The power of music

Flere av dere har spurt etter min løpeliste! Den spillelisten jeg setter på når jeg trenger litt ekstra boost og energi på løpeturen min. Det er helt utrolig hvor mye musikk har så si for en treningsøkt. Jeg personlig liker ikke så godt å ha musikk når jeg trener styrke. Dette fordi jeg er utrolig fokusert og kontrolert når jeg utfører øvelsene, og dermed kan se musikk som litt forstyrrende. Når jeg løper eller driver annen kardio derimot, da MÅ jeg ha musikk. Jeg har jobbet som instruktør i mange år, og musikksmaken min er helt håpløs, i den forstand at jeg begynner å telle blokker og tenkte takt og beat med en gang. Når jeg løper trenger jeg derfor høy, brutal, deilig musikk som ikke lar seg bryte ned og analyseres. Jeg liker litt hard musikk, og gjerne med litt røffe tekster. Slike sanger kan få meg til å pushe langt ut av komforsonen. Jeg har per dagsdato enda ikke funnet noen som liker min musikksmak. Men hvem vet, kanskje noen av dere lesere kan forstå hva jeg liker med disse sangene!

  • Gotta get me some – Nickelback
  • Kiss it goodbye – Nickelback
  • This means war – Nickelback
  • The beautiful people – Marilyn Manson
  • Uprising – Muse
  • Bottoms up – Nickelback
  • Guilt – Nero
  • Bulls on parade – Range against the machine
  • Killing in the name – Range against the machine
  • Numb – Linkin Park
  • Faint – linkin park

 

Det er absolutt ikke nye sanger, men jeg liker dem!! Test dem ut på trening og kjenn etter om du får det lille ekstra motivasjonskicket av denne musikken!

Jeg er på plass på jobb, litt små trøtt, men ingenting en kaffe ikke kan fikse:) Jeg planlegger å teste ut et nytt SATS senter i Oslo i dag. Hvis du trener eller har trent i SATS. HVA ER DITT FAVORITT SENTER??

Smiiiil Maren

22 kommentarer
    1. Fedt – endelig en med
      samme musiksmag som mig. Har lige hentet dine numre!
      Prøv også:
      Trouble is(Turboweekend) – AWESOME nummer.
      Nobody’s wife(Anouk#
      A Warrior’s Call# Volbeat#
      Thunderstruck#Live wire#
      Strict Machine#Goldfrapp#
      Seven Nation Army#The White Stripes)
      + Alt med Foo Fighters, Linkin Park, Nickelback og Lifehouse. Fantastisk trænings musik.

    2. Jeg jobber og trener på Sats schous plass (det er et LITE senter) Men har alt jeg trenger, å hvis man klarer å trene før kl:16 og etter 19.30 så er det ihvertfall ikke så stappa fult! Et supert, lite, kosig senter med hyggelig personal!! 😉

    3. Har trent på spenst, men blir fort litt mye folk på sånne store og populære sentere. Trener nå på et mindre sted med mindre folk og det er mer behagelig! 🙂

    4. Liker selv å trene enten til litt heftig rap eller rock! Digger lista di, og ser det er et par sanger der jeg definitivt må prøve ut! Killing in the name må være favoritten min å løpe intervaller til! Får skikkelig kick av den ;D

    5. Maren, jeg er innom her hver dag, men kommenterer skammelig sjeldent. Syns bare det er på tide å si at du er en enorm motivasjonskilde! For et humør og en treningsglede på deg,samtidig som du har den gode balansen at du faktisk tør å vise at du både kan ta deg treningsfri en dag, eller spise sjokolade av og til. Du er ikke fanatisk, og du forsøker ikke å fremstille deg som perfekt – og det er så DEILIG å lese bloggen din da! 😀 Hadde jeg bare bodd i Oslo istedenfor Spania, skulle jeg prøvd å snike til meg noen PT-timer med deg 😛

    6. Kul musikksmak Maren! Er som deg, må ha noe med trøkk i når jeg løper, men styrke er best uten. Min Sinnaløpeliste som den heter inneholder Linkin Park, Prodigy, Metallica, Seigmen, Avenged Sevenfold, Beastie Boys og Sisters of Mercy! Gir skikkelig boost!
      Takk for flott og inspirerende blogg, du er en superinspirator, selv for en gammel dame på over 40 🙂
      Jeg trener på SATS i Drammen, har vært innom Nationaltheatret, Aker Brygge og Njårdhallen. Dvs i nesten 20 år! 😀
      Keep up the good work!

    7. Synes det der ser ut som en veeldig bra liste jeg 😀 Har flere av de der på min liste også, og jeg er veldig fornøyd! Og du har helt rett i at musikk MÅ være med når man trener kardio. Men noen av de sangene har jeg ikke på min liste, så de må testes ut i morgen tidlig på min kardioøkt, så takk for det! 🙂

    8. Hei Maren! 😀
      Lurte på om du har noen tips til hva man kan gjøre når grepet svikter i strak mark? Har seg nemlig sånn at jeg ikke har noe problem med å øke på vektene, men grepet holder ikke, og det er utrolig frustrerende! Hadde blitt lykkelig om du hadde noen gode tips på lager ;D
      Ha en fortsatt fin kveld, du er topp! 😀

    9. etter å ha prøvd de fleste senter i oslo,både Elixia og Sats, har jeg veldig sansen for Sats Storo. Men har ikke fått prøvd nye Sats Bislett,tror kanskje det er et råere senter.
      Skal sies at mitt synspunkt er farget av at jeg likte veldig godt barnepassen på Storo. Har 2 barn og om de ikke trives på trening,blir det vanskelig for meg og min mann å kunne trene samtidig,noe vi liker å gjøre om lørdagene.. 🙂

    10. Limp bizkit med rollin er dødsbra på ting man hater og synes er tungt!
      Trives på elixia,selv om det blirfor fullt til tider!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg