En super kurshelg!

Da var det endelig helg for min del også! Det er mildt sagt en sliten jente som ligger rett ut på sofaen her nå. Helgens massørkurs har vært utrolig bra, og jeg har lært enormt mye. Den praktiske eksamen gikk heldigvis veldig bra, og jeg bestod. Nå gjenstår det 10 timer praksis på kunder. Noen frivillige`? *smile* Helgen har som sagt vært super, med dyktig foreleser, mange herlige kursdeltagere og mye ny kunnskap, men det har tatt på! En ting er at man står å behandler i flere timer, men man får også enormt mye behandling, og det kan faktisk bli litt for mye for kroppen med så mye intensiv behandling i et så kort tidsrom. Jeg er helt øm og sår i kroppen.

Det fristet lite med en treningsøkt etter totalt 22 timer kurs, men har man en plan så har man en plan. Det finnes alltid unnskyldninger, men vil man ha resultater så må man faktisk gjøre den jobben som kreves. Jeg tok meg selv i nakken og dro bort på Sats Solli etter endt kurs. Jeg skal inrømme at jeg slet hardt med motivasjonen, og selv ikke en dobbel espresso eller celsius fikk energien opp. Det som derimot fikk meg i gang var nydelige Sofie. Sofie er også PT i Sats, og bor like ved sats solli. Vi tekstet litt frem og tilbake, og tror dere ikke jenta tilbyr seg å komme bort på Sats for å dele litt positivitet og energi. Sofie er grunnen til at jeg fikk en kanon økt i dag, på tross av slitent hode og mørbanket kropp. Hun terpet teknikk, pushet og motiverte meg gjennom hele økten. Tusen takk sofie – uten deg hadde det aldri gått!

Nå er jeg vel hjemme på sofaen og tidenes største ettertrening-måltid er inntatt. Et lass med ris, dynket i kokosmelk, kylling med masse deilige krydder, to bananer kuttet i biter, og dampet brokkoli. Dere som følger bloggen min fast har nok sett at dette er min nye favoritt middag. Jeg avsluttet med en stor porsjon pære, eple, ananas og druer med vanilje kesam over. Nå er jeg mett og fornøyd. Resten av kvelden skal jeg ligge langflat på sofaen og ikke løfte en finger. Jeg har leid meg to filmer, og skal bare la kroppen få ligge her å hvile og restituere seg. I morgen er det en ny dag og en ny uke, med nye muligheter og utfordringer. Så da gjelder det å være frisk og rask.

Økten min i dag så slik ut:

  • Brystpress
  • Stående roing
  • Hip trust
  • Bulgarsk utfall¨
  • Nedtrekk
  • Legcurl
  • Facepull

 

En god økt med solid trykk (takket være sofie) Nå må jeg ned i vannrettstilling igjen her. Nyt søndagskvelden fine dere!

Smiiil Maren

19 kommentarer

Siste innlegg