Proteinkaffe saves the day!!

I dag lo jeg høyt i sengen min når klokken ringte 04.45 (!!) Jeg kunne ikke fatte at det var fysisk mulig at jeg skulle stå opp nå. Det var rett og slett så utenkelig, og så latterlig at jeg ikke kunne annet enn å le! Jeg klarte på mirakuløst vist å rulle meg ut av sengen og komme meg i dusjen, en rask tur innom kjøkkenet før jeg suste over på jobb og fikk åpnet senteret! På min lille tur innom kjøkkenet fikk jeg laget meg en dobbel proteinkaffe, og jeg tørr påstå at den er grunnen til at jeg fremdeles står oppreist her på jobb! Jeg tok også med meg alt jeg trenger til å lage proteinkaffe slik at jeg fikk laget ny dobbeldose i det jeg ankom jobb (den første forsvant i bilen på vei over) Det betyr at jeg fikk i meg 4 x espresso innenfor et tidsrom på 30 minutter. *koffeinsjokk*

Min proteinkaffe lager du ved å først lage to kruttstertek espressso (jeg bruker de svarte kapslene fra Nespresso) så koker du opp litt vann, så lager du en mini proteinshake med 1/2 scoop vanilje eller sjokoladeprotein (jeg bruker DETTE) som du blander med litt vann i bunnen av shakeren din. Rist godt. så heller du den ferdige shaken, oppi espressoen, tilsetter litt kokende vann og voala PROTEINKAFFE!!

 

Jeg synes det er litt vanskelig å spise klokken 05.00 på morgenen, og da er en slik kaffe perfekt, da proteinet gir en liten metthetsfølelse! Frokosten på jobb ble en boks cottage cheese, en skyr, 300g lune bringebær (varmet dem i micro) og en god håndfull mandler. Lunsjen som jeg nå sitter å koser meg med i lunsjpausen min er rester fra gårsdagen. Masse deilige grønnsaker i wok, med soyasaus og masse digg krydder + kylling skåret i strimler. Jeg varmet dette opp her på jobb, tilsatte litt ekstra krydder og det smakte akkurat like godt selv om det var rester. Et lite tips, lag opp ekstra stor middasporsjon, slik at du kan ta med deg resten som lunsj på jobb eller skole neste dag!

Nå er pausen min over, og jeg har en kunde som venter! Ha en strålende mandag:)

Smiiil M

 

14 kommentarer
    1. Det er ofte den følelsen man har når vekkerklokken ringer
      Men det er helt fantastisk når man har stått opp! 🙂
      Hvordan ser en normal treningsuke for deg ut? 🙂
      Ha en fantastisk start på uken! 🙂

    2. Jeg og er avgengig av proteinkaffe på morningen før jeg orker å spise frokost 😉 Sykt at du sto opp så tidlig! Jeg trodde jeg sto opp tidlig da klokken var halv syv liksom, hihi 🙂
      Håper du har hatt en super dag 🙂

    3. Hei Maren!
      Må bare si jeg synes du har en fantastisk fin blogg, med utrolig mye inspirasjon! Veldig bra alt det du skriver:) Stå på:)

    4. Oi, så tidlig! Men det er noe med det når det er lyst. Tror faktisk jeg kunne stått opp så tidlig selv noen ganger, men heldigvis sovner jeg igjen.
      Den lunsjen så herlig ut!
      Håper du har hatt en god dag:)

    5. Silje: Min treningsuke akkurat nå er vel ca 4-5 økter pr uke. fordelt på styrke og kondisjon! Den ene uken 3 styrke økter og 2 kondisjon, neste uke 3 kondisjon og 2 styrke. Kjører styrke på hele kroppen, og løper intervaller 🙂 Det varierer litt ift hvor mye jeg har å gjøre på jobb osv, det er viktig å ta hensyn til det totalet stresset i hverdagen og ikke kjøre på hvis kroppen ikke har overskudd!

      Ønsker deg en super uke:)
      Maren

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg