Comeback på spinningsykkelen!

Iiiiiii, i dag har jeg gjort comeback på spinning! For dere som ikke vet det så har spinning vært en stor del av livet mitt i mange år. Jeg startet som spinninginstruktør for 6 år siden, og har hatt utallige ulike spinningtimer opp gjennom årene. Så mange at jeg til slutt fikk det helt opp i halsen og måtte legge sykkelskoene på hyllen for en stund. En lang stund! I dag var jeg altså tilbake på spinningsykkelen sammen med en god kompis. Vi svettet oss gjennom en 55 minutters time på Sats Bislett. Jeg smiler når jeg tenker på det, det var bare så GØY!! Fy søren så godt det var å være tilbake på den sykkelen, kjenne pulsen øke, kroppen jobbe rytmisk i takt til beaten i musikken og syren pumpe i lårene. Spinning altså, det er bare noe med det!! Jeg er definitift klar for å komme tilbake og ta spinning inn igjen i min treningsplan.

Steike, så gøy det er å trene sammen med så mange, til deilig musikk. Jeg har trent alene, for fokusert og for ensrettet alt for lenge! Jeg har skrevet mye om viktigheten av variasjon, også har jeg helt glemt å lytte til mine egne råd. Like før jul så skrev jeg en del om det å ha det gøy på trening, variere og gjøre mer “apekatttrening” som jeg liker å kalle det. Det står jeg ved! Dra på spinnig, kjør sirkeltrening, løft vekter, dra på zumba, ta deg en løpe tur. Gjør ulike ting, og kos deg med det! Det handler ikke bare om målet, det handler vel så mye om å ha det gøy på veien dit!

I dag morges lagde jeg en typisk marenfrokost bestående av en boks mager cottagecheese, en orange skyr, et beger yoplait vanilje yogurt, et eple, en halv pære, en håndfull mandler, toppet med varme bringebær og kanel. En diger porsjon som gav meg super energi til spinningtimen. Etter trening lagde jeg noe som skulle være en omelett med fiskekakebiter, men jeg var for utålmodig og endte dermed opp med en slags blanding av omelett og wok. Retten ser kanskje ikke veldig delikat ut, men men er sunn, næringsrik og utorlig god. Retten inneholder 3 jacobs utvalgte fiskekaker med hele 80% fisk, sopp, brokkoli, spinat, egg og ost. Til dessert ble det en skyr blandet med tre sharon frukt kuttet i små biter, toppet med kanel. Mmmmm 🙂


Nå sitter jeg på Waynes coffe og koser meg. Det er fort gjort når man bor alene, at man bare synker ned i sofaen etter middag og blir der resten av kvelden. Når man bor alene så må man gjøre en liten innsats for å være sosial, så derfor tok jeg med meg pc’n og tuslet ned til waynes coffee like ved der jeg bor. Nå sitter jeg er å blogger, leser mail og svarer kommentarer, med en deilig kaffe latte ved siden av meg og det behagelige surret av mennesker som skravler og hygger seg omkring meg. Dette er noe av det beste jeg vet, og jeg sitter ofte på cafe å jobber i stede for hjemme. Nå kommer straks en god venninne hit, og vi skal dra videre sammen.

PS: Jeg var innom Supernature igjen i dag, og hamstret med meg noen deilige godsaker. Jeg skal eksprimentere litt i diverse juice og smoothies fremover og forhåpentligvis komme frem til noen friske oppskfiter til dere. Så det er bare å følge med fremover! Vi går noen grønne og freshe uker i møte her på bloggen:)

Ha en deilig lørdagskveld, nyt den, det er det helgen er til for:)

Smiiiil Maren

20 kommentarer
    1. Fine bilder, du stråler:) Jeg så deg på sats bislett i dag, og du stråler faktisk enda mer i virkeligheten! Jeg var på den samme spinningtimen som deg.

    2. Får treningsmotivasjon av å lese bloggen din! Men hvilket merke er den hvite treningsgenseren din fra? var veldig fin!

    3. Synes det så appetittelig ut jeg da:-) Og du er så inspirerende! Har akkurat lagt deg til på lista på Bloglovin – nå skal jeg også få inspirasjon og motivasjon til å trene! Hjelper å lese hva dere sporty folk på nett har å bidra med av tips og triks! Takk! 🙂

    4. Spinning er knall gøy ! liker det kjempe godt 😀 Må kanskje på en spinningstime til uka da ^^ Veldig gøy å variere treningen^^
      Ha en fin kveld søte deg ^^
      marteklem

    5. Spinning er herlig! Har netopp gått til innkjøp av spinningsko selv, gleder meg til første økt! 😀
      Ha en fin lørdag videre 😀

    6. maten så jo kjempegod ut! Er selv utrooolig dårlig til å variere mat – finner noe jeg liker og blir ved det helt til jeg er drit lei, haha. Nå går det mest i skyr og rugsprø havre med smøreost og salami – men i morgen tenker jeg å være litt mer kreativ til lunsj.
      Får prøve å gjøre som du sier og variere litt trening også!

    7. Hva er den store fordelen med spinning? I forhold til annen trening (løping, styrke osv). Og hvordan får man mest ut av spinningstimene med tanke på styrke i lår og rumpe? Får man fine bein? 🙂

    8. Er begynt å følge bloggen din. Skal som mange andre starte trening i 2013. Har begynt å skrive en liten treningsdagbok – er motivert foreløpig – starter med å gå 10 000 skritt x 3 pr uke + styrke x1 pr uke Gøy,gøy,gøy 🙂

    9. Flott blogg du har! 🙂
      Hvilket merke er den hvite toppen, og hor har du kjøpt den? Likte den veldig godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg