En grønn og tankefull søndag!

Denne søndagsformiddagen tilbringer jeg på Waynes Coffee. Jeg setter meg ofte her når jeg har mye å tenke på. Jeg vet ikke hva det er med søndager, men jeg blir ofte litt ekstra tankefull da. En annen ting jeg gjør når jeg blir litt tankefull er å komme meg ut i frisk luft. Denne søndagen var intet unntak. Jeg stod opp, og lagde i stand min faste greendrink som jeg alltid tar før frokost. Dagens frokost ble knekkebrød med egg, skinke og ost. De var så gode at de forsvant før jeg rakk å ta bilde av dem. Til dessert kuttet jeg opp en appelsin og et eple som jeg koste meg med mens jeg leste litt i Supermat boken min.

Jeg jobber med et par innlegg til dere for å fortellere dere litt mer om mitt forhold til supermat, hva jeg bruker og hvorfor. Jeg bruker svært lite i forhold til hvor mye som finnes, men de produktene jeg tar er jeg helt avhengi av!

Etter inntak av superenergidrink og frokost knyttet jeg på meg joggeskoene og la ut på tur. Det er noe helt spesielt med å gå ute en søndagsmorgen. Gatene er folketomme og det er så stille overalt. Jeg velger ofte å droppe musikken på disse turene, jeg synes det er så deilig å bare gå rundt i mine egne tanker og nyte stillheten. I dag ble det kun en halvtimes gåtur, men det var alt som skulle til for å få litt frisk luft og en god start på dagen.

Som sagt så er søndag ofte en litt tankefull dag. I dag tenker jeg mye på dette med komfortsone og trygghet. Jeg er en konfortsone-slave!! Jeg lever et helt A4 liv, og utfordrer så og si aldri meg selv. Jeg har skapt en hverdag hvor jeg har det trygt, stabilt og fint. Hvis jeg mot formodning skulle vurderte å ta et skritt ut av komfortsonen min, og utfordre meg selv litt, så blir det som regel alltid bare med tanken. Jeg er rett og slett en ganske så kjedelig og lite ” levende”  person. Jeg har det bra, så absolutt. Jeg tørr til og med påstå at jeg har det kjempe bra, jeg smiler masse og trives enormt godt i hverdagen, MEN det er noe som mangler. Hver dag er lik, hver uke forsvinner uten noen unormale eller anderledes hendelser. Jeg klamrer meg til trygghetssonen min. Jeg tror det er sunt for alle mennesker å utfordre seg selv, og gjøre noe som føles nytt, anderledes og gjerne litt skremmende. Det er da vi utvikler oss. Vi har nok alle tenkt at en eller annen gang skal vi gjøre noe spontant og spennende, men det blir alltid bare med tanken. Jeg må finne noe som kan ta meg ut av trygghetssonen min, hva det skal være vet jeg ikke enda, men jeg skal bruke litt tid og finne ut av det!

Er du bevisst på å utfordre seg selv, og leve litt utenfor komfortsonen din?

Nå kommer snart søte Lina ned på Waynes for å holde meg med selskap. Ingenting er som en deilig kopp kaffe og en god veninne å skravle med.

Søndagssmil fra Maren

 

35 kommentarer
    1. Ikke noe er galt med et “trygt” liv…neivel så fosser ikke adrenalinet, men så lenge det gjør deg lykkelig så er alt bra! Klem fra kjedelige Ultrababe 😉

    2. 🙂 håper du finner ut av hvilke utfordringer du skal “hive deg utpå” lykke til – spennende – du kan nok få til det du vil 😉

    3. Absolutt!! Jeg har definitivt to sider ved meg selv, en som er fornøyd med den trygge tilværelsen og en som søker spenning. Etter å ha fulgt den første siden en stund har jeg i de siste par årene prøvd å følge den andre og gjør det fortsatt. Først med utveksling og nå mot jobb i utlandet. Jeg tekter at det er nå jeg er ung og slike ting er lettere å få til. Derfor pusher jeg meg selv ut av komfortsonen. Tro meg, jeg har vokst enormt på det. Do it! Uansett hva det måtte bli til:)

    4. wow..det var frokosten sin det! ikke den billigste men ganske så nært oppunder den mest næringsrike jeg har sett! Etter det der må det bli en bra dag for deg 🙂 shine on!

    5. Hej, måtte skrive, gør det ellers aldring. Men kjenner mig så godt igjen her. Kommer fra DK med bor i Oslo med min norske kjæreste og kjenner ikke så mange heroppe. Og søndage er tunge for mig. Men Nyd søndagen. Måske vi kan Finne på Noget en dag ? Jeg er ofte alene da min mand jobber på sykehus .
      Søndags klemmer 😉

    6. Det er vel ikke så mange som LIKER seg utenfor komforsonen sin? Ikke noe galt i å være som mesteparten av Norges befolkning :-)?

    7. Enig! A4 liv hver dag resten av livet kan bli litt kjedelig. Jeg er sånn selv og vil gjerne ha nye og spennende ting å se frem mot. Blir deprimert om ikke 😉 Droppe alt her hjemme og bare ta en sjanse og reise jorda rundt står øverst på listen hos meg 🙂 Men som voksen er det så mange ting man må ta hensyn til også som leilighet og jobb osv så da blir det plutselig vanskelig igjen.. Ikke lett det der…:)

    8. Jeg venter til din innlegg om supermat da! Jeg bruker spirulina selv, jeg fant spirulina i Polen som koster kun 30 nok! Masse kosttilskudd er billigere i Polen faktisk!
      Klem!

    9. Hei.
      Første kommentar fra meg her men jeg har fulgt deg en stund.
      Tenkte at du kunne få ett boktips. Jeg henter nemlig en del inspirasjon, tips og pågangsmot fra diverse bøker. Det har tatt meg ut av den berømte sonen:)
      Boka heter gjør det du egentlig ikke tør med susan jeffers. Tenkte at den kanskje kunne passe deg nå når du delte dette innlegget:)
      Lykke til! Kast deg ut og gjør det DU vil!

    10. Kjenner meg igjen i det du skriver. I fjor tok jeg faktisk motet til meg, og søkte utveksling i et halvt år til Tanzania; en helt fantastisk opplevelse! Har funnet ut at det å våge seg ut av komfortsonen i blant kan føre til uforglemmelige opplevelser, så skal bli flinkere til å gjøre mer “uvanlige” ting, til tross for at hverdagen absolutt kan være veldig bra 🙂 Lykke til!

    11. Kjenner meg også veldig godt igjen i det du skriver om søndager.
      Jeg flyttet til Oslo for 3 mnd siden, og nå er søndagene enda kjipere enn før. Kanskje vi er flere som kunne finne på noe sammen av og til?
      Jeg bor på Bislett og trener på Sats flere ganger i uken, men savner trenings- og cafe- venninner.
      Hadde jo vært kos om søndagene ble Superdager:-)
      Klem, Rosa

    12. Jeg tror vi alle lever et A4-liv om vi går på skole, jobber eller har en “voksen” verdag. Jeg trives også veldig godt i hverdagen og ser på dette “A4-livet” litt som et tegn på at en begynner å bli voksen. Men nå er jo Oslo kanskje en av norges beste byer når det gjelder tilbud av forskjellige aktiviteter, jeg burde bli flinkerer til å være mer spontan og bare gjøre ting. Juts do it 😉

    13. Jeg har vært veldig bevisst på å utfordre meg selv i maange år nå (jeg er nok en del eldre enn de fleste leserne her…). Eksponere meg for de tingene jeg er redd for, sette meg selv i ubehagelige situasjoner osv… bodd mange forskjellige steder i utlandet, reist alene jorda rundt, lært å dykke (redd for å ha hodet under vann), sovet ute i jungelen flere steder (redd for edderkopper), hoppet i strikk osv osv… og FOR en mestringsfølelse og selvtillit det gir!! Nå er jeg også trygg på at det jeg vil oppnå, det klarer jeg til slutt. Alt ordner seg til slutt!! Jeg håper du klarer å hoppe i det litt oftere, det vil du ALDRI angre på 🙂 Lykke til 🙂

    14. Maren du er flott!!
      Er mange som er i samme situasjon som deg! Jeg er sånn selv, på søndagen spesielt da kommer alle tankene frem, spesielt når de fleste av vennene mine er hjemme og slapper av med samboer/kjærste. Jeg bor fortatt med venner å det er vel rett og slett for jeg er litt “redd” for å skrittet ut å kjøpe leilighet for da føler jeg at jeg blir heeelt alene! Jeg trives i mitt eget selskap, å er ikke avhengig av å folk rundt meg 24/7. Kjenner med veldig igjen i det du sier, man går ofte i fellen og gjør det “samme” hver uke. Mitt mål for 2013 er faktisk å utfordre meg selv litt, gjør ting jeg ikke gjør vanligvis, ta ting litt på sparket (noe jeg er grusom dårlig på), ikke fokusere så mye på å finne drømmemannen, rett og slett leve livet, være flink til å komme meg ut i naturen (er jo latterlig kort veg til skiløypene her i oslo) 2013 skal være et år hvor jeg skal kose meg, å ha det gøy!! 🙂
      Godt å høre at jeg ikke er den eneste som er sånn… 😛 hihi

    15. Jeg satt med akkurat den samme følelsen for 1 & 1/2 år siden- selv om jeg bare var 16 år og egentlig trivdes veldig godt i livet mitt var jeg lei av de samme rutinene dag ut og dag inn. Så jeg bestemte meg for et utvekslingsår, noe jeg absolutt ikke angrer på i dag selv om det er veeeldig tøft til tider. Livet er til for å leves, er det ikke det de sier? 🙂 Spør du meg er det ikke noe galt med komfortsonen, så lenge man ikke tilbringer absolutt hele livet i den. Noen ganger må man gjøre noe crazy 😉 Lykke til! ps. maten så kjempegod ut!

    16. Hei!
      Jeg har mest sannsynlig røket noen små muskelfibre i låret ifølge legen og hun sa det tok noen uker å komme seg og bør unngå trening direkte på den muskelen.. men saken er at jeg allerede er bedre (!?!?) og dør etter å trene igjen.. Hva tror du ang. trening? Skal, skal ikke? Har skrevet dette på litt andre bloggen i håp om at noen skal svare meg.. Litt desperat!
      Klem fra fast leser!

    17. Jeg vet nøyaktig hva du mener. En dag var jeg så lei av meg selv at jeg rett og slett bestemte meg for å flytte til Amerika, og studere der for et år. Det har jeg så langt vokst mye på!

    18. Jeanette: Ja, men blandet det med den juicen du se rpå bildet, det gjør den litt søtere. Hvis ikke tar jeg ofte en liten slump eplejuice i. eller blandet det i en smoothie med eple/pære/kanel/ingefær i, da blir det super godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg