Tidenes skulderøkt!!

Jeg er så motivert og inspirert for tiden! Grunnen til dette er at jeg har så mange fantastiske mennesker rundt meg som påvirker meg positivt. Jeg har også mange kunnskapsrike og dyktige person rundt meg som lærer meg masse og inspirerer meg til å lære mer selv. I dag var jeg på Kaffepikene med nydelige Pernile. Jeg elsker å skravle med personer som har like interesser som meg, praten gikk i ett og jeg storkoste meg virkelig. Jeg hadde treningsklærne med, men var litt smålunken på om jeg egentlig orket å ta meg en økt. Skuldre stod på planen, en av mine favoritter, men jeg føler at jeg har jobbet så beinhardt uten å få noen særlig utvikling på skuldrene mine. Det gir lite motivasjon! Jeg spurte derfor pernille om hun hadde noen lure triks til hvordan hun trente sine skuldre – og det hadde hun!! Det er smart å spørre andre kunnskapsrike personer om tips til egen trening, det er nemlig så fort gjort å gro fast i sitt eget spor og dermed stagnere. Pernille gav meg et par tips til nye øvelser, og fyllt med ny motivasjon dro jeg avgårde til SATS sjølyst!

I dag er jeg virkelig lei meg for at jeg trente alene, og ikke hadde noen til å filme. Jeg har nemlig funnet tidenes favoritt øvelse på skuldre! Skuldrene mine var så pumpet opp og utkjørte at det verket til og med når jeg ikke holdt en eneste vekt i hånden. Hoho!! Jeg er ikke opptatt av slike ting overhode, men jeg skal inrømme at jeg måtte smile litt da en blodåre snek seg synlig tvers over skuldrene mine. Steike!! Jeg gjorde et forsøk på å ta et snikbilde i speilet, men jeg synes det er SÅ utrolig kleint og flaut når folk tar bilde av seg selv på trening, så jeg gav raskt opp det prosjektet. Dere får heller bare tro meg når jeg sier at den skulderøkten der var helt vill! Nå er det nok flere som synes det er kjipt at økten ikke ble filmet slik at dere kan få se hvilke øvelser jeg kjørte, fortvil ikke!! Jeg skal ha med meg en treningsbuddy på trening i morgen, og da skal jeg iscenesette skulderøkten min fra i dag, slik at det kan filmes og deles på bloggen. Høres det bra ut?

Helt til slutt kjørte jeg et par øvelser på mage også! Jeg trener aldri spesifikt mage, da jeg får utrolig mye coretrening gjennom baseøvelser som feks knebøy, og ellers så og si alle styrkeøvelser jeg kjører fordi jeg er svært bevisst på å aktivere core hele tiden. I dag hadde jeg litt ekstra tid, og la inn et par mageøvelser på slutten av økten. Fem runder av 60sekunder planken, og fem runder med 20 benhev. Det gjorde susen, og jeg kjenner allerede at magen min kommer til å bli støl som fy i morgen. Når man ikke trener en muskelgruppe spesifikt skal det ikke så mye til før man blir stiv og støl.

Nå skal jeg hoppe i dusjen, og straks avgåde for å møte noen venner. Taco, norske talenter og kosekveld står på planen!

Nyt fredagskvelden, og takk for alle fine spor dere legger igjen her på bloggen. Jeg leser hvert ord, og setter utrolig stor pris på hver og en av dere!

Smiiil Maren

18 kommentarer
    1. Ja, supert med tips til skulderøkt :):) Utruleg kjekt at du tipser oss når du finn gode øvelser 🙂 Set utruleg stor pris på det 🙂 Trener aldri mage spesifikt heller, den får kjørt seg nok på baseøvelser, men kjørte mag ei går og jammen om det svir i dag 🙂 HÆRLEG! Ha ein nydeleg helg og ein fin fredagskveld:)

    2. Du har en så flott blogg :-))
      Siden du har så markerte muskler er dette resultat av lav fettprosent eller mye muskelvekst? Har du normal fettprosent ..
      Kunne dødd for kroppen du har for å si det sånn. utrolig motiverende :-DD

    3. Har fulgt med bloggen din en stund nå, og må innom å lese hver dag! Du gir meg inspirasjon!! Å for en kropp du har…..!

    4. Ja!!! Den skulderøvelsen må du legge ut, supert at du vil vise endel av øvelsene du gjør, setter veldig pris på det:-) Har et par spm til deg, de speltlompene du spiser, er de veldig sunne?.. Og så lurer jeg på hva som er gode øvelser for å trene den indre base muskulaturen?.. Synes du forresten at supermat gir god effekt? Alle er så opptatt av de produktene for tiden, så ville jeg bare høre hva du har erfart som har brukt de over en liten periode?.. Takk for en veldig inspirerende blogg, stå på;-) God helg til deg!!

    5. utruli flott blogg:) alltid inspierende å lese og blitt en fast rutine å skjekke den hver dag:D go helg:)))

    6. Bloggen din er en kjempe motivasjon! Begynte å lese den for noe uker siden, og har lest den hver dag siden!:) for en kropp du har, regner med det står en god del år med trening bak, når begynte du for fullt med livsstilen din?

    7. Du er utrolig fin, Maren:)
      Legger inn et ønske om forslag til skulderøvelser:) Digger rygg/skulderøktene, men litt ny innputt hadde ikke vært feil:D
      Håper du har en fin helg:)

    8. Maren!!!Du er bare helt RÅ!!Jeg simpelthen elsker bloggen din.Er innom hver eneste dag og synes du er en kjempeinspirasjon:) 🙂 Du ser virkelig helt fantastisk ut og i tillegg virker du som ei jente med beina godt plantet på jorda.Du maler ikke alt rosenrødt,men sier ting som de er.Det får deg og bloggen din til å virke veldig troverdig!:) Idag har jeg prøvd skjokoladegrøt for første gang, og nammm det blir ikke siste for å si det slik:) takk for at du er den du er,du er super!Måtte du aldri slutte å blogge!:) ønsker deg en kjempefin helg:):)

    9. Hei! Er innom bloggen din hver dag, du er en fantastisk inspirasjon!!
      Jeg må være verdens værste b-menneske, jeg haaater å stå opp om morgenen. Men når jeg leser innleggene dine om hvordan morgenene dine er, blir jeg ikke annet enn misunnelig! Så utrolig deilig d hadde vært å faktisk kunne klare å stå opp tidlig nok til å nyte frokosten osv. Så mitt ønske er om du kan skrive et innlegg på gode tips til å dra kroppen ut av senga når klokka ringer. Jeg er sikkert ikke alene om å streve med dette, spesielt nå som det bare blir mørkere ute. Skulle gjerne vært like gira som deg om morgenen!! Ha en strålende dag videre!!! 🙂

    10. Har lest bloggen din en god stund nå uten å kommentere. Men nå må jeg bare! For en fantastisk kropp og viljestyrke du har! Å lese bloggen din er dagens høydepunkt og ditt humør og din utstråling smitter over 🙂 STÅ PÅ MAREN!

    11. Gleder meg veldig til å se den skulderøvelsen en dag! Jeg trenger litt inspirasjon når det gjelder skuldertrening akkurat nå, har en tendens til å kjøre de samme øvelser hver gang. Har ellers hatt masse glede av de andre øvelsene du har lagt ut filmer av – særlig har ryggtreningen min nådd nye høyder etter at jeg har snappet opp tips på bloggen din og det er så moro. Jeg synes du er utrolig flink og et fantastisk motiverende forbilde. Det er en stor trygghet at du vet så veldig godt hva du driver med, utrolig flott at du vil dele så mye med oss 🙂 Tusen takk!

    12. Kan du ikke legge ut den øvelsen?? jeg skal trene skuldre på onsdag, og vil gjerne ha en ny øvelse som tar skikkelig 😀

    13. Kjempe inspirerende å lese bloggen din!
      Lurte på hvor du har fått tak i den buksa? Så tøft med “just do it” på bak!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg