Sunn og enkel middag

Da var det plutselig mandag igjen, og en helt ny uke står foran oss. Hva er vel bedre enn  å starte denne mandagen med et sunt og godt middagstids til dere fine lesere. Jeg har fått meg en ny favorittmiddag. Jeg kjøpte som dere vet enormt mye kylling i sverige, og nå har jeg funnet den perfekte måten å bruke den på. Nemlig i wok! Wok er virkelig en helt genial matrett, så smakfull, så lett å lage og så sunt. En perfekt måte å få i seg masse deilige grønnsaker. Jeg varierer woken ofte, og bruker som regel det jeg har tilgjengelig i kjøleskapet av grønnsaker. Jeg liker best å bruke kylling, men svinekjøtt eller biff er også utrolig godt å putte i wok’en. Dagens wok så slik ut:

Den inneholder:

  • Squash
  • Gulerøtter
  • Sopp
  • Brokkoli
  • Paprika
  • minimais
  • vannkastanjer
  • soyasaus
  • kylling

 

Slik gjør du:

Jeg kutter kyllingen i små biter, og steker dem først. Krydrer godt med diverse krydder. Så kutter jeg opp alle grønnsakene, setter kyllingen tilside, og steker grønnsakene i litt olje. Tilsette kyllingen i panna med grønnsakene, hell litt soyasaus over og la alt koke i et par minutter. Vola – en smakfull, sunn og god middag!

Jeg ønsker dere alle en fantastisk start på uken!

 

Smiiiil Maren

11 kommentarer
    1. Wok har blitt en favoritt her i huset også ! Er helt genialt og godt 😀 Men har du ikke ris til ?
      I dag skal ei venninne og meg teste ut spicheren challange ! Gleder meg 😀 Blir nok rått !
      Ha en fin dag søte 😀
      Marteklem

    2. heia!:)
      Flott blogg du har – har fulgt deg daglig og må si du er en stor inspirasjon til mange treningsglade jenter & gutter! 🙂
      Du er utdannet PT og jeg skal selv ta denne utdannelsen på Bali nå i mars og det stor gleder jeg meg til!!!
      Alle sier at anatomien er vanskelig og at dette er puggestoff!! Har du gode studietips til meg og hvilken bøker brukte du?
      Jeg kjøpte pensum bøkerne i dag og anatomiboka er på engelsk- hjææælp!!! Brukte du også “strength training anatomy” når du tok PT utdannelsen? Tenker at anatomien i seg selv er vanskelig, så ønsker helst å lese dette på norsk!
      Fortsett med den fine bloggen og inspirer med treningstips og sunn & god mat! 🙂
      Mvh stina

    3. Så veldig godt ut! Men har du noen form for karbo utenom grønnsakene, og noe annet fett utenom oljen du steker i? 🙂

    4. Hei Silje, du er så flink. super motiverende å lese bloggen din! men lurte på en ting, hva syns du om grillkrydder? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg