Sunne pannekaker

Jeg lovet dere oppskriften på pannekakene jeg lagde på søndag (og i går – ooops) Heldigvis har de er herlig næringsinnhold som gjør at dette er perfekt hverdagskos, frokost, mellommåltid eller lunsj. De har få ingredienser, er enkle å lage og smaker fantastisk.

Du trenger:

  • 2 hele egg og to hvitter
  • 20g vanilje proteinpulver
  • 1 ss sukrin gold
  • 20g kokosmel
  • 6-7 dråper Stevia vanilje

 

Du kan selvfølgelig bytte ut med annen søtning dersom du ønsker det, og kokosmel kan gjerne byttes ut med mandelmel, speltmel eller annen tørrvare du har tilgjengelig. Dette er bare hvordan jeg valgte å gjøre det, det finnes uendelig mange muligheter. Tørr å eksprimenter litt og finn din egen favorittoppskrift.

Bland alle ingrediensene godt sammen i en bakebolle, spe på med litt vann til ønsket fin konsistens og stek små fine pannekaker på sterk varme i stekepanna. Så enkelt og så raskt! Som topping brukte jeg Philadefia light blandet med vanilla stevia drops, og det tror jeg må være den beste glasuren/toppingen jeg har smakt i hele mitt liv. Vær så snill å test ut philadelfia blandet med stevia, sukrin, sukrinmelis eller sukrin gold. Det var helt magisk!!

Test ut pannekakene, og gjør denne tirsdagen litt ekstra hyggelig 🙂

Smiiiiil Maren

 

16 kommentarer

Siste innlegg