inspirerende!!

    3. mm! Digg! Kjøpte stevia dråper i går, og sitter å nyter en stor kopp proteinkaffe med steviadråper! Smaker fantastisk og en veldig bra start på dagen 🙂
      I dag går turen garantert ut i sola !
      Nyt søndagen 🙂
      Marteklem

    4. Hei! Litt ut av kontekst, men jeg lurte bare på om du kunne svart meg på hvor mye det koster for et studentmedlemskap på sats? Jeg har hørt av andre at de betaler 399,- i mnden, men jeg klarer ikke å finne denne prisen på sats sine sider 🙂

    5. hvor får du kjøpt den crystal drikken? er på vei til sverige nå, og hvis det er der du får kjøpt den hadde det vært veldig fint med kjapt svar 😉

    6. Har nå brukt dette delite proteinpulveret i over en måned,etter en av de personelige trenerene på treningssentret anbefalte det til meg.
      Jeg falt pladask for skjokoladen og den med kokos.Og den med cookie er også helt fantastisk god !
      men ikke kjøp den med jordbær,den er bare kvalmende,med mindre du liker kvalme ting…

    7. Kristina: Beklager, har vært på farten i hele dag og ikke fått kommentert her. Den er fra proteinfabrikken.no og såvidt jeg vet selges den ikke i sverige. 🙂

    8. Jeg sliter litt med å få til proteinkaffe. Det bare klumper seg på en måte, og det ser ikke så veldig delikat ut. Jeg lager kaffen for seg selv først, så tilsetter jeg protein, vann/melk etterpå. Så bruker jeg det pulveret der, og jeg har prøvd å varme opp vannet/melka først og så tilsette pulveret. Det ble ihverfall klumper. Og da jeg blandet pulveret med melk/vann og så varmet det opp, og det blir likevel klumper, bare ikke så mye. Har du noen tips?

    9. Elisabeth: 1. 1/2 kopp kaffe i en kopp
      2. lag en proteinshake. altså du blander ca 20g proteinpulver med litt vann i en shaker. rist veldig godt!
      3. hell den ferdige ristede shaken over i kaffen.

      Veldig enkelt!:) Men du må lage shaken ferdig for seg, og kaffen for seg, også blandet det sammen helt til slutt. Rist veldig godt, slik at det ikke blir noen klumper. Lykke til:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg