Søtsug?

Mange opplever stor søtsug på kvelden. Du vet, når man sitter der foran tv’en på kvelden og kjenner at nå hadde det vært utrolig godt med noe søtt. På vei ned i godteskåla så tenker du at nå er det jo januar, og du hadde jo egentlig tenk å prøve å kutte litt ned på godsakene, så er det også bare onsdag i dag, og egentlig hadde du jo en avtale med deg selv om å spare godteriet til helgene. Hva gjør du? Jo da lager du deg en FLUFF!

Hva er en fluff tenker du kanskje. Jo det er nesten som eggedosis i konsistensen, og smaken kan du variere som du vil. På mandag hadde jeg så søtsug at jeg trodde jeg skulle robbe hele Mix-butikken. I mangel av noe søtt tilgjengelig måtte jeg bli kreativ. Fluff ble løsningen. Jeg lagde meg en deilig karamellfluff. For å lage en enkel fluff trenger du:

  • Egg
  • Proteinpulver
  • Søtning

 

Jeg brukte 6 eggehvitter, og pisket dem stive, så tilsatte jeg en scoop (ca 30 gram) vaniljeproteinpulver og en stor spiseskje sukrin gold + et par dråper stevia vanilje. Pisket litt til, og vips en hel bolle med fluff. Det er sukrin gold som gir den deilige karamellsmaken. Dette er helt latterlig søtt, og du har mest sannsynlig fått nok etter halve bollen. Dette setter en solid stopper for søtsuget, det er hvertfall helt sikkert. Dersom du klarer å spise hele bollen så kan jeg nesten garantere at det eneste du har lyst på etterpå er en gullerot. haha. *sukkersjokk*

Det geniale med fluff er at den nesten ikke inneholder kalorier og smaker virkelig søtt og godt. Du kan variere smaken som sagt. Bruk gjerne vanil surkrin og sjokoladeproteinpulver, eller et proteinpulver med jordbærsmak og noen friske bær oppi. Her er det kun fantasien som setter grenser. Så prøv deg frem og finn din favoritt-fluff. Perfekt hverdagskos spør du meg 🙂

Smiiil Maren

31 kommentarer
    1. heii!
      takk for oppskrifter og inspirasjon! 🙂
      du jeg får ikke tak i stevia vanilje dråper, og heller ikke stevia kanel eller melis..? noen tips/ linker?? :):)

    2. Hei!
      Kan du si litt mer om næringsinnholdet? Hvor mange kcal ca ,karbohydrater, protein og fett.
      Takk på forhånd 😀

    3. Pleier å lage dette, men min synker ofte veldig sammen.. Din ser mye bedre ut i konsistensen..
      “Ramler” ikke fluffen din sammen når du tilsetter proteinpulver og søtning? 🙂
      Trenger noen tips:p

    4. Hei, hvor får du kjøpt stevia og sukrin? Kristiansand? Og hvilken type protein bruker du i morra kaffen? Jeg har bare nøytral protein ifra Herbalife.. Og kan du legge ut oppskrift på boostdrikken til morraen, grønne:) kjøpesteder Evt i Kristiansand hadde vært toppers:))

    5. Hei Maren:) Du trener jo mye, er du flink til å legge inn restitusjon? Eller trener du litt hver dag? Noen dager hardere enn andre og får restitusjonen den veien?

    6. Catrine: Stevia kan du kjøpe på helsekost (den lille inne i lillemarkens vet jeg har) sukrin, sukrin gold finnes også på helsekost. Portienpulver bestiller jeg fra proteinfabrikken.no, jeg er straks ferdig med en proteinpulver-guide til dere!! green-drinken skal jeg få lagt ut til dere, absolutt! Den består av AFA-alge og purleygreens juice og vann, i tilegg tar jeg cvitamin og antioktidanter nå i forkjølelsessessongen. + omega3. Dette skal du få samlet i et eget innlegg. Maren 🙂

    7. Jeg lurer på om man kan bytte ut proteinpulveret med for eksempel kokosmel?? Jeg har noen søtmomser av noen unger og det hadde vært fint å kunne tilby de noe slikt, men jeg tror ikke de trenger det ekstra proteinet???

    8. tusen takk for svar! 🙂
      Meeen, synes det er så mye forskjellig her..! vanskelig.. :/
      hadde du kunnet lagt ut/hjulpet meg med hvilken stevia du bruker som sukker, og hvilken søtningsdråper med vanilje du bruker, oog hvilken kaneltype?? 🙂
      hadde satt veldig stor pris på det :):)

    9. Funket ikke 🙁 ble fuff, tok i proteinpulver så poff… Smørje :(Hvorfor?? ble frosne bær og yougurt….

    10. Kan man bruke all slags proteinpulver eller er det bare kasein som kan brukes? Har hørt noe om det, så har ikke giddet å prøve med proteinpulveret mitt hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg