Muffinshygge!

I går spise jeg verdens beste muffins! De var faktisk så gode at jeg klarte å trykke i meg hele 11 muffins, og resultatet ble verdens største bollemage og så mett at jeg ikke klarte å bevege meg på flere timer. Det finnes bildebevis at dette, men det tørr jeg ikke legge ut! Haha. Nå er dere advart, disse er farlig gode, og det er umulig å spise kun en.

Oppskriften fra skjønne Mette min:

  • 3 egg
  • søtning (jeg brukte sukrin, hun brukte xylitol)
  • 1 ts vaniljepulver
  • 1 ts fiberhusk
  • 1dl skummet melk (spe på med vann slik at det blir en fin konsistens på røren)
  • 2 scoop proteinpulver
  • et lite dryss kardemomme
  • 2 beger 0,0% yoplait vanilje yogurt
  • fettredusert kokkosmel (slumpet litt her, men bare slik at du får en jevn fin røre)
  • 1ts bakepulver

Rør alt sammen til en jevn fin røre, fordel i miffinsformer. Inn i ovenen på 200grader i 15-20 min. Følg med, og ta dem ut når de ser gyldne og fine ut! La dem avkjøle på rist, og NYT! Jeg spiste mine uten noe topping, da det ikke føltes nødvendig fordi muffinsene smaker så nydelig av kokkos og vanilje. Hvis det er ønskelig kan du blande philadelphia light med sukrinmelis og vaniljepulver. Det gir en kremete og nydelig glasur. Kos dere med muffins, og gi meg gjerne en tilbakemelding på hvordan resultatet ble 🙂

Smiiil Maren

16 kommentarer
    1. Jeg har fulgt bloggen din en stund nå og må si dette er den beste og mest motiverende bloggen jeg har lest! Mye bra tips om både trening og mat. Fikk Crystal-drikken i posten i dag og er helt solgt! (noen som er lett påvirkelige her;)) så takket være deg er jeg klar for både styrkeøkt og håndballtrening i kveld! Ikke alltid det er like fristende etter lange dager på jobb, så den energydrikken var helt perfekt for meg 🙂

    2. Shitt, korleis fekk du dei så fine og høge? Eg bruker en nesten samme oppskrift, og min blir litt flatere kan du sei 😉 kanskje eg må prøve di!

    3. Dere må huske vann eller melk også så det blir en røre:) Glemte helt å nevne det, beklager:) jeg brukte selv ca 1dl skummet melk og resten vann (så mye du vil i forhold til hvor mange du vil lage)

    4. Hvor mange gram er det i scoopene du bruker? Tror det er 36 g den jeg har, 2 scoop av den blir litt voldsomt.. Aldri fått helt dreisen på den vaniljeproteinen.. Mulig jeg bruker for mye.
      Skal testes ut til kvelds iallefall;)

    5. Er det vaniljeproteinpulver du/dere alltid bruker i slik bakst? Hvilket merke i så tilfelle? 🙂
      Super blogg! 🙂

    6. Så virkelig bra ut! Skal absolutt teste dette! har dere regnet ut næringsinnhold for røra eller per muffins?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg