Planlegging og nistepakker!

Good morgen solstråler!

Jeg smiler til dere alle sammen for deres fantastiske engasjement rundt meieriprodukter! Det er så herlig med så mye kommentarer, jeg føler at jeg virkelig får kontakt med dere for tiden, og det liker jeg! I dag er det dag 2 uten cottage cheese, skyr og yogurt til frokost. Så i dag står det havregrynsgrøt på menyen. Jeg lager en deilig sjokoladevariant, og slenger selvfølgelig ut oppskriften her etterpå. Nå er jeg på full fart ut døren, så bilder av frokosten blir postet om et par timer!

Jeg var på visning igjen i går, på samme leiligheten som på søndag. Jeg liker den leiligheten så godt, den er bitte liten, men den er så riktig for meg! Det er spennende tider, og jeg krysser fingrene for at denne kan bli min! Jeg holder dere oppdatert. *nerver i høyspenn*

I går ble det mye god mat på denne jenta, jeg må tvinge meg selv til å tenke litt utenfor boksen nå som jeg ikke skal ta kjappe meieriproduktløsninger. Så i går måtte jeg planlegge og lage niste til jobb. I min nistepakke i går var det et stor salat med isberg, purreløk, tomater, paprika, og agurk, dampede grønnsaker (brokkoli, gulerøtter) tre kokte egg, en skinke pakke og fire speltlomper. Godt krydder og walden farms dressing gjorde dette til et festmåltid. Et eple til dessert.

Middagen i går ble grillet laks med masse spennende krydder, en stor salat, grønnsaker og speltlomper. Godt krydder er virkelig hemmeligheten til å gjøre maten mer spennende. Jeg elsker sterk mat, og bruker chilli og hvitløkspowder flittig. I dag tenkte jeg å teste ut ovnsbakt laks med sweet chilli. Følg med for oppskrift!

Jeg kunne sittet her å blogget i timesvis, men nå må jeg løpe til jobb, allerede sent ute! Ha en nydelig dag dere, matoppskrifter og oppdatering på leiligheten kommer utover dagen;)

Stooort smil fra Maren

14 kommentarer
    1. jeg elsker denne bloggen her.. og den har blitt fast rutine 🙂
      Har studert idrett på vgs og elsker tipsene 🙂

    2. Mykje hærlig mat! Eg føler fortsatt med deg på meieriprodukt, men satser på at du kan innføre dei gradvis igjen når ting har roa seg, og kanskje i mindre mengder 🙂 havregrøt er jo best på melk og med ei ss magerkesam + 1 ss cc:)

    3. Så mye godt, mange gode tips! Tusen takk 🙂
      Men jeg lurer litt på hva som blir typisk kveldsmat for deg nå som du ikke kan spise cottage cheese? Jeg må holde meg unna melkeprodukter selv, og da blir det som regel havregrøt både til frokost og kvelds. Blir litt kjedelig i lengden, og det blir vel for mye karbohydrater? Hjeeeelp!
      Ha en fin dag Maren! 🙂

    4. Du er så flink til å lage delikat mat! Det må jeg virkelig si. Jeg er en katastrofe på kjøkkenet dessverre, så kjenner jeg får vann i munn av de bildene dine 😀

    5. Blir så glad av å lese bloggen din! Fint med inspo til sunn mat og trening 🙂 men så at du skulle slutte med melkeprodukter, dette er typisk tips fra mange, men det som skjer er at når du slutter helt med melkeprodukter kommer du til å “bli” allergisk hvis du prøver melk igjen. Melk er litt hardt for magen hvis man får mye av det, men hvis du kutter det helt ut fører det til at du får melkontollerans. Jeg ville heller fortsatt med melk, men i små mengder. !

    6. Heidi: Takk for tips! Flere har presisert dette, og jeg vil derfor beholde litt melkeprodukter i kostholdet mitt, men i minimale mengder i forhold til tidligere 🙂 Takk for koselig kommentar:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg