Juleselskap, sirkeltrening og marsipan!

I går var det duket for familieselskap. Dette er en tradisjon og vi samles hvert år for nydelig julemat, masse deilig julebagst, pakkelek og hygge. Pinnekjøtt stod på menyen, med alt som hører til av godsaker. Kakene var helt ferske og jeg skal love dere at der var det ikke mye sukrin og mandelmel nei. Ekte, nybakte, deilige julekaker! Pakkeleken tok (som alltid) helt av.  Vi er en familie med et enormt konkurranseinstingt, så det blir mildt sagt ville tilstander under slike leker. Festlig! Her har dere et par bilder fra gårsdagen:





I dag fikk jeg klemt inn en liten effektiv treningsøkt. På dager hvor jeg ikke har så mye tid til trening liker jeg å kjøre sirkeltrening. På den måten blir økten både effektiv og tar kort tid. Dagens sirkel bestod av følgende øvelser:

  • Byrstpress
  • Stående roing
  • Hip trust
  • Utfall
  • Nedtrekk
  • Pullups

 

Tre runder, 8 repetisjoner pr øvelse. 2 minutter pause mellom hver runde. Raskt og effektivt! Hvilke øvelser ville du brukt i din sirkel??

I dag har jeg bakt marsipan igjen, for fjerde gang i desember. *hihi* De blir bare bedre og bedre, og nå er hele familien hektet på de deilige marsipankulene. Jeg skal lage enda en porsjon i morgen, og da tenke rjeg å pynte dem med små sukkertopper, moccabønner og melkesjokoladebiter. mmmm 🙂 Dagens porsjon ble pyntet med en skoldet mandel. Enkelt og godt. I skrivende stund sitter jeg med et helt fat foran meg, og jeg kan garantere at når dette innlegget er slutt, er det fatet tomt.

Jeg har postet oppskfiten til dere før, men her kommer den igjen:

  • 100g mandelmel
  • 80g sukrinmelis
  • 25g sukrin gold
  • 3 dråper mandel essens
  • 8-10 dråper stevia vanilla creme
  • 1 eggehvitte

 

Blandt alt sammen i en bolle, og tilsett vann til konsistensen blir fast ig klissete. Inn i kjølekspapet over natten, eller fryseren i 5-10 minutter. Jeg har puttet deigen i frysen de siste gangene, slik at det går fortere. Super enkelt og så vanvittig gode. At de i tilegg er sunne er jo en stor bonus. Resten av denne dagen blir sofakos, film og mer kos! Ute pøser regnet ned, og all snøen forsvinner. Triste saker. Vi får gjøre det beste ut av det og koser oss innendørs.

Smiiil Maren

13 kommentarer
    1. Du er så utrolig flink, Maren! Jeg begynte å trene med fokus på styrke for omtrent to måneder siden, og har lett etter en del gode treningsblogger som kan motivere meg på veien til en trent og muskuløs kropp. Din er virkelig en favoritt! Det er så motiverende å se hvordan du står på, trener ofte – men samtidig tar deg tid til kos og pauser når du og kroppen føler for det 🙂 Et sunt og godt forbilde, vil jeg si 🙂
      Tusen takk for mange bra oppskrifter, tips, treningsøvelser, motivasjonsbilder og fine innlegg!
      Kristine

    2. Du ser så utrolig bra ut Maren!! 🙂
      Jeg beundrer virkelig livsstilen din, når det gjelder det meste egentlig. Det virker avsolutt som du har funnet den perfekte balansen for deg 🙂
      Veldig flott bilde av deg i juleklærne 🙂
      Håper du har en superherlig juleferie!:-)

    3. Hadde vært ålreit om du av og til svarte når du får så mange spørsmål, som blant annet: Hvor har du kjøpt det skjørtet? 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg