Endring av fokus, og en god treningsøkt!

Noen ganger må man faktisk ta seg selv litt i nakken, og minne seg selv på at det er kun DU som bestemmer hvordan du selv har det! og det er kun du som bestemmer om du skal la en natts dårlig søvn avgjøre hvordan hele dagen din skal bli. Jeg må le litt av meg selv i dag, fy søren for en suttrete irriterende trøtting jeg har vært i dag! Heldigvis tok jeg meg selv i det en gang i ettermiddag og valgte å snu fokuset! Jeg lagde jo dårlig stemning absolutt alle rundt meg. Huff og huff!  Som sagt så strålte solen her på sørlandet i dag, og jeg tror dette må være en av de fineste dagene vi har hatt så langt i sommer! Jeg storkoste meg på cafe med Mette og Charlotte i et par timer, før jeg dro på Joker’n og handlet inn til helgekosen. Jeg elsker fredagshandelen, da kjøper jeg akkurat det jeg har mest lyst på og i dag endte jeg opp med både taco, popcorn, is og masse deilig frukt! Hurra for helg 🙂


Morgenturen min i dag morges ble som sagt avlyst nesten før den var i gang da motivasjonen virkelig glimtet til med sitt fravær! Heldigvis så hadde jeg en treningsdate avtalt med denne spreke frøkna, og godt var det, for uten den avtalen hadde det aldri blitt noen økt på meg! Jeg ladet opp til trening med 2 x redbull, en stor kaffe og en skål med masse deilig frukt. Jeg tok til og med på meg min knall røde tights for å se om det kunne hjelpe på humøret.


Det er ingen hemmelighet at jeg hater å trene ben, jeg virkelig virkelig hater det! Det gjør vondt, jeg får så mye syre i lårene og det er bare pain. Derfor har jeg en lei tendenes til å utsette bentreningene mine! I dag var det ingen kjære mor, nå måtte de bena få kjørt seg, og det skal jeg love deg at de fikk også! Jeg blir så motivert av å omgås andre treningsfreaks og med både Julie, Mariann og Hugo tilstede på senteret hjalp det godt på motivasjonen. Bein og rumpe fikk kjørt seg i følgende øvelser:

  • Dype knebøy med Kettlebells,
  • Benpress,
  • Liggende lårcurl,
  • Legextention 
  • Glute bridge


Nå ligger jeg på sofaen, med The O.C rullende over skjermen, og masse godsaker i skåler på bordet! På mitt fredagsbord er det oppkuttede epler, pærer og kiwi. en skål med cashew, macademia og paranøtter, og en stor skål med jordbær med vanilje kesam over. Dette er det jeg kaller fredagskos!

Jeg ønsker dere alle en herlig helg, nyt den til det fulle 🙂

Smiiiil M

8 kommentarer
    1. Åh, så godt at det ikke bare er meg som haaater å trene bein! Jeg gruer meg lenge før hver økt og har IKKE lyst. Håper på at det skal komme en dag at jeg begynner å elske det, hvis jeg bare holder ut inntil da 😉 Hørtes ellers ut som en veldig fin fredagskveld, her er det reker, hvitvin og proteinmuffins!

    2. Jeg liker faktisk å trene ben, men hater overkropp fordi jeg har hatt lite framgang. Skulle gjerne hatt din motivasjon der!
      Heidundrandes inspirerende er du iallefall!! 🙂

    3. hei Snuppa :o)
      Så bra å lese at dagen ble bedre :o)Flink du var å komme deg igjennom beinøkta, støl i dag eller? 🙂
      Var kjeeempekoselig å ha deg med på trening, gleder meg til uka :o)
      Klem

    4. Mariann Fjørtoft: Takk for en herlig økt, koste meg med dere;) I dag er jeg grisestøl, og jeg frykter at det kan bli verre til i morgen. Dag 2 er alltid værst. men det er litt digg også, liker å kjenne at jeg har brukt kroppen! ha en super helg vennen. så ses vi til uka:) M

    5. Hei!
      Elsker bloggen din! Hvor henter du motivasjonen din? Sliter så med å motivasjonen i perioder, føler jeg faller helt av og må begynne på nytt hver gang…

    6. Kine: Så hyggelig å høre, tusen takk! Sannheten er at jeg ofte sliter med motivasjonen selv, men det har hjulpet å prøve å fokusere på hva fysisk aktivitet gjør for kroppen og helsen din, og den fantastiske gode følelsen som kommer etter en god treningsøkt. Jeg tror også det er viktig å ikke gå ut for hardt, øk treningen gradvis og vær fornøyd med alt det du får gjort i stede for å fokusere på hva mer du kunne gjort! Vær snill mot kroppen din, gi den sunn god mat, nok søvn, nok værske, mye aktivitet og tilstrekkelig hvile/restitusjon. Spill på lag med egen kropp, og etterhvert vil du kjenne at treningenn blir gøyere jo bedre form du blir i. Ikke gi deg 😉 Smil M

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg