Tidlig lørdagstrim

I dag startet jeg på jobb kl 10.00, og har en avtale like etter jobb. Det betyr at dersom det skulle bli tid til noe trening i dag så måtte det skje tidlig slik at jeg var ferdig dusjet og på plass på jobb før kl 10.00. Det høres i utgangspunktet ikke så ille ut kanskje, men på en lørdag føles det litt vondt å stå opp kl 07. Heldigvis fikk jeg en helt magisk julegave av min fantastiske storebror og svigerinne, som gjør hver morgen til en liten fest. Det er nemlig et helt insane høytalerannlegg, som er helt trådløst og selve høytaleren er bare en hvit, lekker liten sak. Lyden derimot, den er langt i fra liten, steike heller for en kraftig liten sak. Det kuleste er at jeg styrer den fra mobilen. Så når alarmen ringer alt for tidlig, trykker jeg bare inn på min lille fine App og vips så er det deilig musikk i hele leiligheten. Ingen ledninger, ingen fjerkontroll, ingen knapper. Bare en lekker hvit liten sak og min iphone. Man må bare elske teknologien! I dag strømmet tidenes gla’sang ut av høytaleren i det jeg tunet inn på radioen, og det gjorde det faktisk letter eå komme seg opp. Dette er virkelig tidenes julegave og jeg elsker den!!!

45 minutter på elipsen og en liten runde med core/stabilitetsøvelser ble dagens økt. Jeg ble virkelig skremt etter første treningsøkt med min super PT Marthe, når vi oppdaget hvor latterlig svak jeg er i kjernemusklaturen min. Dette må jobbes med, og jeg har lært med flere snodige og fiffige stabilitetsøvelser for coremusklaturen. Jeg skal få noen av dem filmet neste gang slik at dere kan se. Målet er å klare denne kule øvelsen her, som Marthe demonstererer på filmen. Har noen av dere testet denne ?

Jeg fikk forresten en spennende telefon her om dagen, som betyr at jeg må en svipptur hjem til sørlandet om en drøy uke, mer om dette senere. Jeg blir både litt redd og litt flau av å tenke på det, men nå var det jo dette med nytt år og nye muligheter til å bryte ut av komforsonen. Jeg skal ut av komforsonen min så til de grader, og dere skal alle få se det – for å si det sånn! Mer om dette når detaljene er klare. *lurt smil*

Jeg ønsker dere alle en magisk lørdag, nyt dagen og gjør akkurat det du har aller mest lyst til – det er jo lørdag!!

Smiiiil Maren

16 kommentarer
    1. Åh, jeg fikk også en sånn liten høyttaler av broren min til jul, De er geniale! Og funker jo SÅ bra! Hehe 😀 så flink du er! Tenkte å ta en liten treningsøkt i dag jeg også 😀 og herregud, det på videoen var jo bare helt sykt! 😮 god helg videre <3 🙂

    2. Wow!! Det var sprekt (filmen)! Det må bli mitt neste mål å få te noe som det der trur jeg 🙂 Hva heter den trådløse dingsen du har til iphonen din? Ha en fin dag søte Maren! Jeg er innom hver dag (flere ganger daglig av og te også) og henter inspirasjon og motivasjon hos deg- og du får det ALLTID til!!

    3. Hjelp for en øvelse. Tror jeg også er veldig svak i coremusklaturen..den dagen jeg klarer den øvelsen skal jeg være stolt 🙂
      Ønsker deg en flott helg videre. Stå på!

    4. Elsker virkelig bloggen din Maren! Den inspirerer meg så mye og jeg er så glad du er flink til å legge ut filmer, det settes veldig pris på! Jeg lurte på en ting. Når du var ferdigutdannet pt, hvordan gikk du frem for å få deg jobb?
      I tillegg lurte jeg på om du hadde anbefaling på treningstights?;)

    5. Hei Maren,
      det er mye bra her på bloggen din, men det at du har såpass mye skrivefeil trekker litt ned. Virker ofte som om du ikke gidder lese korrektur en gang? Og du som er treningsfreak bør jo kunne stave ordet muskulatur?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg