Kaffe, lørdagskos og ny rekord!

Jeg skulle ønske det var lørdag hver eneste dag, og at hver eneste lørdag kunne være som dette lørdagen! Jeg startet dagen med en intervalløkt på sats Bislett. I går kveld tikket det nemlig inn en sms med en invitasjon til intervaller neste morgen. Vel, jeg sier ikke nei til en utfording og intervaller ble det! Det satt latterlig langt inne, og jeg måtte grave dypt etter krefter til å fullføre. Takketværet mitt konkurranseinstingt så kom jeg meg gjennom på en solid hastighet på mølla. Jeg kunne jo ikke være dårliger enn min treningsbuddy, spesielt ikke når de er av det motsatte kjønn. Jeg NEKTER å løpe tregere bare fordi jeg er jente – no way! Økten gav enormt overskudd, og jeg trippet ut av Sats med et stort smil om munnen. Videre har dette lørdagen bydd på shopping – kaffeshopping. Jeg fikk nemlig tips om at det var kommet tre nye smaker på Nespresso. De nye smakene er hasselnøtt, macademia og kokos. Jeg fikk kjøpt en av hver smak, og dersom de er like gode som folk sier så skal jeg definitivt tilbake å kjøpe flere. Søndagskaffen i morgentidlig blir forhåpentligvis en smaksopplevelse.


Deilig lørdagslunsj ble det også – med dessert. Noe som resulterte i enda mer overskudd. Jeg hadde en treningsøkt igjen på planen denne uken, og fant ut at jeg kunne likegjerne kunne kjøre på i dag som jeg boblet over av overskudd og energi. Jeg hoppet på bussen ut til Stas Sjølyst og der var det så mange kjentsfolk! En herlig stemning på senteret gjorde at energien steg ytteligere. Jeg har tidligere filmet og vist dere øvelsen hip-thrust. Denne gjøres med skuldrene på en benk. I dag droppet jeg benken og lå rett på bakken. Da kalles øvelsen glute-bridge. Jeg følte at kroppen var full av power i dag, og tenkte at det var en perfekt mulighet for å prøve meg på en ny rekord. 100 kg ble lesset på stangen og POW opp føk stangen, og igjen, og igjen. Jeg fullførte tre sett av 6 repetisjoner med 100kg på stangen. Det føltes fantastisk godt, mestringsfølelse er virkelig en magisk følelse!

Nå er jeg vel hjemme på sofaen sammen med en god veninne. Deilig taco, melkesjokolade, daddler (sært, men det er det aller beste jeg vet) og sørlandschips står på menyen . Mmmm 🙂 Lørdager altså, jeg sier det igjen, det skulle vært lørdag mye oftere! *smile*

Nyt lørdagskvelden min venner, og kos dere – det er en hel uke til neste gang!

Smiiiil Maren

22 kommentarer
    1. Helt enig. Lørdag kunne gjerne hvert oftere! 🙂 Ser jo ut som din lørdag har vært knall, og det er bra!
      To økter også, ikke dårlig! Håper du nyter kvelden 🙂
      Vi må snart finne på noe, for er fri snart (mht eksamen)

    2. Du er RÅ!
      Jeg har lyst å prøve meg på den øvelsen jeg også, men syns det er vanskelig å få til riktig teknikk og i det hele tatt vite om jeg gjør det riktig! Har akkurat fått inn teknikken på knebøy uten å bruke smiths maskin! Så det går fremover 😛

    3. To treningsøkter på en lørdag, bra jobbet!! 😉 Dadler er noe av det beste jeg kan få også, her blir det proteinkaffe (koffeinfri), dadler og Sørlandschips som lørdagkos!
      Kos deg!! 🙂

    4. Så bra med 100 kg! 🙂 Skikkelig inspirerende!! Men er du ikke litt redd for at du ikke skal klare å holde stangen når det blir så tungt? Slik at den glir ned mot hodet (grøss..). Eller har du den i stativ?

    5. Heisan, vel du er ikkje den einaste som er sær. Dadlar går ned på høg kant her også. 🙂
      Sterk dame du. Eg persa med 65 i benkpress igår er superhappy. Små gleder i livet:)
      Springerinne

    6. Anonym: De var faktisk en gave, kjøpt i utlandet. Men tror de selges på vanlig sportsbutikker 🙂 se gjerne et av mine tidligere innlegg om Zalando, jeg har lagt en link der til super fine Nike sko:)

    7. Mia: Det er viktig at du er fokusert, og konsentrert. Fullt fokus på det du gjør, og kun det! Så fikserer du armene, dvs låser dem helt ut og dermed holder du stangenhelt stabil. Jeg har aldri vært redd for å få stangen i ansiktet, da er heller fryktet større for at korsryggen ikke skal holde. Men det handler om teknikk, øvelse gjør mester 🙂 🙂

    8. Kathrine Louise: Få en Pt på senteret du trener til å vise deg rett teknikk, også er det bare å øve på med lettere vekter. Jobb jevnt og øk gradvis litt og litt på vektene når teknikken er på plass. Lykke til 😉

    9. tihi..Det er sikkert harry for nokon å snakke om det høgt, men det bryr meg rett bak:);) Då er det isåfall greit å være harry:) hihi..Men eg trur ingen seier det viss vi kan forsvare oss i dei seine nattetimar:)
      Ha ein fin kveld:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg