En god treningsøkt og motivasjonsfilm!

Søndager altså, det er noe ekstra deilig med søndager. Vanligvis er søndag hviledag og kosedag for min del, men denne uken har vært litt spesiell og både kost og trening har blitt totalt nedprioritert. Det var derfor utrolig deilig å få en ordentlig god økt i dag, samt god, sunn, bra mat. Økten i dag var følgende:

  • Knebøy
  • Bulgarsk utfall
  • Strakmark
  • Nedtrekk
  • Stående roing
  • Six-ways

 

En god økt med fullt fokus og god kontakt med musklaturen. Endelig har jeg funnet ut hvordan jeg skal få ordentlig tak i setemusklaturen, det har virkelig vært en utfordring for meg så det er fantastisk at det endelig funker. Jeg kjenner allerede nå at jeg kommer til å bli groteskt støl i setemusklatur og ben. Hoho. Etter trening er det viktig med påfyll! En proteinshake og en banan gikk ned på høykant i garderoben etter økten. Vel hjemme ventet et stort og deilig måltid bestående av ris, kokosmelk, banan, kylling og cashewnøtter. DIGG!! Jeg sier det igjen, forsøk kombinasjonen banan og kylling. Søtt og salt = magisk!!

Helt til slutt må jeg tipse dere om denne filmen. Har dere sett noe så imponerende? Jenta er 17 år gammel (!!) Jeg er super imponert, og blir skikkelig motivert av slike prestasjoner. Gleder meg allerede til morgendagens trening:)

Nå er det natta i Casa de Maren. God natt hjerter!

Smiiil Maren

18 kommentarer
    1. Hvordan oppnår du denne kontakten? sliter med det samme selv. får ikke tak i rumpa under verken knebøy eller mark. Mener du kniiiipe, sånn så mange sier?
      Flott leilighet 🙂

    2. Hei.
      Kan du skrive litt om hva du spiser i løpet av en dag? Hvor mange måltider osv? Ca kalorier per dag?
      Digger deg og bloggen din 🙂
      Hilsen Pia

    3. Hvordan får du skikkelig kontakt med rumpen da?;)
      Skal prøve banan og kylling idag, men hva krydrer du kyllingen med?:)
      Har sett den videoen før, den jenta er helt råå!

    4. Sykt sprek jente det der!
      Banan og kylling er helt fantastisk sammen, gjerne toppet med litt kokos og noen hakkede nøtter! Jummy! Må si jeg ble litt nysgjerrig på den six-ways øvelsen, så tror jeg må undersøke nærmere hva det er for noe. Så ut som en god økt i hvert fall! 🙂
      Ønsker deg en super ny uke Maren! 🙂

    5. Marianne: klikk deg inn på den kategorier som heter Filmer her på bloggen, der ligger det film av øvelsen sixways 🙂
      Ha en strålende uke 😀

    6. Jeg lurer også på hvordan du får god kontakt med rumpa, som flere andre her 🙂 Banan og kylling så kjempegodt ut, skal prøves 😀

    7. Flinkis som kommer deg ut på søndager 😀 Digg dag å trene på det syns jeg. Og håper du får en like god økt i dag, til tross for støl rompe 😉

    8. Ååh du ser så flott ut! Og det rumler i magen av matbildene! 😀
      Jeg trodde hvit ris var “usunt” jeg? Hva er “ditt syn” på hvit ris?
      Ha en strålende dag fine du 🙂

    9. Elise: Jeg spiser mye hvit ris og synes det er en super kilde til karbohydrater. mitt favorittmåltid er hvitris med koskosmelk, kylling og banan. Det er på tide at man slutter å være så redd for disse karbohydratene synes jeg 🙂

    10. Ingvild: Ja skal vi se hvordan jeg skal få forklart det på en forståelig måte. Du må prøve å “tenke” med setemusklaturen, ha fult fokus på å aktivere og jobbe med rumpa. I knebøy feks må du aktivt bruke rumpa, gå dypt ned og knipe sammen i topp. På step up og bulgarsk feks så legg gjerne en hånd på rumpa og kjenn at du fysisk bruker musklaturen. I hiptrust / glute bridge så gjelder det å knipe rumpa sammen som bare søren i topp posisjon. Konklusjonen blir bli bevisst på setemusklaturen din og bruk rumpen aktivt!!
      lykke til 😉

    11. Da skal jeg slutte å være redd for ris og teste ut matretten din! 😀 *rumleimagen*
      Du er forresten min favorittblogg nr 1 for tiden! Blir så inspirert og glad av å lese det du legger ut 🙂

    12. For en rett! Så utrolig god ut så dette blir morgendagens middag på meg og familien+gjester:) Eneste jeg lurte på er hvordan bruker du kokosmelken? Kokes den med risen, eller kun blandes inn, eller varmes den opp? Og banan så helt utrolig fristende ut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg