From hero to zero!!

God morgen hjerter

I dag var planen å fortsette på den gode flowen fra i går, og gjennomføre enda en super treningsøkt! Vel – det skjedde ikke! Jeg våknet etter 9,5 timer søvn, med vondt i hode, sår hals, og en sliten kropp! Ute regner det, og det er surt og kaldt Hvor ble det av superkreftene fra i går? Først ble jeg både sur, og litt skuffet over at jeg droppet treningen og ikke orket noe! Nå har jeg lagt alle de negative tankene langt bort, for hva hjelper vel det å tenke slik? Jeg tar en hviledag, med ekstra god frokost og en film med dyna i sofaen! Jeg liker godt slike kosedager, men da skal jeg helst ha hatt en god treningperiode i forkant, slik at en hviledag er med på å bygge kroppen opp igjen. Denne hviledagen er ikke fysisk nødvendig etter en hel uke på ferie med kun hvile, men jeg har bestemt meg for at treningen min skal være lystbetont og jeg skal ha glede av treningen min. Jeg har ingen spesielle mål jeg trener mot nå, jeg må ikke prestere i noen konkurranse eller jobbe mot en formtopp, jeg kan derfor velge å droppe en treningsøkt og jeg presser ikke kroppen min på dager hvor den gir klare signaler på den ikke vil! Det er viktig å spille på lag med egen kropp og helse:)

Er det flere som har slike “orker ikke” dager innimellom?

I dag tenkte jeg å prøve meg på litt baking igjen! Det er utrolig lenge siden sist. Etter en liten titt i skapne ser jeg at jeg tror jeg har det meste av ingredienser til å få til litt spennende bakverk. Så dette blir mine planer for denne regnfulle tirsdagen – se film, og bake! Herlig:)

Har du noen gode tips til hva man kan ta seg til på kjedelige regnværsdager?

 

Maren

9 kommentarer
    1. Usj, hater den følelsen! Våkna sjølv i går med potettett nese og sår hals… da veit eg at eg får treningsforbud av treneren, HAT altså! Men ikkej vits å kjøre harde økter med virus i kroppen. Smører meg med tolmodighet og håper å få lov å trene lett seinere i dag! KOS deg med ein avslappingsdag og kom sterkare tilbake 🙂

    2. Jeg har det sånn stadig vekk :p Du ser jo utrolig bra ut, så det er vel ikke krise å droppe en økt i ny og ned. Bare man ikke gjør det til en vane 😉 Forslag til ting å gjøre: lese en bok, ta fotbad, lage armbånd, lese blogger.. tja, litt standard kanskje :p God bedring!

    3. Det er vel ikke en “orker ikke” dag når du har sykdom i kroppen? Da burde man vel ikke ta noen sjanser? 🙂

    4. Jeg føler slik hele tiden! Faktisk litt deilig å lese at du også har slike dager:) Takk for at du deler slike dager også, og ikke bare solskinnsdager, Du er min favoritt. er innom hver dag!

    5. Viktig å ikke presse seg selv, kroppen trenger hvile – og spesielt etter en hard økt på 11 km.. Hvis du trenger “baketips” kan du gjerne sjekke bloggen min: hobbybaking.blogg.no 😉

    6. Så kjedelig å bli dårlig! Ja, har sånne dager, men jeg tar meg ofte i nakkeskinnet, og fullfører. Ihvertfall nå som jeg har økter jeg skal gjennomføre. Men viktig å lytte også 🙂

    7. De dagene er et kjent fenomen her i gården! Men heldigvis kommer de ikke så ofte, og når de kommer er det bare å ta det helt piano på sofaen med god samvittighet! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg