Trening, test og supernature

Denne lørdagen har bare flydd forbi og jeg har ikke rukket å oppdatere dere før nå. Dagen har inneholdt frisk luft, deilig mat, en god treningsøkt, litt shopping og masse sosial hygge. Dagens kondisjonsøkt ble kort og intensiv, kun 20 minutter så var jeg ferdig. Jeg gikk i godt tempo i 10 minutter, etterfulgt av 10 minutter med intervaller.

  • 20 sek spurt
  • 40 sek hvile (hoppet av mølla)
  • 10 ganger

 

Dette er korte intervaller, men jeg løp på en hastighet på 20 km/t og da klarer jeg faktisk ikke lenger enn 20 sek, og jeg trenger 40 sekunder på å hente meg inn igjen. Den gjentok disse intervallene 10 ganger. En kort men super effektiv økt. Senere ble det en liten styrkeøkt sammen med fine folk på Optimal Trening på Bislett. Roger Holmedal er en god kompis av meg, som jeg virkelig beundrer for det enorme kompetansen hans innenfor trening og ernæring. I dag tok Roger en Biosignature test på meg, hvor man blandt annet måler fettprostenten og henter ut masse nytter informasjon om hormomnivåer osv. Mange av dere er svært opptatt av dette med fettprosent og muskelmasse. Min erfaring er at mange av disse scannerene som finnes på ulike treningsentere viser svært varierende og upålitelige tall, jeg anbefaler dere derfor å gjøre det på en skikkelig måte dersom du skal måle dette. Roger utfører en slik måling på Optimal Trening og jeg anbefaler dere å ta kontakt med han dersom du ønsker mer informasjon. Optimal Trening holder til i thereses gate ved Bislett, dra gjerne innom for en inspirerende prat med de erfarne og dyktige PTene der! Jeg er fornøyd med resultatene av testen, men fant også ut av et par ting jeg må jobbe med. Jeg ønsker ikke å gå ut med hva min måling viste, da det er helt uinterresant. Den eneste personen du skal sammenligne deg med er deg selv!

Etter test og trening tok vi en tur innom supernature, hvor jeg fikk fyllt opp med litt godsaker. Kålchipsen var serlvfølgelig et must, og hele tre bokser ble med meg hjem i dag. Mmmmm. Cocosa fett er fantastisk å steke i , og gir en deilig koskossmak. Nøtter har en stor og viktig plass i mitt kosthold, og i dag ble det påfyll av valnøtter. Jeg blir så godt humør av å dra innom Supernature, det vanker alltid en fristende smaksprøve og jentene er alltid i strålende humør.

Nå skal jeg komme meg ut døren, og bort til søte Lina. Planen for kvelden er sofakos, tv, deilig middag og masse snacks. En skikkelig jentekveld med andre ord. Jeg håper dere alle får en deilig lørdag og koser dere litt ekstra – det er jo det lørdagen er til 🙂

Smiiiil Maren

14 kommentarer

Siste innlegg