Endorfinenes magiske kraft

I dag våknet jeg og følte meg tung i både hode og kropp. Jeg har sovet i over 11 timer i natt, og burde jo igrunn følt meg helt suveren! Jeg hadde absolutt ingen lyst til å trene, men når jeg kjente ordentlig godt etter så kjente jeg at jeg kun hadde vondt i viljen, og at kroppen igrunn var full av overskudd. Så jeg tok meg selv i nakken, knyttet på meg joggeskoene og dro ut på en lett joggetur. Tror dere jeg angret? Selvfølgelig ikke!! Jeg har aldri hørt om noen som angrer på at de valgte å dra på trening eller gjøre noe aktivt. Det var tungt de første minuttene, men så løsnet det og den herlige kribblende følelsen av lykke kom snikende. Den følelsen er så magisk, og det kalles endorfiner. Jeg trippet rundt i duskregnet i 45 minutter, og følelsen både under turen og spesielt nå etterpå er helt herlig.

Etter turen ventet to porsjoner av denne deilige skålen og et friskt fruktfat. Skålene inneholder cottage cheese, skyr, yoplait yogurt, nektarin, blåbær, bringebær, mandler, pekannøtter og hasselnøtter. Mmmm:) På mitt friske fruktfat er det plummer, pærer, epler og nektariner. Jeg lagde et tilsvarende fruktfat til kveldskos i går kveld, og det falt i smak hos alle. Frukt er en stor del av mitt kosthold, og favorittene for tiden er høstepler og plummer.

Jeg er hjemme i Kr.sand et par dager, og skal straks ned til sentrum å treffe en god veninne over en kaffe og tusle litt rundt i sentrum. I kveld blir det middag og kos med hele den fantastiske familien min. Jeg føler meg heldig:) Det er det som er så hyggelig med å ha flyttet til en annen by, at man kan komme hjem på besøk og nyte slike koselige stunder sammen.

Nå må jeg komme meg videre her! Mer fra denne kanten senere:) Jeg holder på å laste opp en ny film til dere, men youtube nekter å sammarbeide, så det tar litt tid!

Smiiil Maren

4 kommentarer
    1. Dørstokkmila er den lengste. Føler meg litt tung idag, men uansett om det blir rolig eller hard økt så skal jeg på trening. Følelsen etterpå er magisk 🙂

    2. Du er virkelig en motivasjon for alle andre!! Kjenner godt igjen den “lykke” følelsen, i tillegg til god musikk i ørene 🙂 Men til tider kan jeg få litt vondt i skuldrene/nakkepartiet når jeg jogger, har du kjent til det? 🙂 og hva anbefaler du mtp å jogge rolig/spurting/intervall osv ute? 🙂 takk for at du ga meg enda mer motivasjon til dagens bodypump time 😀 du er super!

    3. Får man kjøpt de kålchipsene du spiser på vanlig helsekost, eller kun på supernature? Storkoser meg med bloggen din forresten, du er herlig positiv og inspirerende! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg