En hektisk tirsdag!

Det ble en litt sen oppdatering fra denne kanten i dag, da denne dagen har gått i ett! Min morgen startet fryktelig brått da jeg klarte å forsove meg, og bråvåknet 40 minutter etter alarmen skulle ringt! Jeg spratt opp av sengen, og ti minutter senere satt jeg i bilen på vei til trening sammen med min skjønne mor. I dag var det hun som var det store pådriveren for å komme seg på trening, og jeg er veldig glad hun fikk lurt meg med. Jeg fikk en kanon kardioøkt, og det er lenge siden jeg har kjent slik energi på løpeturen min. Deilig! Jeg kjørte 60 minutter totalt, og iløpet av de minuttene fikk jeg løpt litt moderat jevnt tempo samt noen heftige tempodrag. Litt jobb har det også blitt i dag i form av et par kostholdskunder, spennende og motiverende å jobbe med kunder som virkelig har bestemt seg for å ta tak og nå sine mål. Slikt blir jeg inspirert av;)

Jeg har også hatt et intervju med Bergens Tidende i dag, temaet var unge jenter og proteinpulver. Rundt dette med trenden om å tilsette proteinpulver i matvarer, kaffe, baking osv. De ringte for å høre min mening omkring dette, og jeg følte vi hadde en god tone og at det ble et fint intervju. Nå gjestår det bare å se hvordan intervjuet blit på trykk. Jeg er litt smånervøs da det man sier av og til kan bli tvistet på, og ikke helt komme ut slik det var ment. Artikkelen kommer på torsdag, og jeg skal selvfølgelig legge ut linken til dere:)

I dag fant jeg en liten gla’nyhet på butikken! Jeg er nemlig en av dem som står i en evighet i nøtteavdelingen og plukker ut cashewnøtter uten salt fra nøttifrutti miksen. Jeg elsker cashewnøtter, men er ikke spesielt begeistret for alt det andre som er i denne miksen. Nå dere, nå har det kommet en fantastisk nyhet!!! En hel boks med usaltede cashew, også er boksen itilegg knall rosa. For en lykke! Jeg måtte selvfølgelig kjøpe med meg to bokser hjem, og sitter i skrivende stund å koser meg med nydelige nøtter fra den fine rosa boksen:)

Nå skal jeg slappe av hjemme et par timer, jobbe litt og prøve å holde meg unna Iherb! Det dårlige været de to siste dagene har gått hardt utover min økonomi, da jeg har shoppet alt for mye på nett! Det er farlig når man først setter i gang. Jeg fikk lagt inn en stor bestilling hos Iherb i går, og nå venter jeg på at masse spennende krydder, Walden farms dressinger og Stevia i flere ulike smaker skal dumpe ned i postkassen min.

Smiiil Maren

24 kommentarer
    1. Fy søren jeg blir misunnelig av å se på musklene dine! Kan bare drømme om å få en slik kropp siden jeg ikke er glad i særlig mye kondisjonstrening. Noen tips? 🙂

    2. Hei! Har nylig begynt å følge bloggen din, og jeg liker den veldig godt:-)
      ..men, jeg har ett ønske:-p
      Hadde blitt superglad om du vil skrive ett innlegg om hvordan du begynte å trene, hvordan du anbefaler nybegynnere å få en best mulig start på en sunnere livsstil med innhold av god trening og kost.
      Jeg har alltid vært høy og slank, men de siste årene så har det skjedd mye i livet mitt som har gjort at kroppen min “forfaller” sakte, men sikkert.. Har aldri trent på ett treningsstudio over tid, men derimot drevet med de fleste typer sporter som igjen har gjort at jeg tidligere ikke har hatt behov for noe yttligere trening for å passe vekt eller lignende.. Nå når jeg “forfaller” (:-p) så vil jeg ta tak i det før det er for sent! Har lite motivasjon for trening, og tenker ofte på lettere utveier som efedrin o.l., men vet hva dette gjør med kropp å sinn og varig resultat så det har kun blitt med tanker..
      Ihvertfall, hadde blitt kjempe glad om du ville gjort det! Trenger virkelig tips osv. fra enes peiling og ikke bare fra venninner som jogger annehver dag for at det er trendy! Hehe

    3. Hei!
      Har tenkt å legge inn en bestilling hos iherb i kveld, har aldri handlet der tidligere. Hva anbefaler du å handle, som en start?

    4. Herreguuuud for noen muskler.. Du er til stor inspirasjon, bare så du vet det!! Kunne du ikke begynt å legge ut litt mer detaljert hvordan du trener og spiser? 😀

    5. emiliemolsen: Det skal jeg gjøre;) Ja det har keg selv også, spørsmålet er vel heller hvorfor har du det? Jeg tror mange bare slenger det oppi fordi alle andre gjør det, uten å være bevisst på hvorfor man benytter seg av proteintilskudd!!

    6. Amalie: Så hyggelig å høre:) Jeg kommer ikke til å legge ut en het nøyaktig og detaljert plan over hvordan jeg spiser. Jeg ikke spiser etter noen plan, jeg spiser det jeg har lyst på når jeg har lyst på det, og det er stor variasjon i hva jeg putter i meg. Proteinkilder: Kylling, fisk, kjøtt, egg, cottage cheese, skyr, kesam. Karbohydrater: grønnsaker, frukt, poteter, søtpotet, speltumper, og ris. fett: fet fisk, avokado, nøtter, omega3 tilskudd. Ellers er det bare å følge med på bloggen, jeg legger ut en god del tips og bilder av hva jeg spiser 🙂

    7. Fra tjukk til smukk: Det har jeg kjøpt, men jeg synes ikke de smaker spesielt godt! De smaker litt kunstig og litt plastikk synes jeg. Disse var magiske i forhold:)

    8. Ane: Tung styrketrening for kroppens største muskler, intervaller, ren sunn mat, nok mat, søvn, tilstrekkelig med væske (rent vann) og tilstrekkelig med restitusjon. :):)

    9. For en kropp! Nettopp begynt å følge så smått med på bloggen din. Du er virkelig en stor inspirasjon. 🙂

    10. Hvordan skal man fordele styrkeøktene/intervaller? 🙂 Jeg er mer glad i de tunge styrkeøktene enn intervaller og konsisjonstrening. Håpløs? Det er jeg! 🙂

    11. Håper du kan poste intervjuet her, til oss som ikke får Bergens Tidende hjem 🙂 Og de cashewnøttene er DØDSGODE, og heldigvis litt billigere enn de fra den lille nøttefabrikken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg