På tide å komme i gang etter ferien!!

Sommerferien er over for de fleste, og i denne artikkelen får dere gode tips og effektive øvelser som får deg i gang igjen etter ferien! Ser dere noe kjent med modellen i artikkelen? *rødme*


Trykk på bildet for å komme til artikkelen!

Jeg har hatt en rolig og koselig dag som startet med et jobbmøte, etterfulgt av noen timer jobbing og hygge på cafe før jeg traff nydelige Hanne for lunsj i Bogstadveien. Det finnes noen mennesker som gjør meg ekstra glad og som alltid gir meg en herlig god følelse når vi er sammen. Hanne er en slik person, og jeg koser meg så utrolig sammen med henne! Etter en deilig lunsj dro jeg ned til Sats Solli for en kjapp treningsøkt. Jeg tester ut en haug av Oslos treningsenteret denne uken, og i dag var det Sats Solli som stod for tur. Jeg fikk en kort og grei økt på bryst og armer. Det var virkelig ikke en økt å rope hurra for, men alt er bedre enn ingenting.

Øvelsene jeg kjørte i dag:

  • Brystpress
  • Flies
  • Brystpress i kabel
  • Biceps curl med hantler/stang
  • Triceps pushdown i tau

 

Dagens middag ble tacosalat – igjen! Jeg får ufotjent mye skryt av dere for kostholdet mitt. Jeg sier ufortjent fordi jeg spiser rimelig ensformig og lite kreativt til tider. Nå er det vel tredje gang jeg har taco denne uken, noe som er rimelig spesielt iom at det kun er torsdag i dag. Hehe.

Nå skal jeg kose meg med en rolig avslappende kveld, legge meg tidlig og satse på en super energifyllt dag i morgen. Nyt torsdagskvelden, jeg er greit misunnelig på alle dere som koser dere på Øya i kveld, nyt det:)

Smiiil M

 

16 kommentarer
    1. Hej sødeste du 🙂
      Jeg har ikke kommenteret din blog før, selvom jeg er trofast læser, da jeg har tænkt, at jeg jo er dansker, men omvendt – jeg forstår dit norsk, og så håber jeg, at du forstår mit dansk! 😀 Du er min største inspiration, din blog giver den største motivation og du virker så glad og frisk. Jeg vil rigtig gerne, at du laver et indlæg om, hvordan du kom i gang med træning, hvor lang tid det tog før du fik sådan en trænet krop som du har i dag, og hvad dine bedste tips er. Ville ØNSKE at du kunne blive min personlig træner, da du virker så god 🙂
      Knus, og god aften
      http://smilanne.blogspot.com – blog om træning, motivation og sundhed

    2. Hei Maren,
      Jeg har bodd i Oslo i mange år, og har testa ut både Sats og Elixia. Starta på Elixia fordi det lå nærmest der jeg bodde, og bytta til Sats noen år etter fordi jeg fikk bedre pris pga studentmedlemskap via skolen. Jeg var mye mer fornøyd med Elixia den tiden jeg var der, og jeg hadde også PT en periode på E. Mitt inntrykk, etter å ha vært på flere Elixia- og Sats-sentre, er at de som er PT på Elixia holder en høyre standard. Bare et tips 😉 Lykke til!
      Lurte på en ting angående Stevia. Har veldig lyst til å teste det ut, men er gravid og er usikker på om jeg tør. Vet du noe om Stevia og graviditet?
      Hilsen Maria

    3. Spiser faktisk tacoen på samme måte. Lager guacamole av kesam og avocado, men må ha kesam i tillegg. Er ganske godt med kyllingfilet som variasjon også i blant. Jeg lager tacokrydderet selv, for da slipper jeg unna en del unødvendige tilsetningsstoff. Og det er minst like godt 🙂
      Spiser man det på denne måten, eventuelt med fullkornswraps/pita, så kan man jo trygt spise dette flere ganger i uka. Før jeg ble samboer kunne jeg fint være så ensformig, men nå er det en som krever litt mer variasjon gitt. Hihi 🙂

    4. Maria: Mmm, det skal jeg lage neste gang. Guacamole av kesam, avokado og løk da eller? – så godt:) Hvordan lager du tacokrydderet selv? Jeg har prøvd flere ulike varianter, men liker virkelig best den ferdige mixsen fra butikken jeg. hehe 😉

    5. Ja, jeg blander 1 avocado med 2 ss mager kesam, 2-3 hvitløksbåter, litt rødløk, en dæsj lime- eller sitron-saft 🙂 Tilsetter også et lite dryss salt og pepper/chiliflak etter hvor sterk jeg vil ha den. Blir veldig godt 🙂
      Tacokrydderet lager jeg av paprikapulver, chilipulver, cummin, oregano, korianderpulver og hvitløkspulver. I utgangspunktet 2 deler av alt bortsett fra chilipulveret, men det varierer litt hva jeg gjør. Man må smake seg fram etter hva man liker.
      Når jeg steker kjøttet salter jeg det, hiver på ca 4 ts tacokrydder og bruker et halvt glass salsa. Verdt et førsøk 😉 Jeg liker i grunn å ha med løk og paprika i panna også. Mer varmt 😉
      Kunne du svart meg på det med stevia? Har troen på stevia, men er redd for å gjøre noe feil med tanke på barnet.

    6. Et lite apropos; Jeg blander en stor krukke med tacokrydder når jeg først lager. Jeg bruker ikke opp alle ingrediensene til denne blandingen, for da kan jeg også justere med mer eller mindre av noe etterhvert.

    7. Maria: Jeg kan desverre ikke svare deg på spørsmlet ditt om Stevia ift til graviditet! Jeg vil anbefale deg å ta en tur innom der de selges, på helsekosten Røtter, enten på st.hanshaugen eller på Frogner. Der er de fagligdyktige og kan helt sikkert svare deg på dine spørsmål omkring stevia. Tusen takk for supre tips til guacamole og tacokrydder :):) Ønsker deg en herlig lørdag!

    8. Bare hyggelig 🙂
      Kunne du linka meg til de steviaproduktene du har eller gitt meg hele produktnavnet? Tenker jeg uansett kjøper stevia vanilje, så kan jeg prøve å finne ut av det med graviditet etter hvert. Regner med at du har brukt iherb også? De har så mange, men jeg vet ikke hvilke som er gode/bra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg