Søvn fremfor trening og mat på farten

I dag hadde jeg en plan om en treningsøkt før jobb, jeg hadde klokken på 06.00, treningsbagen ferdig pakket, og alt klart! Tror dere det ble trening? Nope! Jeg orket ikke, rett og slett. Jeg skulle delta på en super gøy time som startet kl 07.00, men den sov jeg lett forbi gitt! Det vil si, jeg valgte vel å sove forbi. Når leiligheten er iskald, og dynen er varm og deilig, da er det jammen ikke enkelt å stå opp. Ingen er super-mennesker og flinke absolutt hele tiden, jeg er hvertfall ikke! Nå sitter jeg her å nyter en rolig morgenstund. For dere som har fulgt bloggen en stund vet at dette er noe jeg var veldig flink til før, og absolutt noe av det beste jeg vet. Kaffekoppen, et godt pledd rundt kroppen, frokostskåla og God morgen Norge på tv. Det kaller jeg hverdagslykke. Frokosten i dag er havregrøt laget på skummetmelk og med en slump sjokoladeprotein, kanel og surkin. Jeg har frosne bringebær til, som jeg putter oppi den varme grøten. Mmmmm.

I dag skal jeg jobbe dobbelt, først en hektisk dag på Miiinto, etterfulgt av PTkunder hele ettermiddagen og kvelden. Jeg har konsentrert tiden min på SATS litt nå, slik at jeg kun er der på utlvalgte dager, og da har jeg til gjengjeld smekkfullle dager. Akkurat slik jeg liker det. Jeg har hatt en litt rolig periode på PTfronten, og ikke jaktet nye kunder da jeg ønsket å fokusere å de jeg har nå, og gi dem optimal oppfølging. Nå ser jeg at jeg har kapasitet til å ta inn et par til. Så dere som har sendt meg mail ang PTtimer vil så svar i løpet av uken.

I dag er jeg på farten hele dagen, og kommer nok ikke hjem før nærmere kl 22 i kveld. Det krever enten god planlegging eller en stor lommebok. Det blir fort dyrt dersom man skal kjøpe hver eneste måltid gjennom hele dagen. Jeg har desverre ikke vært den beste planleggeren i dag, og må nok derfor kjøpe en god del av maten min i dag. Et tips er da å kjøpe inn feks speltlomper, røket laks eller skinke og en pose ruccola salat. Dette holder til mer enn kun et måltid. Hvis du i tilegg slenger med en pose epler (de er ofte billige hvis du kjøper en pose med flere epler, feks fra first price) har du en super tilgang på energi gjennom dagen. Piff gjerne opp lakse-wrapen din med litt mager kesam og div krydder dersom du har muligheten. Dette blir min lunsj i dag, da jeg ikke rekker å lage med meg mat nå.

Hva velger du når du skal kjøpe lunsjen / middagen din på farten ?

Ha en super onsdag kjære dere, jeg trekker vinneren av konkurransen kl 12.00 – så det er fremdeles litt tid igjen:)

Smiiiil Maren

9 kommentarer
    1. Morgenstund har gull i munn! :- ) så ut til at du fikk en god start på dagen til tross for at du droppet treninga! Selv er jeg opp å går morgencardio tidlig om morgenen, og kjenner jeg også har lyst å hoppe over den i ny og ned, hehe! Ha en fin dag 🙂

    2. Jeg hadde en akkurat lik morgen igår! Hadde også vekkerklokken på 06, og store planer om å trene før skolen.. Men når klokken ringte kjente jeg at kroppen var tung og trengte en pause så da ble det det 🙂 Herlig med en good og lang morgenstund, elsker det!
      Hvis jeg er på farten og må kjøpe lunsj blir det veldig ofte en CC og en skyr, samt en frukt:)

    3. Godt å se at du også av og til prioriterer søvn ^^ Det er jo veldig viktig ! Kos deg på begge jobbene i dag Maren 😀 Hvis jeg er på farten og ikke har planlagt noe, blir det fort dyr lunch med mindre jeg har tilgang på en butikk hvor man kan få kjøpt skyr, kesam frukt osv 🙂
      Marteklem

    4. Åh, så flott at jeg ikke er den eneste som sover litt lengre enn planlagt til tider. Når jeg må kjøpe lunsj på farten blir det ofte skyr, en pakke med speltlomper, en pakke skivet kyllingfilet og en pakke philadelphia light 🙂 Holder meg god og mett lenge!

    5. Frossne herlige bringebær, ooooh, det går det jo ann å ta med seg å. Jeg gjør det på mine hektiske dager, tar med frosne bær, lar de tine litt for så å spise de med kesam 😀 nam!

    6. Digger bloggen din!! Du er en stor inspirasjon!
      Kan ikke du ha spørrerunde, er så mye jeg lurer på 😀 fast leser!

    7. Hei!
      Jeg lurer på hva grunnen er for at du spiser mye speltlomper i stedet for f.eks lavkarbobrød osv? Jeg vet at det smaker himmelsk sammen med pålegg, men har det noen andre grunner enn dette? Sunnere?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg