Fredagsgleder!

Vips så var det helg igjen, og den har startet på best mulig måte! Jeg har som oftest fri på fredager, og det er ren luksus. Jeg liker å starte fredagene mine med en god treningsøkt, husvask, innkjøp for helgen og gjerne litt sosialhygge med gode venner. I dag har jeg fått oppfylt nesten alle mine fredagsritualer. Trening er unnagjort, innkjøp av ekstra god mat og drikke er unnagjort og sosialhygge med gode venner er både gjort og skal gjøres mer av. Etter en natt med litt lite søvn tillot jeg meg selv å sove noen ekstra timer på morgenkvisten. Som sagt så liker jeg godt å starte fredagen min med en morgenøkt, men denne fredagen må nok den økten kaller mer en formiddagsøkt enn en morgenøkt. Jeg var på plass på trening i 11 tiden, og fikk en fin 40 minutters powewalk med 8 små kort-intervaller langt inn. Jeg var både litt trøtt og ikke spesielt sprudlende humør før økten, men det endres seg kjapt. Det er virkelig helt utrolig hva en god treningsøkt kan gjøre for humøret.


Senere ble det kaffekos med en god venninne, før jeg litt spontant kastet meg med på en styrkeøkt med to av mine sprekeste venninner. De kjører et litt mer hardcore regime enn meg, men det er morsomt å bli med i ny og ne. Min siste seriøse styrkeøkt er så lenge siden at jeg faktisk ikke kan huske det, så det var morsomt å løfte litt på vektene igjen. Det ble en klumste og usystematisk økt for min del, med mye surr og tull. Men jeg fikk da gjennomført et par øvelser på bryst og et par på skuldre. I dag ble det følgende øvelser:

  • Brystpress
  • Flies
  • Benkpress
  • Skulderpress
  • Sidehev

 

Vi forsøkte å kjøre litt mage til slutt men det endte opp med latter og skravling. Hehe! Det er lov å kose seg litt på treninng også, og ikke ta alt så seriøst – det er jo tross alt fredag!



På vei hjem dro jeg innom matbutikken for den obligatoriske fredagshandelen, og mye godt ble med meg hjem i handlekurven. Vel hjemme lå det en pakke i postkassen. Pakken innehold Kristine Webers fantastiske bok: Sunn & sterk med protein – Mat for muskler. Jeg har gledet meg som en liten unge til denne boken skulle komme ut, og jeg hadde virkelig høye forventninger. Nå har jeg fått tittet litt i boken, og jeg er så imponert! For en inspirerende og flott bok, lekkert design, nydelige bilder, oversiktelig og lærerik. Jeg bøyer meg i støvet for flinke, skjønne Frøken Weber <3

Nå skal jeg hoppe i dusjen, og komme meg avgårde. I kveld blir det sushi og vinkos med gode venner! En perfekt fredag i mine øyne. Jeg ønsker dere en fantastisk helg mine fine lesere, kos dere!

Smiiiiil Maren

16 kommentarer
    1. Woooow, du er nydelige !
      har du lyst og komme i form så kom innom bloggen min. går meste parten ut over trening og kosthold ! 😀 håper du vil lese min blogg o ! :* fordi din er kjempe bra ! 😀

    2. Synes du Technogym-manualene og – skiver føles tyngre enn andre manualer og vektskiver? Vi har det i treningsrommet på jobben og jeg må alltid gå ned ca. 10 kg på alle øvelser i forhold til hva jeg tar på mitt vanlige treningssenter. Kan også ha noe med at jeg ikke rekker å spise skikkelig før øktene på jobben?

    3. Hva spiser du før en slik intervalløkt? Hvilke intervaller, og hvilken hastighet kjørte du dem på?
      Har du et spesielt ønske med treningen, eller er det bare for gøy? kunne du feks tenke deg å stille i en form for fitness? Lurer også på om du bruker kreatin, og hvorfor/hvorfor ikke?
      Håper på svar 🙂 Du inspirerer!

    4. Hei maren. Har et lite spørsmål, jeg trener mye fordi jeg får så mye igjen for det, og jeg elsker det rett og slett. Jeg holder på med PT utdanning i tillegg til gruppeinstruktør kurs, og det blir jo mye trening. Denne uka har jeg vært lei, skikkelig lei. Bare tanken på å dra meg opp på treningssenteret løfte på vekter eller løpe på mølla gjør at det vrir seg inne i meg. Så Jeg har trent to ganger denne uka i stedet for 5-7 ganger som jeg ofte kommer opp i. I tillegg har jeg skeia ut i matveien og i det hele tatt. Er veldig redd for at jeg ikke skal få treningslysten tilbake. Hender det at du har en sånn periode?

    5. Elsker fredager selv, og jeg har også lagt inn fredagen som en fridag når jeg jobber MYE resten av uken og lørdager – den er hellig <3
      Den boka ønsker jeg meg også; gleder meg til å høre hva du syntes 🙂

    6. Du trenger selvfælgelig ikke å svare, men lurer på om du har en normal fettprosent, som du kan leve året rundt med? 🙂

    7. Kristine: Jeg likte den kjempe godt Kristine 🙂 Jeg er virkelig imponert over alt du får til!! Boken skal brukes flittig i matlagingen fremover!! Takk for herlig inspirasjon <3

    8. Hanne: Takk for at du tar opp dette temaet kjære deg. Jeg har hatt det slik flere ganger, og da tar jeg meg en pause fra trening hvor jeg fokuserer på nok mat, nok hvile og kun lytter til kroppen. Dette er VIKTIG, da det er tydelig at kroppen er sliten og skriker etter en timeout. Ta vare på deg selv, og lytt til kroppen din. Spill på lag med egen helse, da vil du nå langt:) Motivasjonsklem til deg

    9. Så godt å høre at dette er “vanlig” en gang innimellom:) Det har vært MYE trening i det siste, så denne uka har jeg konsentrert meg om å kun trene i undervisningen og ikke utenom, i fare for å få det mer opp i halsen så jeg aldri kommer helt tilbake:)

    10. Hanne: Smart valg! Ta en deload periode som det kalles, hvor du roer det hele ned litt, så skal du se at lysten og motivasjonen kommer snikende tilbake 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg