En heftig ryggtrening!!

Jeg har det som oftest slik at jeg blir mest støl på dag nr to etter en treningsøkt. Vel denne gangen var intet unntak. Transformer-treningen kjennes godt i kroppen, og det var grusomt vanskelig å komme seg opp av sengen i dag. Hva har skjedd med A-mennesket i meg? Jeg spretter vanligvis opp av sengen mellom 06-07 om morgenen uten problemer, men nå derimot er det såvidt jeg klarer å rulle ut av sengen før klokken er tidligst 09. I morgen starter jeg opp for fult på jobb, og da MÅ jeg tilbake i rutiner. Jeg fant ut av i dag var derfor siste sjanse til å være skikkelig dovendyr, og jeg lot derfor kroppen få viljen sin. Jeg ble i sengen til nærmere kl 10.30. Fantastisk godt! Det merkes på både kropp og humør at jeg sover godt for tiden, 8-10 timer pr natt gjør virkelig susen!

I dag var det igjen klart for trening sammen med min fantastiske partner Johan. Rygg stod på planen og vi pushet hverandre gjennom en brutal økt. Dette er uten tvil en av de mest effektive ryggøktene jeg har hatt. Johan presset meg til å prøve meg på pull-ups igjen, noe jeg med vilje har unngått fordi jeg rett og slett ikke får det til og det gjør meg så irritert! Man må øve på det man vil bli god på, og det er derfor helt idiotisk av meg å unngå pull-ups. Med god assistanse fra Johan ble det hele fire serier med pullup på meg i dag, kun 6 repetisjoner pr serie, men jeg er likevel veldig fornøyd!

Vi kjørte følgende øvelser:

  • Chins
  • Facepull med tau
  • Nedtrekk
  • Sittende roing
  • Kroppshev
  • Stående roing i smith
  • T-bar

 


Jeg forsøkte faktisk å avlyse dagens treningsavtale fordi jeg følte meg bare så sliten, tom og nesten syk. Energien var absolutt ikke til stede, jeg frøs og alt var slitsomt. Heldigvis har jeg verdens beste treningspartner som ikke godtok at avlyste like før vi skulle kjøre på. Løsningen  ble da å fylle på med energi i form av 3 bananer, tørket frukt og en new energy sjokolade – det gjorde VIRKELIG susen. Karbohydrater har en magisk påvirkning på energien!! Jeg kjente meg mer våken, jeg frøs ikke lenger og jeg hadde ordentlig lyst å trene. Herlig!


Det ble en rimelig sen lunsj på meg i dag, men heldigvis hadde jeg vesken full av både bananer, nøtter og riskaker, og fikk dermed fylt godt på etter trening. Magen skrek likevel etter mat når jeg kom hjem, og i mangel på kreativitet ble det akkurat det samme som lunsjen i går. I dag hadde jeg brokkoli og litt fersk chilli også med, og det satte eksra god smak på retten. Helst ville jeg hatt et par spelt lomper også til dette, men jeg var innom to butikker uten av noen av dem hadde, og da gav jeg opp. Jeg passer alltid på å fylle godt på med karbohydrater etter ordetlig tunge styrkeøkter!

Nå sitter jeg her å svarer på del II av spørsmålene fra spørsmålsrunden. Som dere vet ble det stillt utrolig mange spørsmål, så dette tar litt tid! Jeg håper dere får en super start på uken kjære lesere! Med fare for å gjenta meg selv så husk at det er kun du som bestemmer hvordan du vil at denne uken skal bli :):)

Smiil M

 

14 kommentarer
    1. Litt av en rygg du har Maren! Knall fin 😀 Å se at du ser sånn ut hjelper på motivasjonen til å selv fortsette å presse seg selv 😀
      God klem fra Marte som snart tar turen til spicheren!

    2. Kjempebra jobba! Jobber med å få til det samme selv! Men heter det ikke pullups det du gjør på bildet? Chins er når du bruker underhåndsgrep:)

    3. Ahhh – for en fantastisk fin og BRA trent rygg du har! Like it;-)
      Og endelig har vi i SATS fått nye arbeidsklær, digger de nye klærne fra Casall;-) Du skal være glad for at du gikk glipp av de gamle, hihi.

    4. Anniken: Åååå TAKK! Dette hadde vi en lang diskusjon på i dag på trening, hvor jeg mente det samme som du sier, mens alle rundt meg mente motsatt. Godt det finnes noen som er enige med meg;) Da skal jeg endre i innlegget, stå på mitt og ikke la meg påvirke av kolleger! hehe;)

    5. Wow, for en rygg! Du er en stor inspirasjon Maren, jeg leser bloggen din hver eneste dag og fyller dermed opp motivasjonen for et godt kosthold og trening 🙂 Et spørsmål fra meg: Ser det er mange som lager proteinpannekaker! Lager du dette, og vil du isåfall dele oppskriften din med oss???

    6. Hei Maren
      Kommer du til å ha en fast arb.tid på sats, eller er du der kun når du har treningsavtaler?

    7. Hei Maren! Jeg har nettopp funnet veien til bloggen din gjennom Lene Orviks blogg, og her var det mye inspirasjon og engasjement å spore! 🙂 Ser at du har fått jobb på Solli, da blir vi kollegaer, jeg er instruktør der, gleder meg til å hilse på deg til høsten (er i USA denne sommeren). Her jobber jeg for øvrig på pullups for harde livet… – Satte meg det som mål når jeg kom hit for nesten 3 måneder siden. Jeg SKAL greie det før jeg drar herfra, og med bare to uker igjen er det ikke langt unna! Lykke til, og takk for en fin blogg 🙂

    8. Wow, FOR en rygg du har! Skikkelig lekkert altså 😉
      Synes du var flink til å ta pullups, jeg. 6*4 er jo ikke værst 😉
      Liker bloggen din så godt. Du har så mye positiv energi og glede å dele! Og synes det er flott at du ikke er så selvhøytidelig, og til og med legger ut bilder der du er rød og svett (slik normale mennesker ser ut etter en hard økt). 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg