Tannlegeskrekk kurert!

Nå sitter jeg trygt og godt plassert på Waynes Coffee. Jeg sitter helt alene, men jeg klarer ikke å la vær å smile. Jeg har nemlig vært hos tannlegen, og overlevd! Jeg har grusomt tannlegeskrekk, og har nesten kke sovet i natt fordi jeg var så forferdelig redd. Jeg er redd for lydene, alt det ukjente utstyret og verst av alt er frykten for at det skal gjøre vondt. Jeg gruet meg så mye at jeg måtte ta meg en løpetur for å få fokuset over på noe annet før tannlegetimen. Det ble en 40 minutters rolig løpetur på Solsiden PTsenter midt i Kr.sand sentrum.

Kombinasjonen av svært lite søvn i natt, og utslitt etter løpeturen gjorde at det var utrolig godt å få synke ned i tannlegestolen. Jeg lukket øynene, og klarte å slappe av. Det må være første tips til alle dere med tannlegeskrekk. Gjør noe fysisk før du skal til tannlegen, slik at du er trøtt i kroppen og dermed klarer å finne roen i stolen. Det neste tipset er valg av tannlege. Vær nøye med valget av tannlege, det er alfa omega for din opplevelse av tannlegebesøket. Jeg er så heldig at jeg nå har funnet den perfekte tannlege. Inger Abildsnes kile heter hun, og holder til midt i Kr.sand sentrum. Dersom du bor i kr.sand og er på jakt etter en fantastisk tannlege så er det Inger Abildsnes Kile du skal kontakte.

Det var tydeligvis på høy tid at jeg kom meg til tannlegen, og det tror jeg det kan være for flere av dere lesere. Vi som trener mye benytter oss ofte av ulike energidrikker for ekstra energi før trening, vi er heller ikke spesielt glad i sukker, og benytter oss derfor av Pepsi max. Visste du at dette dreper emaljen din? Vi har vel alle hørt det en eller annen gang, men det er faktisk ganske alvorlig. Jeg er ikke ekstrem på verken energidrikk eller pepsi max og likevel var emaljen min tydelig skadet av dette! Så mitt tips til dere er å redusere inntaket av disse sportsdrikkene, og selv om pepsi max ikke har kalorier noe som er vel og bra, så er det krise for tannemaljen din. Det er virkelig noe å tenke på! Ta en prat med tannlegen din om dette neste gang du er innom, du vil nok bli overrasket over hvor skadelig det faktisk er. Nå har jeg hamstret både munnskyll, tanntråd og ny elektronisk tannbørste, jeg har skaffet meg ProClinical A1500 fra colgate, og er super fornøyd! Tannhelsen er viktig, og jeg synes det er rart at alle vi som trener så mye og tar så godt vare på kroppen vår ikke tar like godt vare på tennene våre. Så dette var dagens lille pepp-talk fra meg. Tommel opp for en ren munn med sterke solide tenner. Puss puss, så får du en suss!

Nå skal jeg bare vente på at bedøvelsen går ut slik at jeg kan nyte en deilig lunsj sammen med en god veninne. Denne salaten hadde jeg i går hos Frk.larsen, og jeg kjenner at det nok må bli den i dag også. Fantastisk god med både kylling, egg, avokado, blåmuggost og ristet bacon. Mmmmm 🙂

Colgate-smil fra Maren

14 kommentarer

Siste innlegg