Rise and shine!

I dag var denne frøkna grytidlig våken, og ute av døren på vei til jobb før klokken var 07.30! Det virker som kroppen endelig forstår at nå er det back to rality, og tilbake til hverdagsrutinene! Jeg startet dagen med en power walk til jobb, det tar kun 15 minutter, men det holder akkurat for å få en frisk og god start på dagen. Vel fremme på jobb ventet et par timer kontorarbeid før dagens første kunde stod klar! Nå skal jeg straks ha to kunder til på rappen før jeg har en koselig lunsjavtale!

Når det gjelder dagens trening så står det bryst og armer  på planen, sammen med min kjære treningspartner Johan. Nå har det seg slik at jeg har klart å overdosere meg litt på greens og alger i dag, og dermed sliter maks med en grusomt verkende mage, kvalme og svimmelhet. Det er absolut ikke farlig, kun veldig ubehagelig! Det går over, men jeg vet ikke hvor lang tid det tar før det blir bedre. Slik det kjennes ut akkurat nå, så finnes det ingen sjans i verden at jeg klarer en treningsøkt! Superfood og algerer gjør mirakler for kroppen, men i for store doser så reagerer kroppen altså med intens kvalme – da vet vi det! Lesson learned!

I dag trenger jeg litt hjelp fra dere! Jeg ser ut til å ha grodd fast i et lite kreativt matmønster hvor taco har en tendens til å bli en gjenganger! Så fortell meg kjære lesere, hva liker du å spise til middag? Kom gjerne med et par ulike forslag!

Smil fra Maren

19 kommentarer
    1. Digger bloggen din!
      Bare et spørsmål.. Viss man faktisk klarer å dra ræva si ut av senga såpass tidlig at man kan ut å ta seg en liten gå/løpetur før frokost, har du noen forslag til hva man kan hive i seg rett før man drar ut døra? For jeg må ha noe før jeg går ut eller løper, ellers svimler jeg lett og kan lett spy. Men vil helst ta frokosten etterpå enn før for da smaker d så mye bedre.

    2. Hei,
      flott blogg du har 😉 Hva med kyllingfilet, salat/grønnsaker og selleristaver stekt som pommes frites? Nam nam 😉

    3. Så fin blogg du har:) innom her daglig:)
      Så var det disssa middagstipsa, stekt laks i form med vårløk, sopp, og paprika, fullkornspasta og kokt brokkoli ved siden av. Grove tortillalefser med kesam, spinat, baguettskinke, ost, paprika, tomat, agurk og krydder. Grove tortillalefser med philadelfiaost med hvitløk og urter, røkt laks, purre, paprika og tomat. Og sist men ikke minst, brokkoli/tomat/bacon form; Kutt opp brokkolien og gi dem et lite oppkok, 2-3 min, kutt opp bacon og stek de, skjær tomater i båter ha alt dette i en ildfast form og dryss ost og krydder over. Sett det hele i ovnen på 200 grader til osten har smeltet og tomatene er møre..:)

    4. Sunn lasagne blir det her idag, made from scratch. Syns ofte det er digg med grillakylling steikt med pesto, servert med ris og salat, eller ovnsbakt kylling med salat og potetskiver. Eller kylling på speltlompe, svinewok, biff med digge grønsaker, sunne pannekaker, digg heimelaga hamburger, ovnssteikt egrønsaker med kjøtt til…ååå, det er jo et hav av muligheter. For ikkje å glemme deilige heimelaga supper nå når høsten nærmer seg 🙂

    5. fisk med masse grannsaker, gjerne dampet mmm 🙂
      hvordan smaker den algen der?
      jeg kjøpte spirulina for 2 dagersidnen og jeg klarer bare ikke og fi i meg hele glasset. uff håper man vender seg =(

    6. Anbefaler deg å sjekke ut denne bloggen: http://www.trinesmatblogg.no.
      Jeg kan med hånden på hjertet si at alt jeg har forsøkt meg på fra denne bloggen blir suksess! Kan særlig anbefale Cæsarsalaten (tar litt tid å lage, men veeldig god!!)
      Jeg benytter ofte middagsrettene hennes som base, og så erstatter jeg potet, ris og pasta med for eksempel brokkoli, blomkål,kålrabi i form av puré (kok grønsakene lett, tilsett en spiseskje vita smør + bittelitt skummetmelk, og mos med en stavmikser). Ellers kan man fint droppe melken og blande ut grønsakene med litt med kesam etter mosing:)) Fantastisk alternativ til potet, pasta og ris! I går lagde jeg f.eks salmalaks, med brokkolipuré (med kesam) og stekt tyrkisk paprika (den er litt sterk) som tilbehør. Det smakte himmelsk!
      Lykke til med middagsplanleggingen!

    7. sliter med det samme selv, vanskelig å finne på noe spennende. Blir liksom alltid en type proteinkilde med grønnsaker…
      Men jeg har et spm! Man skal jo ikke trene samme muskler to dager på rad, men hva hvis man fortsatt er støl to dager etterpå, kan man trene da? selvom man er støl?

    8. Lavkarbolasagne, Helstekt svin indrefilet med ratatouile ved siden av, grillet kyllingfilet med grillede tomater og rødløk + salat ved siden av (evt med laks og litt andre grillede grønnsaker) eller så fant jeg denne oppskriften på matprat som jeg tenkte å teste ut i morgen, men med større mengde kjøtt osv http://www.matprat.no/sunn/sunne-oppskrifter/sunne-oppskrifter-god-samvittighet/svinebiff-med-rucculasaus/
      Ha en fin dag videre Maren, alltid like gøy å lese bloggen din 🙂

    9. Hei !
      Jeg har prøvd kålchipsen Cheesie purple corn og synes den smaker FANTASTISK, og har veldig lyst til å prøve den med kanel.
      Men jeg bor ikke i Oslo så jeg må bestille, det jeg egentlig lurer på er hvis du måtte velge hvem er best ? for jeg gidder ikke bestille den med kanel hvis den Cheesie er bedre. Da bestiller jeg heller 2 av den 🙂

    10. Rotmosstappe(kålrot,gulrot,salt&pepper,kesam/melk/) med krydret kyllingfiletbiter 😀 det skal jeg ha 😉

    11. Er veldig glad i laks som stekes i ildfast form i ovnen, og ved siden av kan du kutte tomater i to, strø litt ost,salt, pepper og oregano og ha dem i ovnen de og. pluss koker opp blomkål , som jeg etterpå moser med stavmikser til en puré, tilsett gjerne litt smør og salt og pepper i den:)

    12. Anbefaler laksesalat! Laksefileeter med sitronmarinade stekes i panne og kuttes opp i biter, og has i en salatbolle med ruccola, cherrytomater og fetaost. Dressing lages av 1 ss olje, salt, pepper og saften av en sitron. NAM 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg