Fredagskos og påfyll på matfronten!

Lørdagsmorgen og jeg har akkurat stått opp etter nesten 11 timer i senga. Den siste kommentaren jeg fikk før jeg dro fra jobb i går var: “Nå tror jeg du skal ta den en liten hvil jeg frøken”. Det er tydelig at denne ukens travle dager begynte å bli synlig på meg. Jeg hadde lyst å dra hjem og grave meg ned, men jeg hadde gjort en avtale med min gode venn og favorittinstrktør Sølve Underhagen. Jeg måtte derfor pent ta meg selv i nakken, og finne frem til ekstra kreftene. I går fant jeg mine ekstra krefter i form av to bananer, en crystal og en new energy sjokolade. *smile*

Corebartimen ble en FEST, og jeg smilte fra start til slutt. Timen er knall hard, men med Sølves enorme innlevelse og bevegelsesglede er det umulig å ikke bli inspirert. Etter timen tenkte jeg å kjøre litt styrke på armer, vel, jeg tok 5 repetisjoner biceps curl og det var det. Kroppen ville hjem til sofa, taco og idolkos. Så sånn ble det! Jeg la fr ameg vektene midt i et sett (det har nok aldri skjedd før) og dro hjem. Ve hjemme ble det en lang varm dusj, på med kosebuksa, taco på bordet og idol på skjermen. Jeg vet å lytte til kroppen, og jeg tror det er her mange kanskje kan gå på en smell. Når kroppen er sliten så gjelder det å fylle på, og da mener jeg virkelig fylle på slik at kroppen får kjenne på overskud og virkelig kan hente seg inn igjen. Jeg liker å fylle med på ekstra karbohydrater på slike dager, og i går ble det en pakke med spellomper med bananskiver, sukrin og kanel i, samt en stor porsjon sjokoladegrøt med rosiner og tørket frukt i til dessert. En stappmett og fornøyd jente krøp til sengs før klokken var 23 i går.

Nå sitter jeg her i sofaen og nyter en homemade proteinkaffe. Jeg har delt denne med dere en haug av ganger, men det er fremdeles mange soms pør hvordan den lages, og jeg gjentar gjerne.

  • En espressosshot (eller 1/2 kopp kaffe)
  • En proteinshake (jeg bruker 15g proteinpulver)
  • 2-3 dråper stevia vanilla

 

Ha først kaffen i bunnen av et stort glass/kopp, så heller du den ferdige shaken over, tilsett et par dråper stevia og rør godt om. Nyt! Så enkelt, og så godt. Dette blir som en kaffe mocca, med høyt proteininnhold og helt uten sukker.

Nå skal jeg synke litt lenger ned i sofaen, sette på en koselig film og bare nyte denne lørdagsmorgenen.

God helg skjønne dere, nyt helgen og ta vare på dere selv 🙂

Smiiiiil Maren

6 kommentarer
    1. Lytte til kroppen ja, tok meg et par turer på sykehuset for å skjønne det, men sånn er det i HV når man føler at man må bevise at man er like god som gutta 🙂
      Ha en fin helg!

    2. God morgen. Kan du gi meg et tips på sunn og god frokost. Eg liker ikke havregrøt eller cottage cheese. Ser at det er mange som spiser det til frokost😄

    3. Hei du har en kjempe fin blogg som jeg leser fast! Må bare huske å kommentere fremover 🙂 Har også en treningsblogg som jeg vil ha flere lesere på. Hvordan kom du så langt med bloggen din? Håper virkelig på svar! Hadde betydd mye for meg 🙂

    4. Synes du dette er “sunnere” og bedre for kroppen (om man skal ned i vekt) å drikke, i stedetfor feks en caffe latte? tror det brukes Hmelk i den jeg kjøper på Rema…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg