Jeg elsker lørdager!!

Dette har vært en perfekt lørdag så langt! Jeg sov så godt i natt. Når jeg våknet tuslet jeg ut på kjøkkenet og lagde meg en diger kaffe-latte med kanel, før jeg krøp tilbake i sengen med kaffekoppen og en koselig film. Utrolig deilig måte å starte lørdagen på! Etter er par timer i sengen, var på det på treningsklær og en liten gåtur i finværet. Det er så befriende å bo så sentralt, jeg bare går ut døren uten noe spesielt mål for turen også vandrer jeg fra bydel til bydel. Det er det jeg elsker med Oslo, alle de ulike bydelene, som hver har sin sjarm.

Senere traff jeg skjønne Frida som er en veninne fra PTutdannelsen hos AFPT. Vi måtte selvfølgelig innom Supernature å fylle opp til helgekosen. Jeg fikk introdusert henne for både kokkosvann, mulberrys, kakaobønner, kålchips og masse annet digg. Vi surret rundt i det deilige sommerværet i flere timer, pratet, shoppet og koste oss! Jeg fikk også tatt en tur innom Nespresso og hamstret et lass av kaffe. Livredd for å gå tom for kapsler. Jeg fungerer ikke uten kaffen min!


Jeg klagde høylytt til Frida i dag om hvor tungt og vondt jeg synes det er å trene bein, hvor mye jeg hater det og at jeg alltid utsetter det. Mens denne praten pågikk var vi tilfeldigvis i nærheten av Friskhuset. Så da fikk jeg en fiks ide om å bare gå inn dit og kjøre beinøkta (som jeg har utsatt hele uken). Jeg hadde jo likevel treningsklær på meg, så hvorfor ikke. Det holdt på å bli ved tanken, og vi var faktisk gått ut av senteret og på vei hjem før jeg ombestemte meg. Fantastisk motivasjon og pushing fra Frida gjorde at jeg faktisk snudde og forlot solskinn og bykos til fordel for tung beintrening! Det var direkte vondt, og jeg er glad jeg ikke traff så mange kjente, for jeg gikk rundt der som en tordensky. Nå derimot, er jeg så blid at det nesten bobbler over! It’s fun when it’s done 🙂

På vei hjem fra trening dro jeg innom matbutikken og hamstret godsaker til helgen! Nå er kjøleskapet fylt til randen med alle mine favoritter. Dagen i dag har gått i ett, og det er først nå jeg endelig har fått lagdet meg en ordentlig god middag, og satt meg ned for å slappe av! Dagens middag ble en god gammel slager, dere som har fulgt bloggen en god stund kjenner garantert igjen denne. Dette er Marens favorittmiks! Det er først en stor salat med isbergsalat, agurk, avokado og tomat. Så steker du en pakke karbonadedeig med rødløk, hvitløk, paprika, sopp og spinat. Krydrer dette godt! Jeg brukte salt, pepper, natvigs, og cumin. Så tilsetter du 5 ss med dolmio saus med ekstra hvitløk. La dette puttre i noen minutter. Så heller du det over salaten og strør godt med ost på toppen. Det ser kanskje ikke veldig lekkert ut, men dette er MAGISK!! Virkelig en av mine store store favoritter. Det er så utrolig smafullt! Til dessert ble det en boks med kålchips i smaken kakao/kanel og en stor skål med jordbær og dream-is vanilje. Jeg elsker lørdager!!


Nå skal jeg ta en lang deilig dusj med både hårkur og ansiktsmaske, før kosebuksa skal på og en liten time med The O.C i senga står for tur! Planene for kvelden er enda litt usikre, men med dette nydelige været er det nok fare for at jeg må ut på vift 😉 Nevnte jeg at jeg elsker lørdager?

Hvordan er deres helg så langt, og hva er planene for kvelden ?

Stooort smil fra Maren

9 kommentarer
    1. Må bare takke deg for tips om kålchips på Supernature. Herregud, jeg er i lykkerus etter å ha prøvd de, nam!!! Tusen takk! 😀

    2. Jeg så deg på Kiwi i dag, fy søren så trent du er!! Ble helt satt ut jeg, du har den mest definerte ryggen og skuldrene jeg har sett. Bildene her på bloggen viser ikke hvor bra form du faktisk er i! Imponerende. Jeg turte ikke å si hei, men kanskje neste gang:)

    3. Hjemmelaget Pizza står i oven, så nå venter filmkos med kjæresten og et glass rødvin! 😀 Lørdager er virkelig de beste <3

    4. Så hos Kristina Andersen at hun hadde fått et treningsopplegg av deg – er dette noe du kan ordne for andre også? F.eks. meg? Hehe.

    5. Lørdag er deilig 😀 Her ble det trening, og jobb 😀 taco til lunch og homemade pizza på jobb, rett og slett deilig !
      Liker den rosa tightsen, hvilket merke er det ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg