En treningsøkt inspirert av dere lesere!!

I dag fikk jeg virkelig testet selvdisiplinen min. Jeg våknet opp og sukket et takknemlig lite sukk for at jeg hadde en avtale med SuperMarthe på Magnat, for i dag hadde jeg aldri i verden klart å trene alene. Svært motvillig stod jeg opp, fikk i meg en porsjon havregrøt og to kruttsterke kaffe. Fremdeles lite motivert for trening kom jeg meg ut til Sjølyst og Magnat treningsenter. I det jeg tar i dørhåndtaket piper mobilen min, med en sms som forteller meg at Marthe har sovetsovet seg og ikke rekker dagens trening. OK – så der står jeg med minus i treningslyst og null i vilestyrke. Jeg hadde ikke lyst, men jeg var jo allerede fremme på treningsenteret, i treningsklær! Jeg tok meg selv i å tenke på alle dere skjønne blogglesere som ofte legger igjen små fine kommentarer her inne om at jeg inspirerer dere til å dra på trening når det er tungt og at jeg motiverer til en sunnere livsstil. Jeg bestemte meg der og da at ikke søren om jeg gir opp på dørstokken inn til trening bare fordi jeg har litt vondt i viljen, så jeg lot meg motivere av alle deres fine ord og dro inn på trening.

Vet dere hva eller, det ble en helt supert økt! Sånn føler jeg faktisk ofte at det er, på de dagene hvor du har null lyst og likevel klarer å få til en treningsøkt så opplever man at økten kan bli helt fantastisk god. Jeg fikk 30 svette minutter på mølla etterfulgt av en god runde med coretrening. Jeg trener jo med marthe mye fordi jeg vil styrke min corestabilitet, så da følte jeg at jeg måtte kjøre en runde med stabilitetsøvelser selv om hun ikke var der for å pushe meg. Jeg hadde med kamera på trening i dag, og hadde tenk å få filmet litt til dere. Nå ble ikke det mulig i dag, men det er ikke verre enn at kamera blir med på neste økt og film kommer mot slutten av uken.

Husker dere jeg skrev om mitt lille ukestart-syndrom? At jeg er så flink med matpakker og planlegging i starten av uken, og at det dabber av jo lenger ut i uken vi kommer. Vel, denne uken er intet unntak. Både mandag og tirsdag hadde jeg med meg flotte fristende matpakker, men i dag var det slutt på idyllen. Jeg har ikke vært god på planlegging, og dermed ble det kjøpelunsj på meg i dag. Cottage cheese, skyr blåbær, yoplait blåbær, epler, pærer og en god dose nøtter er dagens lunsj. Tro meg, det smakte bedre enn det ser ut! Hehe. Kjapt, greit og godt, men jeg skulle gjerne kost meg med en stor matpakke bestående av kylling, ris og wokgrønnsaker. Det hadde jeg også hatt dersom jeg hadde vært flinkere med planlegging, og tatt opp kylling fra frysen, kokt ris og kuttet grønnsaker i går kveld, slik planen var!! Jaja, snart ny uke og nye muligheter. *ler*

Så fortell meg kjære lesere, har du eller skal du trene i dag? og hva består din lunsj av i dag?

Smiiiiil Maren

23 kommentarer
    1. Jeg har treningsfri i dag jeg 😀 er stiv og støl i hele kroppen, så den må få hvile.
      Jeg hadde nydelig lunsj bestående av cottagecheese, vaniljeyoghurt, syletøy og nøtter 🙂 med en stor appelsin til dessert 😀
      Ha en fin dag !

    2. Du er nydelig, maren! I dag har jeg trent en halvtime intervaller, før jeg gikk rett på styrke i mage – blant annet markløft, en statisk mageøvelse og planken. Lunsjen min ble to speltlumper med salat og mager skinke etter trening, og tre timer senere ble det tre rugsprø, to bananer og en halv grapefrukt (:

    3. Så bra at du kom over den “vondt-i-viljen” 🙂
      Jeg har hatt første treningsøkt i dag på 6mndr pga sykdom etterfulgt av skikkelig vondt i viljen, men det er jo så kanon (og litt tungt) og endelig komme seg av gårde igjen =D
      Ja, til å ikke tenke så mye og bare gjøre det =D

    4. Kanskje litt dumt å si, men det oppmuntrer meg å høre at du ikke alltid vil trene. Det får meg selv til å tenke at jeg bør trene selv om det ikke alltid frister 🙂
      I dag bestod lunsjen min av to stk fitness-frokostmuffins (lunsjmuffins for min del, siden jeg kun spiser havregrøt til frokost), druer og en appelsin. I tillegg tok jeg meg en smoothie nå når det kun er en liten stund igjen til middag 🙂

    5. Hei Maren!
      I dag har jeg også trent core, etterfulgt av 4km jogging på mølla. Lunsjen bestod av to lavkarbobrødskiver med makrell i tomat / ost og skinke, cherrytomater og gulrøtter. Ikke den mest spennende med andre ord, men det metter!
      Jeg syns du har en veldig fin blogg, og du virker som en herlig jente! Du utfordrer stadig min viljestyrke, og du er en kjempe inspirasjon!
      TAKK! 🙂
      Ha en strålende dag!

    6. Jeg skal trene bein og rygg! Lunsjen bestod av wok-grønnsaker med spinat og en porsjon mager kesam blandet med eple- og pære funsaft, eplebiter, kanel, mandler og rosiner 🙂

    7. Du er kjempeflink og veldig motiverende Maren:) Til lunsj idag hadde jeg brødskive med ost og paprika, ruccolasalat og en neve valnøtter 🙂 Treningen er unnagjort, men den satt langt inne. Motivasjonen og viljestyrken var ikke helt med meg idag. Men litt trening er bedre enn ingenting tenker jeg.

    8. Hei Maren
      Så gøy at du fikk en god treningsøkt ut av det! Haha 😀
      Jeg skal på trening i dag, men først skal jeg bare lese et par blogger. Og nettaviser. Og facebook. Det ender sikkert med at jeg sovner av på sofaen, som vanlig!
      Til lunsj spiste jeg en hjemmelaget frokostblanding jeg har stående på jobb. I en DIGER boks.. Og i kjøleskapet har jeg alltid en stor boks med yoghurt naturell, og da har jeg alt jeg trenger stående på jobb. Aldri i verden om jeg hadde kunnet laget lunsj hver kveld eller morgen! 😉

    9. Så flink du er! Jeg synes lunsjen din så kjempegod ut jeg. Elsker sånne smørjer av melkeprodukter og nøtter/granola, frukt etc 😀
      I dag hadde jeg for en gangs skyld mulighet til å nyte lunsj hjemme, og da ble det hjemmebakt brød med sennep, philadelphia, roastbiff, rødløk og kokte egg. Åh det var godt!

    10. Ble en fullkroppsøkt i går, så i dag ble det bare 50-60 min rolig på møllen 🙂
      Ble en enkel lunsj i dag; salat med stekt kyllingfilet og egg! 🙂

    11. Herlig!! Du er så flink, og jeg beundrer deg veldig mye! Dagens økt ble sen, men god. Har endelig fått gode treningsrutiner, og gleder meg når jeg skal på treningssenteret. Må bare huske på å fortsette å pushe meg selv 🙂
      Lunchen min ble ikke så veldig bra idag da.. Vi holder på å pusse opp kjøkkenet, så det er veldig kronglete med mat for tiden. Har kun ett kjøleskap, ingen benkplass eller noe. Så idag var jeg hos mormor, og hun vartet meg opp med rundstykke og bolle.

    12. Jeg får ikke trent pga at jeg opererte brystene mine forrige uke, men til lunsj kostet jeg meg med en kyllingsalat og to hjemmelagde grove rislapper til dessert!
      Gleder meg til jeg kan trene igjen, og jeg tror jeg kan finne mye inspirasjon fra bloggen din 🙂

    13. Du e so skjønn, Maren!
      Ej he lest bloggen din lenge (vore uutruuulig dårlig å kommentere, skjerpings) og følge dej dessuten på instagram. Ej syns du fortjena å høre at du e en stor inspirasjon og et SUNT forbilde både i bloggverdenen og ellers. Alt for monge treningsblogga framstår som nærmast “perfekte” og sjølom dei oppmuntra til sunn og variert mat, blir en litt for mykje påvirka av det og føle ofte at en ikkje strekke til! Unnskyld for at ej sei det, men det gjer so utrulig godt å lese om “matpakkesyndromet”, at det ofte blir å hive med sej nåke og at du, som mej, ikkje alltid e like flink å planlegge. Eller når du kosa dej med vin, smågodt og andre ting, midt i veka. Å gjere det vise at du e SUNN, for det å ikkje være perfekt, streng med maten og kunne kose sej når en vil, + droppe en trening en dag fordi en ikkje føle sej iform (creds til dej som tok treningsøkta for oss, forresten!) e virkelig det som beskrive en balansert person for mej.
      Va ikkje meininga å spamme kommentarfeltet med en long kommentar, men du fortjena å høre det 😀 Blir kjekt å følge dej vidare!

    14. Kjenner til følelsen ja, hadde det sånn i dag! Var ikke helt i form og hadde absolutt ikke lyst til å dra på trening.. men jeg kom meg dit, og jeg hadde en knalløkt! Rekord i dips og alt, hele 15 mer enn det jeg hadde sist jeg gjorde det for én uke siden, så du har helt rett i at de øktene man kanskje ikke gleder seg helt til kanskje blir de beste! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg