Lavkarbo knekkebrød – sunn og enkel hverdagsmat!

For en deilig helg dette har vært! Jeg har som dere vet hatt besøk av hele familien min denne helgen, og vi har virkelig kost oss masse! Vi var ute å spiste både fredag kveld, lørdag på dagen og kvelden, pluss en helt amazing søndagsfrokost i dag på hotellet deres. Her snakker vi virkelig en helg med gode matopplvelser og utrolig hyggelig samvær. Jeg er så glad i familien min<3 Det er deilig å spise ute, og jeg nyter virkelig slike helger som dette, men nå når søndagen er her og jeg gjør meg klar for en ny uke så vil jeg gjerne tilbake til mine vante rutiner. Hva er vel da bedre enn å bake sunne lavkarbo knekkebrød som jeg kan ha som frokost og niste i den kommende uken. For et styr tenker du kanskje nå, men det er det virkelig ikke. Jeg har nemlig lagt min elsk på disse lavkarbo knekkebrødene fra proteinfabrikken. Det eneste du trenger å gjøre er å tilsete vann i den ferdige miksen.

Slik gjør du:

  • Hell den ferdige miksen i en bakebolle
  • Tilsett 3,5 dl vann
  • Elt deigen godt i 1-2 minutter
  • Stryk deigen utover en stekeplate med bakepapir på.
  • Stek i 10 minutter på 170grader
  • Ta stekeplaten ut og del opp knekkebrødene i ønskete store biter med en pizzaskjærer.
  • Inn i ovnen igjen i 40 minutter på 170 grader
  • sett ovnsdøren på gløtt, og stek 10 minutter. slik blir de sprø og gode.
  • Avkjøles på rist

 

De er enkle å lage, smaker godt og har et helt supert næringsinnhold. Jeg lager ofte opp dobbel eller trippel porsjon slik at jeg kan fylle en hel boks med disse knekkebrødene, og dermed alltid ha et sunt og godt alternativt klart til både frokost, mellommåltider, lunsj og bare som snacks. Dette er også en fin måte å spare penger på, da denne posen med lavlarbo knekkebrød er svært rimelig, kun 49kr, og gir mange knekkebrød. Det at de også er helt glutenfrie er veldig positivt. Mine favoritter for tiden er knekkebrød med lett ost, kalkunskinke og avokado. Dryss litt salt & pepper på og vips – et gourmet knekkebrød. *smile*

Nå har jeg akkurat sendt familien avgårde, og skal til å lage en diger porsjon knekkebrød. Etterpå blir det en rusletur bot til løkka. Jeg liker så godt å handle grønnsaker og frukt på de søndagsåpne butiieme på løkka og grønland. Det er både billig og godt utvalg. Vinneren av colgatekonkurransen er kåret, og det ble TRINE T. Du har fått mail! Gratulerer så mye 🙂

Lykke til med knekkebrødbakingen. Fortell meg gjerne hva du synes om dem, og sleng gjerne med hva som er ditt favoritt pålegg på knekkebrød. Husk også at proteinfabrikken har Fri frakt!

Søndagssmil fra Maren

 

annonse

20 kommentarer
    1. Er mest glad i å lage egne knekkebrød fra bunnen av, men proteinfabrikkens ferdigpakker er som regel veldig gode uansett hva det er man skal lage så tror deg når du sier de er gode! Håper du får en fin søndag:)

    2. For å være helt ærlig så synes jeg knekkebrødmix i pose er noe av det dummeste… For det er jo så utrolig enkelt å lage selv!! Ikke koster ingrediensene mye, og de varer leeenge, lenge. Synes det er så bra at mange bloggere har begynt å inspirere til å lage god, sunn og enkel mat fra bunnen av, og det gjør jo du i stor grad! Men de siste ukene har mange begynt å reklamere for mat på poser igjen, som kaker og knekkebrød. Litt synd synes jeg. Men tusen takk for at du ellers skriver en positiv og veldig inspirerende og motiverende blogg 🙂

    3. Til Trude, det er en fordel å la røren stå litt for å “binde seg” liksom før du heller ut på bakepapiret.
      PS! Jeg liner også å blande egne knekke brød, men av og til er det deilig å bare ta fram en pose med alt ferdig :-)) og de er veldig gode :-))

    4. Hørtes ut som en herlig helg!
      Var nettopp på en frukt og grønt-butikk på frogner, og tenkte å tipse deg om den. Kjøpte bl.a diiiiigre, nydelige sharon til 8kr stk. Det ER så godt!! Butikken ligger i Colbjørnsens gate på frogner, like ved Røtter!
      Ha en nydelig søndagskveld :))

    5. Kristine: Du er herlig som tipser om slike ting – ja takk til mer av det!:) Denne butikken kjenner jeg veldig veldig godt til, og jeg er innom flere ganger pr uke. De digre sharon finnes (nesten) til en hver tid i mitt kjøleskap. Jeg er totalt hekta:) Nyt søndagskvelden!!:):)

    6. Lene M: Takk for din kommentar 🙂 Jeg hadde aldri reklamert for denne uten å sjekke næringsinnholdet først, og det er kun ting i som jeg selv kunne puttet i min knekkebrød miks. Jeg er absolutt enig i at man bør lage det meste fra bunnen, men i en hektisk hverdag så kan en slik rask løsning som også er sunn og god, være til god hjelp for mange:) 🙂

      Tusen takk for fine ord:) ønsker deg en deilig søndagskveld! smil m

    7. Men jeg lot den jo stå i et kvarter? Jaja, enklet å lage selv også:) Tror det ble med denne posen jeg… Jeg bruker i tillegg å ha i malte valnøtter i knekkebrødene mine når jeg lager selv, da blir de ekstra gode:)

    8. Hvorfor skriver du at det er positivt at de er glutenfrie, for oss som verken er intolerante eller har cøliaki, egentlig? Ved å unngå gluten vil man jo etterhvert utvikle intoleranse, og det er heller ikke så positvt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg