Fantastiske Fresko og en super treningsøkt!

I dag tok jeg med meg all den positive energien dere har lagt igjen her på bloggen med meg på trening, og vet dere hva – den treningen ble helt rå!! Rå i den forstand at  alt bare fungerte, kroppen responderte perfekt og jeg fikk virkelig virkelig kontakt med musklaturen. Jeg elsker slike økter, hvor alt bare funker, energien er god og alt føles rett! I dag kunne jeg kjørt på i evigheter, men valgte å gi meg på topp. Jeg trener på lyst og overskudd, og ser ingen grunn til å kjøre meg selv helt i kjelleren selv om jeg har mye energi og en god dag. Rett etter trening ble det min faste rosa shake og en banan, før jeg skal hjem å lage mat! Viktig å fylle på! Du kan trene så bra du bare vil, men hvis du ikke spiser rett og fyller på igjen etter trening vil resultatene utebli.

Etter dagens pt-timer var gjennomført dro jeg bort til FRESKO, eller fantastiske Fresko som jeg liker å kalle det. Det er så deilig at det finnes slike steder, med sunn, god, næringsrik mat , laget på ferske råvarer. Hele stedet oser av kvalitet og ikke minst vitalitet. Det er veldig godt å kunne gå inn på et spisested og vite at du kan spise absolutt alt på menyen! Jeg er selv innom Fresko flere ganger i uken (det vet alle dere som føler meg på instagram) enten for lunsj, en shake / smoothie / juice i farta eller en kopp kaffe og dagens aviser. Hvis du ikke har besøkt fresko så anbefaler jeg deg å ta en titt innom. Frognerveien 8 er adressen. Du vil ikke angre!

I dag ble det juice på meg, da jeg faktisk har vært så flink å lage med meg matpakke i dag. Ja jeg stod faktisk å stekte kylling og kokte grønnsaker og ris, la i bokser og PLANLA dagens lunsj i går kveld! Jeg skulle ønske jeg kunne si at jeg gjør det hver uke, og at det er en fast rutine hos meg – vel det er det virkelig ikke. men jeg prøver, og jeg har et mål om å bli flinkere! ER DU FLINK TIL Å PLANLEGGE OG LAGE MATPAKKER?

Nå skal jeg straks lage meg Taco til middag. Jeg bytter ut hvetelefsene med speltlomper, rømmen med mager kesam og kjøttdeigen med karbonade eller kyllingkjøttdeig, og vips så er taco en super-sunn hverdagsmiddag. Verre er det ikke! Hvis du vil få resultater med treningen din, og du vil komme i bedre form så må du faktisk ta grep og gjøre de små endringen som må til. Prøv å vær disiplinert og flink i ukedagene, da smaker det så mye bedre med litt ekstra godsaker til helgen.

Smiiil fra Maren

21 kommentarer
    1. Høres ut som du har hatt en fin dag 🙂 Her går det litt opp og ned ang. matpakkelaging. Har alltid med matpakke, men i det siste har det blitt litt mye brød istedet for salat/kylling og grønnsaker.
      Hva mener du om grove tacolefser (1 eller 2 stk) vs. speltlomper? Jeg har ikke mulighet for å få tak i speltlompene. De høres veldig gode og anvendelige ut! 🙂

    2. Åh, du er en så stor inspirasjon! Digger deg, Maren! 🙂 Jeg har et lite spørsmål til deg. Har du alltid vært like slank som du er nå? Klem<3

    3. Jeg synes også taco er sunt: Jeg bruker mager kesam, karbonadedeig, bruker ikke ost for merker ikke noe smak av det likavel og frisk salat, agurk og løk.. Og selvfølgelig tacosaus, det unner jeg meg.. Men jeg bruker ikke speltlomper for den eneste butikken som har det her jeg bor er så langt unna.. Hva synes du om grove tacolefser da? Er det jeg bruker.

    4. Hei.
      Sendte deg mail ang PT timer for en god stund tilbake, men har ikke hørt noe mer…
      Er det slik at du ikke har kapasitet til flere kunder nå?
      Ha en finfin kveld!

    5. Spiser ofte taco i uka, bare med karbonade/kyllingkjøttdeig eller kyllingfileet. Og mager kesam og speltlomper!! Kjempegodt:D
      Dette burde alle prøve!

    6. Da ser det ut til at det blir taco i morgen, nam! 😉 Tips til kjappe enkle matpakker hadde vært knall! her går det i skyr, proteinbar (yes I know it`s boring, but at least it`s not chocolate), havre knekkebrød med pålegg, hjemmelagde lavkarbo knekkebrød, salat fra salatbaren i kantina (kan bli noe dyrt i lengden), banan, rugkornmo med ost osv. Hmmm, det går seg til på et vis ser jeg 🙂

    7. Hei 🙂 hva er mailen din? Prøvde å sende til den som står på bloggen men får tilbake at den ikke er gyldig?

    8. Hei! Du motiverer:)
      Jeg lurte på om du har noen bøker å anbefale..? Har lyst på litt mer om kosthold/trening, men vet liksom ikke hvor i jungelen av bøker jeg skal begynne å lete..
      Ha en fin dag! 🙂

    9. Jeg har aldri funnet speltlomper på butikken. Finner bare potetlomper som man har pølse i, de er ikke gode. Er det “ugreit” å spise fullkorns havre lefser? Jeg syns nemlig de er veldig gode. Før spiste jeg veldig lite karbohydrater og fikk ingen framgang på styrken. Nå har jeg lagt inn fullkornskarbohydrater i form av couscous, pasta, torillalefser og ris. Og har virkelig merket framgang på styrken. Har heller ikke gått opp i vekt. Karbohydrater kan da ikke være så ille? Så hvorfor velger du speltlomper?

    10. Hvor mye koster disse shakene hos fresko? Samt det andre de selger der? Maren du er en gledesspreder med bloggen din! Stå på videre 🙂
      Ha en fin dag!

    11. Hei! Du er en virkelig gledesspreder og motivatør 🙂 imponert over hva du få til! Takk for en fantastisk blogg 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg