Mandagsenergi!!!

Så gøy at så mange av dere deltar i konkurransen! Jeg trekker en vinner i morgen tidlig, og det vil derfor være mulig å delta i hele dag også! Nå har jeg akkurat kost meg med en stor proteinkaffe laget på melkesjokoladeproteinet, og det er nesten så jeg angrer på at jeg skal gi det bort! hehe. Det smaker bare så godt at jeg kommer til å bruke opp min pose på null komma niks! Mmmm 🙂 Formen de siste dagene har ikke vært spesielt god! Energien har vært lav, jeg har slitt mye med magen og vært generelt rar i kroppen. Når man føler seg slik er det ikke noe stas å være alene. Jeg pakket derfor baggen og tuslet opp til skjønne Mette min i går formiddag, og her er jeg fremdeles! Vi koste oss så i går med god mat, film og masse skravlings! Jeg er så glad for å ha gode venner:)


Jeg koste meg med ekstra mye mat i går, og økte betraktelig på karbohydratene. På den måten fyllte jeg godt opp alle energilagrene, og som alltid funket det optimalt. Jeg våknet i dag med tidenes overskudd, helt fin i formen og med masse energi. det føles så godt!! Været i Oslo er ubeksrivelig fint i dag, og jeg kunne ikke motstå en liten tur ut i parken. 50 minutters rolig joggetur satte standarden for hvor bra denne dagen kommer til å bli. Jeg kommer til å endre litt på kostholdet mitt fremover, og øke litt på karbohydratene. Dette fordi jeg trenger den ekstra energien slik som jeg kjører på nå med hektiske dager med mye fysisk aktivitet


Før løpetur spiser jeg bare noe lite og lett (en skyr, frukt, håndfull nøtter o.l), også koser jeg meg med en ekstra stor og god frokost når jeg kommer inn igjen. I dag ble det 1 boks cottage cheese, 1 skyr mago, to gode håndfuller med frokostblanding, 4 ss hempfrø, 4 ss granola, blåbær og et eple kuttet i biter. En optimal frokost som inneholder alle næringstoffer du trenger for å kickstarte dagen. Du får lang metthetsfølelse, stabilt blodsukker og jevn fin energi!

Nå skal jeg straks ned til Sats solli hvor mine fine kunder står klar for trenings! Jeg gleder meg til en ny uke fyllt opp med Ptkunder, veninnekvelder, gode treningsøkter, spennende matlaging og masse sosialt. Hektiske dager krever planlegging på matfronten. I dag valgte jeg en enkel og rask løsning da jeg ikke rakk å lage noe matpakke. Mitt lunsjtips i dag er speltlumper, med smårett-kylling og ruccola. Smør gjerne lefsene med mager kesam og krydre med litt div krydder hvis du har det tilgjengelig. Laks eller kalkunskinke er også gode alternativer å putte i speltlumpene.


Nå vil jeg komme meg ut i det klare, friske, herlige høstværet. Finnes det noe bedre enn akkurat slik det er nå? Kryssningen mellom sensommer og høst, når solen skinner og luften er krystall klar. *lykke* Kom dere ut, og nyt denne mandagen!

Smiiiil M

17 kommentarer
    1. Åh, herlige du! Gleder meg til vinneren blir trukket, krysser fingre og tær! Selv er jeg ikke på den friske siden i dag, og selv om det frister skikkelig med en tur på gymmen så tror jeg at jeg holder meg hjemme og blir frisk.. Ha en super dag søta! 🙂

    2. En slik skål er noe av det beste jeg kan spise. Godt jeg har blåbær, jordbær og mango hjemme så jeg kan storkose meg i kveld 😀
      Ha en fantastisk kveld, fine Maren!

    3. Tusen takk for tips til lunsj til travle dager!! 😀 Syns det ofte er en utfordring, og liker variasjon så nå er speltlomper og smårett kylling skrevet opp på handlelisten:)
      Ha en fin dag!

    4. Hærlig å våkne til nydeleg haustvær og loads med energi:) Energien står det ikkje på her i gården, med vestlandsvær…*sukk*… ha ein fortsatt fin dag 🙂

    5. Hei Maren!
      Bloggen din er veldig motiverende! Venter spent på resten av svarene på spørsmålsrunden du hadde! når kommer de? :-))

    6. Hei Maren!
      Bloggen din er veldig motiverende! Venter spent på resten av svarene fra spørsmålsrunden du hadde! Når kommer de? :-))

    7. kan du komme med noen gode eksempler på mat, måltider, oppskrifter etc. på hvordan jeg skal spise for å gå ned i vekt samtidig opprettholde muskelmasse? føler jeg kan trene og trene, uten så mye resultater.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg