Nyt sjokoladen din!!

Jeg får ofte spørsmå fra dere lesere om jeg alltid er strukturert og flink med maten og treningen. Vel, svaret er nei! Jeg har sagt det mange ganger før, og jeg sier det igjen: Jeg skiller på hverdager, helg, høytider og ferier. Hvor jeg holder det sunt og bra i uken, også koser jeg med som bare det i helgene, høytider, og ferier. Ta i går som et eksempel, i går var det lørdag og jeg var på besøk hos en god veninne. Vi koste oss med en deilig middag, og masse god snacks.

På vårt kosebord i går var det muffins, bountysjokolade, yogurtnøtter, nøttemix, daddler, kålchips med kakao og en fantastisk sjokoladekake! Absolutt alt forsvant, og like før jeg gikk å la meg spiste jeg middagsrestene, en halv pakke med speltlomper og masse frukt. Hjelpes, her er det masse snacks OG middag, like før sengetid. Er det lov da? SELVFØLGELIG er det det! Fordi det skjer ikke hver dag, og fordi vi er bare mennesker. Vi har alle behov for å kose oss litt ekstra iblandt, og slike kosekvelder som det en gang i uken ødelegger ingenting for treningen din!!! Hadde det derimot vært hver kveld så er det verre, men en kosekveld i uken, er kun positivt – både for kropp og hode!!

Så nyt sjokoalden din i helgen, med verdens beste samvittighet! Fyll opp energilagrene til randen, og utnytt det fantastiske overskuddet det gir dagen etter! Jeg våknet i dag med et enormt energioverskudd, og dro rett på trening. Jeg fikk en kanon styrkeøkt, og økte på flere av vektene. Hvorfor? Fordi alle lagrene i kroppen var fylt opp, og kroppen min oste av overskudd og velvære. Så for alle del kjære jenter, nyt helgen, spis maten din og kos deg!!!! Du har kun godt av det:)

Etter trening dro jeg innom en grønnsakshandler og hamstret masse frisk frukt og grønnsaker. Vel hjemme ble det en deilig lunsj bestående av kylling, salat, og stekte poteter i tynneskiver med havsalt og urter. Til dessert ble det en diger fruktskål med jordbær, bringebær, epler, pære og plummer – toppet med vaniljekesam og raspet 70% sjokolade. Mmmmm! Jeg kjører en liten kosekveld i kveld også, rett og slett fordi jeg har lyst 🙂

Nyt søndagen, og legg bort samvittigheten. Som sagt – du har bare godt av det, så lenge du holder deg til helgen 😉

Smiiiil Maren

33 kommentarer
    1. Så godt skrevet – helt enig 🙂 man må nyte i helgene da er ukedagene enklere å være “flink” 🙂

    2. Du virker som en helt fantastisk person, Maren. Jeg leser bloggen din hver dag, men er dårlig til å kommentere. Men jeg vil bare si deg at jeg har et utrolig godt inntrykk av deg, og du er et sunt og godt forbilde for mange. Stå på og fortsett med det du gjør, du er en inspirasjon og et flott forbilde. Ha en fin søndag videre.
      Klem 🙂

    3. Et viktig innlegg! Og det er virkelig bra at akkurat DU skriver det, ettersom du har stor påvirkning på mange der ute pga. dine kunnskaper 🙂 TOMMEL OPP!

    4. Heisann! Har blitt fast leser av bloggen din og liker den veldig godt! Men jeg lurte på en ting. Når du sier du spiser sunt på hverdagene, vil dette si at du spiser sunne matvarer eller teller du også kalorier? Synes maten på FRESKO ser veldig god ut, men legger veldig raskt på meg dersom jeg får i meg for mye kalorier, så synes sånne steder blir litt vanskelige å spise på. De har jo helt klart sunne varer, men med et høyt energiinnhold. Hvordan forholder du deg til dette?

    5. Herlig ! Sjokkisen og mye godt er spist ! Klar for en ny sunn og sporty uke 🙂 god uke til deg <3
      Marteklem

    6. Det er på tide at jeg legger igjen en kommentar, etter at jeg begynte å lese deg fast for ca 2 mnd sida 🙂
      For du (og Lene Orvik) har vært min motivasjon til å starte å trene igjen!
      Det er så fantastisk deilig! Dere sprudler over av energi, som dere klarer å videreformidle gjennom bloggene deres.
      Jeg og en venninne er inne på vår 3 uke nå, hvor vi trener tre dager i uka. Og motivasjonen er på topp! Og det er så fantastisk deilig å lese hvordan du forholder deg til mat og snacks. Jeg mister totalt piffen når jeg leser om dem som ikke kan nyte en sjokolade engang. Derfor, TAKK Maren – for at du er den du er, og for at du har hjulpet oss ut på treningsveien 😀

    7. ENDELIG en treningsblogger som spiser normalt og ikke går på noen diett eller kun spiser iherb-mat. Det er så viktig at det finnes sånne som deg! Tusen takk 😀 Du er en super inspirasjon og utrolig ekte. Takk, takk og atter takk! Jeg er så glad for at jeg fant bloggen din. Du kan det å spre glede med måten du skriver på, du virker så positiv og herlig! Håper du får en fantastisk uke etter en super helg 😀

    8. Så herlig å se at det er lov til å skeie ut i helgene. Jeg prøver alltid å spise sunt hele uken men i helgene er det nesten umulig. Men får heldigvis ikke like dårlig samvittighet da 🙂

    9. Hjemmelaget bounty eller bounty fra butikken? Syns mye av den snacksen så sunn og hjemmelaget ut 🙂

    10. Bruker aldri å kommentere blogger, men i dag måtte jeg bare kommentere! Du er en av få bloggere som jeg ser på sunne og friske. For du kan skjeie ut, og da skjeie ut på ordentlig og ikke med noe sukkerfritt eller spesialingredienser fra iherb. Jeg mener ikke at du er sunn og frisk på grunn av dette, men det viser at du har et normalt forhold til kropp og mat. Du reddet faktisk dagen min i går. Blir så lett påvirket av venner og bloggere som er supersunne og får derfor så dårlig samvittighet pga mitt matinntak som egentlig er normalt. Men når jeg leste bloggen din i går innså jeg at det er normalt og unne seg sjokolade og godter i helga. Og feire bursdag på søndag med kaffe og kaker skjer ikke så ofte at dette er noe å skamme seg over. Over til poenget mitt: du skal vite at du er et forbilde for meg, og utvilsomt mange andre! Et sunt forbilde! kjempe glad for at du er den du er og at du vil dele deler av livet ditt med oss:-)

    11. Takk for et du er et så sunt og flott forbilde! Du gir meg så mye motivasjon og har hjulpet meg til å finne balansen mellom trening og sunn mat.
      Ønsker deg en flott uke, Maren!

    12. Var akkurat dette innlegget jeg trengte i går! Skeiet kraftig ut(uplanlagt) og slet litt med samvittigheten. Setter pris på at du viser at det er viktig å Skeie ut for å kunne holde en sunn linje resten av livet. Å bli for ekstrem den ene eller andre veien er ikke bra!:)

    13. Åh, Maren, du er så god! Er innom her hver dag, men har visst aldri kommentert før. Jeg trengte dette innlegget! Koste meg alene hjemme på fredag og derfor ble det en hel melkerull (bor i Spania, så hadde med meg 5 Freia-sjokolader hjemmefra <3) , og hadde litt samvittighetskvaler etterpå. Med litt mener jeg selvsagt mye, spesielt siden søndagen ikke hadde rom for trening på grunn av at det var siste dag av hjemmeeksamen. Det som er så deilig med bloggen din, er at du alltid finner balansen mellom treningsmotivasjon og gode rutiner, og samtidig viser at det faktisk ER menneskelig å ikke alltid velge grønnsaker og kylling. Deilig å lese! 🙂

    14. For et bra innlegg, Maren! Du er virkelig flink, en herlig person med en herlig utstråling! Nå følger jeg ikke mange blogger og ikke mange av disse fitbloggene, men du er et unntak!
      Du er virkelig flink, og en stor inspirasjon for meg! Har nettopp begynt å trene etter et halvt års treningsforbud – og det at personen som deg skriver slike innlegg, får jeg litt motivasjon av! Vanskelig å skal være så sunn og ikke kunne unne seg noe uten dårlig samvittighet, men jammen meg skal jeg ikke dø de få gangene jeg kanskje spiser noe usunt!
      Stå på!

    15. Nora: For en nydelig kommentar, tusen tusen takk Nora:) Nå ble jeg glad langt inn i hjertet! Herlig at du valgte å legge igjen en kommentar, tusen takk:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg