Overskudd og treningslyst!

Endelig kan jeg blogge litt treningsinspirasjon til dere her. Det er jammen en stund siden. Ikke bra, men livet skjer som man sier, og tiden min har måttet prioriteres litt anderledes den siste tiden. Jeg har også hatt behov for å roe ned på styrketreningen litt. Når det ikke er lystbetont lenger så er det på tide å roe ned og finne tilbake til gleden ved treningen. For min del trengte jeg bare litt avstand, og noen dager uten styrketrening. I to uker har jeg fokusert kun på å gjøre det jeg har lyst til, om det så var kun gåturer, yoga eller ingen trening i det hele tatt. For å være helt ærlig med dere så var jeg litt redd for at den fantastiske treningsgleden min ikke skulle komme tilbake. Jeg smørte meg med tålmodighet, fokuserte på andre ikke-treningsrelaterte ting og presset ikke gjennom en eneste økt hvis kroppen ikke ville.


I dag hadde jeg en treningsavtale med to skjønne jenter her hjemme i kr.sand. Jeg kjente allerede på første settet at det føles bra, så vanvittig bra! Det ble bare bedre, utover i treningen kom endorfinene og jeg tok meg i å smile til meg selv i speilet. YES tenkte jeg, nå er jeg tilbake!!


Den fantastiske følelsen jeg får etter en treningøkt er så magisk, og den herlige kribblende følelsen i kroppen før en treningsøkt, etter en lang hvileperiode, er helt utorlig. Jeg er så glad og faktisk litt lettet for at treningslysten er tilbake for fullt. Jeg har lyst å løfte vekter, og jeg har lyst å ta meg en løpetur. Jeg har lyst å spurte intervaller, og jeg har lyst å gå lange deilige turer. Jeg har LYST!!! *smiil*


Jeg har også lært meg at jeg må gjøre det som føles rett for meg, og kun for meg. Det blir galt uansett hvis man forsøker å tilfredstille alle andre og ikke lytter til hva magefølelsen min sier. Så nå er altså tilbake, på min egen rute, på min måte og med min egen målsetning. Som jeg føler meg komfortabel med, og som passer meg som person og min livsstil Puh, dette ble langt og sikkert litt rotete. Poenget mitt er at alle må få gjøre det som passer for dem, og det som føles rett for dem. Jeg har funnet min vei, og jeg trives.

Stoort smil fra Maren

 



11 kommentarer

Siste innlegg