Tirsdagstanker.

Det er en ny dag, og mange av dere er allerede på jobb eller skole. Jeg har en fullpakket dag, men det blir likevel ikke på samme måten, og noen ganger skulle jeg ønske det var slik at jeg også hadde en 08-16 jobb eller en skoleklasse som ventet på meg. Jeg kjenner litt på dette om dagen, og vurderer sterkt å søke en deltidsjobb i en butikk. Det hadde vært litt godt å stå opp om morgenen og ta på seg noe annet enn treningsklær, og dra på jobb å snakke om andre ting enn trening. Det hadde vært deilig å kunne stå å yte god service, smile og være hyggelig mot kunder. Snakke om at det nærmer seg jul, om været og slike herlige hverdagslige ting. Har dere en ekstra jobb ved siden av studier, eller kanskje noen av dere har mer enn en jobb? Fortell meg, hva jobber du med, trives du?


Misforstå meg ikke, jeg elsker jobben min som PT, og den skal jeg alltid ha – uansett! Jeg hadde ikke vært meg hvis ikke, jeg hadde ikke fungert uten PTjobben, men jeg kunne tenke meg en ekstra jobb. Litt fra begge verdner, slik at man ikke helt glemmer bort at det finnes et liv utenom treningsenteret. Så dersom du jobber i en klesbutikk, skobutikk, helsekost, en eller annen resepsjon og du vet at de søker folk! Gi meg en liten heads up da. Kanskje vi kan bli kolleger? *smile*


Nå skal jeg straks sprette avgårde å møte skjønneste Lene for en frisk powerwalk i høstkulden. Det er så deilig å komme seg ut litt i frisk luft. Været er ikke noe problem, det handler jo bare om å kle seg godt. Senere venter et par PTtimer til, og egentrening. En finfin tirsdag:) I kveld kommer en veninne på besøk i den nye lieligheten, og vi skal kose oss med film og hygge.

Nyt tirsdagen hjerter. Mer fra denne kanten litt senere:)

Smiiiil Maren

35 kommentarer
    1. Jeg er utdannet innen mote og går videre med interørstudier – og jobber enkelte helger i fengel 😉 Rett og slett for å ikke havne i “mote-boblen” men faktisk føle å få noe igjen av jobben og kunne hjelpe noen andre 🙂

    2. Jeg er sykepleierstudent, og føler egentlig ikke at jeg har tid til noen deltidsjobb. Selv om litt ekstra penger overhodet ikke hadde skadet! 🙂 Skjønner godt det du sier..kan tenke meg du er en utrolig bra PT, men det blir kanskje litt mye å kun holde på med dette? Jeg kunne godt tenkt meg å jobba i en klesbutikk eller en kosmetikkbutikk av noe slag 🙂 Søk i vei Maren! Klem fra meg

    3. Tror det du sier er, med en ekstra jobb og andre impulser, kan være veldig lurt for psyken og for livsgleden – spesielt i den kalde og mørke årstiden vi skal gjennom nå! Har selv erfaring fra å ha flere jobber samtidig, både med studier og uten ved siden av. Kan skrive under på at å gjøre litt forskjellig, få brukt seg selv på ulike måter, sett litt ulike mennesker, lære noe nytt, har vært godt for meg. Treningsfokus er absolutt bra, og du er en stor inspirasjon, men det kan jo bli for mye kropp, muskler, mat, planlegging.. eller? 🙂 Selv har jeg vært på morgenspinning i dag og hatt en kort skulderøkt etter dette, nå er det studier i hele dag, sosialt i kveld, ny dag med trening og studier i morgen samt jobb – jeg MÅ ha en deltidsjobb så jeg fortsatt får litt andre impulser og føler meg “nyttig”, samt at pengene kommer godt med.
      God tirsdag, spreke frøken!

    4. Jeg forstår veldig godt hva du mener. Jeg jobber jo i samme bransje, og det kan bli litt mye av det samme hele tiden, enda jeg stortrives! Kanskje hadde det vært en ide å ta noen studier utenom. Du har jo tatt ett kurs i massaje nå. Personlig er jeg utdannet hudpleier, så jeg tenkte å kanskje gjøre det litt ved siden av slik nå og da, jobbe med aromaterapi etc. Men uansett hva det skulle bli, tror jeg at jeg får mest igjen for jobben som instruktør/PT, for der er man med å gjøre en forkjell. Hjelper andre bli bedre (når det ikke bare er snakk om mage.rompe.lår.trening), få et lettere liv og å rehabilitere etter skade.

    5. Skjønner tankegangen din søta. Nå er jeg heltidsatudent og jobber ekstra som dørvakt. Men herregud som jeg savner å jobbe fulltid! Det blir herlig å være ferdig utdannet til sommeren 🙂
      Håper du får en fin dag <3 klem

    6. Jobber selv i butikk og det er gøy når man får tilbakemelding på god service osv. Skjønner veldig godt at det kan bli litt mye trening og sånn, at det hadde vært bra med en mellomting. Vet dessverre ikke om noen butikker i Oslo, men håper du finner noe som kan passe deg 🙂

    7. Jeg jobber i klesbutikk samtidig som jeg går skole på dagtid. Trening er kveldshobbyen min – og dagene jeg er på jobb blir treningsfrie dager. veldig grei måte å få til god restitusjon samtidig som man er i aktivitet og får inn litt annet i hverdagen:) veldig fornøyd med dette – skjønner altså veldig hvorfor du vil ha en jobb i tillegg til treningsjobben! Håper du finner deg noe du liker – du som kan få mye om sunn mat og trening kunne jo sikkert passet perfekt i sportsbutikk eller i en helsekost-butikk. uansett, lykke til med å finne noe:D

    8. Du er så utrolig flink, positiv og energisk Maren, du skal være stolt av deg selv=) Jeg er sykepleierstudent, og skal ærlig innrømme at det er slitsomt. Jeg skal både være en god venninne, studere og jobbe. Jeg har jobbet i klesbutikk før, og du kunne jo evt søkt ekstrahjelp der innimellom=)? Evt tatt noen vakter på sykehjem eller noe? det er hvertfall utrolig koselig =)
      Ha en super dag=)

    9. Jeg studerer innen idrett, er utdannet PT (trener mye) 😉 og jobber deltid i en smykkebutikk. Kjenner det er veldig godt å pynte seg litt å dra på jobb, da det blir mye treningsklær og treningssnakk 🙂

    10. Heei 🙂
      Jeg jobber i ferskvare og synes det er utrolig gøy! Da får jeg jobbet med mat, og treffer hver dag trivelige og blide kunder. Og se gleden i andre folks ansikt når de får god hjelp er bestandig gøy 🙂
      Kanskje dette kunne vært noe for deg. Gleder meg stort til å jobbe inn mot jul 🙂 Og gleder meg til å bytte ut kokkehatten med nisselue, og ønske alle kunder en trivelig jul 🙂
      Du får så mye mer 🙂

    11. Herlige bilder av deg, du er virkelig en skjønn jente <3
      Jeg jobber ikke akkurat nå, har nok med studier.. Flytter til Australia neste år, og da tenker jeg å ha en deltidsjobb ved siden av studiene:) Kunne tenkt meg å jobbet som instruktør ved et treningssenter, så skal sjekke ut mulighetene for det.. Må vel ta kurs o.l:)
      Håper du får en fin tur og en fin dag flinka:)
      Klem

    12. Har veldig lyst til å jobbe innen trening og kosthold en dag, siden det er noe jeg vil gjøre hele tiden. Men når jeg leser det du skriver så har du kanskje rett, det er jo greit å gjøre andre ting også. Å skaffe seg en ekstra jobb for å gjøre noe annet innimellom høres morsomt ut 🙂 Syntes du skal prøve det! Selv jobber jeg, går på skole, og trener. Hektisk hverdag!

    13. Heisann!
      Er du interessert i psykologi? Kom på besøk på bloggen min da vel 🙂
      Skriver om hvordan det er å være psykologistudent i Oslo 🙂
      Skrev blant annet et innlegg om helsemessige konsekvenser av stigmatisering av overvektige som jeg tror du vil finne ganske interessant 🙂

    14. Jeg er fulltidsstudent, ferdig utdannet til sommeren! Før jobbet jeg i matbutikk ved siden av studiene, men ble veldig lei så nå er jeg bare ferievikar på et dagsenter ved siden av – noe som er veldig koselig! Gleder meg til å bli ferdig med utdanningen og forhåpentligvis få en 8-16 jobb!
      Håper du finner en deltidsjobb du vil trives i 🙂

    15. Så gøy:) Jeg arbeidet i klesbutikk før jeg begynte i SATS og jeg er glad for at jeg har prøvd ut forskjellige typer arbeid, siden jeg snart er ferdig utdannet og helt sikkert skal arbeide som sykepleier i lang tid fremover;) Man er ikke nødvendigvis jobben sin, man har også andre interesser:) Følte det var godt og bare kunne pynte seg litt for å gå på jobb, hehe:) Lykke til – flinke PT 😀

    16. Jeg går på fulltidsstudie, jobber hos Mester Grønn og i barnehage. Jeg jobber gjerne 5 dager i uka 🙂 Det å jobbe i barnehage er så gøy og grunnen til at jeg jobber der er enkelt og greit at jeg får mer energi av det! Få deg en deltidsjobb det gir så mye energi. Mester Grønn søker alltid julehjelp og det er jo ikke få av de i Oslo, man trenger ikke kunne noe om blomster! Jeg kunne ikke forskjell på roser og liljer før jeg begynte 😛

    17. Går på skole, og jobber deltid på matbutikk ved siden av 🙂 Skjønner veldig godt at duønsker litt forandring i tillegg til PT-jobben, så håper du finner noe du liker 😀

    18. Jeg tenker at det er sunt med litt annet fokus iblant ja.. av den grunnen har jeg valgt å ikke ta noe utdannelse innen trening. Jeg jobber jo fult på sunkost – og der får jeg brukt den kunnskapen jeg har om både hudpleie, kost og trening – det passer meg veldig godt igrunnen. Håper du finner en deltidsjobb som du kan trives med og som handler om litt andre ting enn trening slik at du kan koble litt ut fra den delen 🙂

    19. Jeg er utdanner statsvitenskaper med master grad tittel. Men jeg er heldigvis med jobb som instruktør, motivatør og veileder i treningsstudio, ved siden av resepsjon-markedsføring jobb i det samme plass.
      Jeg kan tjene penger fra hva jeg er glad i! :))))
      Håper at du skal finne noen deltidsjobb som du kan være det samme glad som du er glad i PT jobben!
      Hilsen!
      Maja

    20. Jeg jobbet deltid i en restaurant før, ved siden av studiene. På grunn av arbeidstidene bestemte jeg meg for å søke jobb i en klesbutikk heller. Det er en av de lureste tingene jeg har gjort! Jentene som jobber der er så fantastisk herlige, og vi blir som en stor venninnegjeng. Anbefaler deg absolutt å gjøre det samme! Det er herlig å løsrive seg litt fra hverdagsrutiner noen ganger i uken for å dra å jobbe sammen med herlige mennesker 🙂

    21. Jeg er heltidsstudent och jobber deltid på HM på cc vest, trenger sikkert en frisk pust som deg der, og et smil som ditt:-) jeg merker selv at jeg savner å jobbe, er lei av eksamenstress. Men om 1,5 år då er jeg ferdig og då skall jeg feire! I tillegg er jeg mor så mine dager er hektiskt, det jeg liker med å vara student er at jeg er veldig flexibel og kan bokstavligen trene når jeg vill. Så trots skole, jobb og barn så får jeg till 4-5 økter i uken, men det er sikker noe jeg kan glemme når jeg begynner i full arbeide. Som sagt så handler det om prioritering, jeg har for eks inget sosialt liv i ukene, eller i sin helhet veldig lite.. 🙁 du er en stor inspirasjon, og jeg liker når du deler med deg nye øvelser som man kan teste ut. Forresten, har ikke du jobbet på Anton sport? De vil sikkert ta tillbake deg! Ha en flott kveld og kos deg med besøk!

    22. Jeg går siste året på VGS, og jobber ved siden av skolen på cmyk. Trives godt 🙂 Har den siste tiden blitt en fast leser av din blogg, for den er så utrolig motiverende!! Har endelig kommet godt i gang med trening etter et godt år uten. Men i den sammenhengen sliter jeg litt med det å spise riktig ved siden av. Du kunne ikke kommet med noen forslag til de forskjellig måltidene frokost, lunsj, middag og kvelds, sånn at man kan få variert litt? 🙂

    23. Jeg har ingen deltidsjobb per i dag, men skjønner veldig godt hva du snakker om – hverdagen blir ekstremt treningsfokusert, og noen ganger kan det bli litt for mye av det gode. En 8-16 jobb frister en gang i blant, men så syntes jeg friheten med å jobbe som PT og for seg selv også er utrolig deilig! Selv erfarte jeg ganske tidlig at jeg rett og slett ikke orker å KUN jobbe som PT en til en, man gir så mye av seg selv og jobben er så intens, at jeg trengte noe mer. Nå jobber jeg kun i treningsbransjen, men det hjelper å ha litt fler roller enn å kunne jobbe med enkeltindivider:-)
      Tidligere når jeg studerte jobbet jeg på h&m i nesten 4 år og stortrivdes! Full fart og MYE å gjøre, men tiden gikk kjempe fort og det var veldig moro:-) Skal du velge en butikk er H&M en av de bedre betalte stedene også med flere goder enn f.eks små kjeder som bikbok, vero moda osv..:-)
      Lykke til med jobbjakten;-)

    24. Jeg forstår veldig godt at du vurderer å jobbe i butikk. Er nå 23 og har jobbet i klesbutikkbransjen siden jeg var 16. Dagen blir ekstra minnerik når kunder går smilende og storfornøyd ut av butikken. Mitt tips kan være å prøve å søke en butikk som gir litt mer personlig service, hvor du får tid til å gi litt av deg selv til kunden og prate og gi produktinformasjon. Du kunne eventuelt søkt en sportsbutikk, tror du har en del erfaring innenfor treningstøy og utstyr =)
      Lykke til!

    25. Tror BIT på byporten søker folk 🙂 er ikke helsekost akkurat, men de har god kaffe og salat da ;)) selv jobber jeg som IT-konsulent og har lenge hatt lyst til å jobbe som PT, men jeg lar min lidenskap for trening og kosthold være en hobby i frykt for at det skal bli FOR mye. En blanding av begge jobbene hadde vært perfekt :)) lykke til ! Du finner nok noe u kan dele tiden din med 🙂

    26. Jeg studerer heltid og jobber samtidig så godt som heltid i kassa på Elkjøp 🙂 Trives med en hektisk hverdag med smilende kunder 🙂 Vi trenger faktisk folk nå, så jeg synes du skal søke! 😀 Smil er et must og det har du jo masse av! Ekstra morro er det med en slik jobb i jula!

    27. Skjønner godt hva du mener. Selv jobber jeg også på treningssenter – både i resepsjon og som instruktør, og selv om det er fantastisk å kunne jobbe med noe man er så interessert i, er det godt å kunne ta noen pauser fra det i blandt. Da jeg begynte på treningssenteret beholdt jeg min forrige jobb på en liten kafé, og hjelper til der i ny og ne som ekstrahjelp. Utrolig godt med litt variasjon og miljøskifte i hverdagen! Vil helst ikke bli lei treningssenteret heller 😉
      Stå på videre Maren – du er ei utrolig flott og flink jente! Lykke til videre 🙂

    28. æsj, har mange sånne tanker selv. Dette året her har ikke vært noe annet enn en stor skuffelse. Jeg hadde planer om å gå lærling som helsefagarbeider, men fikk ikke noe læreplass og søkte ikke skole ved siden av.. noe jeg angrer skikkelig på idag. Nå idag sitter jeg uten skole, lærlingsplass, jobb og ikke minst penger… jeg er stuck hos moren min og vil gjerne flytte bort herfra. Det som har vært positivt dette året er at jeg har fått meg en fantastisk kjæreste, og vi har planer om å flytte nesteår sammen i Oslo, så han kan jobbe og jeg endelig gå skole slik at jeg får studiekompetanse! Og etter det vet jeg faktisk ikke hva jeg vil, jeg har alltid lyst til å drive med foto men det er jo veldig vanskelig å få en jobb som fotograf.. Jeg har jo tenkt tanken på å jobbe i en klesbutikk ellernoe sånnt selv, jeg liker å jobbe med mennesker og yte service for de også! selv er jeg nå julehjelp i en butikk, der jeg var julehjelp ifjor også! jeg trives med den servicen!
      Håper virkelig ting ordner seg for deg! og jeg krysser fingrene for at alt går etter planen for meg også!
      Ha en kjempe fin dag videre!

    29. Skjønner godt tankegangen din! Det er ikke alltid en egentlig trives med å jobbe 100% med hobbyen sin, selv om det er det man liker best i hele verden 🙂
      Jeg har vært hestegal siden jeg var bitteliten, og da videregående var ferdig ville jeg jobbe heltid med hest. Det ble med ett år, siden tok jeg to ikke-hestlige utdannelser og jobber nå som eiendomsmegler. Og har hest ved siden av. 🙂 lykke til med valgene dine!

    30. Jeg har akkurat fått med jobb etter endt studier og jobber med kildesortering i Oslo (du vet, de blå og grønne posene man henter på butikken;) Kjempegøy og utfordrende å jobbe med miljø! Jeg vil oppfordre deg til å kildesorte mat og plast. At vi kan bruke allerede brukte råvarer om igjen gjør at vi sparer miljøet for jomfruelige råvarer og holder de innenfor det samme kretsløpet. Tenk for eksempel på hvor mange millioner år jorden har brukt på å danne olje og hvor kort tid det tar for oss å bruke det. For hver kilo plast som gjenvinnes sparer vi 2 kg olje.
      Håper du finner en jobb som kan gi deg det du er ute etter:) Jeg setter veldig stor pris på treningsinnleggene så håper du fortsetter med det! 🙂
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg