En søvnløs natt…..

Hvis du lurer på hva som skjer hvis du spiser 7 gulerøtter, 1 hel squash og 1 agurk + en hel boks kesam som dipp, like før du legger deg, så kan jeg fortelle deg at det resultaerer i grusomt mye romling i magen, og mageknip som gjør at du ikke har sjans å sove! Dette passet litt dårlig når jeg skulle opp på jobb og vekkerklokken stod på 04.45!! Jeg sovnet ikke før nærmere 02.00 i natt, og med kun 2,5 timer søvn så jeg veldig mørkt på denne dagen!! Etter en trippelespresso og to redbull fikk jeg en liten kickstart, og dagen har faktisk gått over all forventning! 8 timer på jobb i studio gikk unna som en lek, mye takket være mine fantastiske skjønne kolleger. Som jeg koser meg sammen med dem!! Etter jobb hadde jeg et par timer fri før PTkunder, og der fikk jeg jammen inn en god treningsøkt. Aldri i verden om jeg hadde trodd i dag skulle bli dagen jeg økte på vektene i flere øvelser, men slik ble det altså!! Utrolig gøy 🙂 Knipset et lite amatørbilde i dag like etter økten. Svett og fæl, og alle dere som kan slike ting ler nok høyt av poseringen min, men jeg kan ikke dette med posseringer, og da blir dette resultatet: Hihi


Jeg hadde heldigvis planlagt godt i dag, og hadde med meg tre gode matpakker til denne dagen! Jevnlig tilførsel av energi gjorde at jeg faktisk hadde godt med energi og trykk på treningen. Skuldre, bryst og armer fikk virkelig kjørt seg! jeg var utrolig fristet til å kjøre på med rygg også, men rygg er min favoritt kroppsdel å trene (+ skuldre) og jeg sparer derfor den til en egen økt i morgen! Etter trening, var det tid for PTkunder. Kundene mine fortsetter å gi full gass, og jeg blir imponert gang på gang! Tenikken perfeksjoneres, vekter økes og endorfinene bruser på trening, utrolig gøy å se slik treningsglede og ståpåvilje hos kundene mine. Har jeg sagt at jeg elsker jobben min? Well, I do<3

Nå er middag nettop inntatt. Røkt sommerskinke, med dampet nykål, hjemmelaget potetsalat, aspargies med parmaskinke og salat! Herlig mandagsmiddag! Nå ligger jeg på sofaen og kjemper for å holde øynene åpne, jeg kan ikke sovne helt enda selv om hele kroppen skriker etter søvn. Er det ikke rart hvordan man nesten kan føle seg syk når man har fått alt for lite søvn? Jeg føler meg hvertfall som en pjusk, grå, slapp sak her jeg ligger!!

Hvordan har dere det denne solrike mandagen kjære lesere??

Maren

28 kommentarer
    1. Serriøst, hvordan får man sånn mage??
      Du ser sykt bra ut, hvilke øvelser bruker du på magen? Kjører du mye cardio?

    2. Malin: Hjemmelagert potetsalat: Kok ønsket mengde poteter med skallet på (jeg kokte 15 – ladge til flere) så lar du de kjøles ned til de er lune, så skreller du dem. Kutt dem i passe biter. Så tar du en boks lettrømme, og en pose lett majones og blander det godt sammen. Skrell en gul løk, og hakk i små biter. Vell inn løken og potetene + tilsett salt og pepper etter smak!
      Bedre blir det ikke 😉 Mmmm!!

    3. Mia: Jeg trener ikke spesielt mye mage! Jeg trener tunge baseøvelser for de største muskelgruppene. Det viktigste er kostholdet!:) Nok mat for å holde forbrenningen oppe, og ren mat. Holder uken strickt, og koser meg i helgene:) Nok søvn, og stress ned! For lite søvn og mye stress fører til utskillese av stresshormon som igjen fører til fettlagring. Så tren tung styrke, spis masse ren mat, sov nok og stress ned!! 🙂

    4. Hei! Som du sier er det viktig å spise nok slik at kroppen ikke reduserer forbrenningen. Men hvor mye er nok? Ca hvor mange kcal? Jeg sitter å leser til eksamen det meste av dagen, men får meg en times gåtur hver dag sånn ca.. Er 1500 kcal for mye eller for lite da?

    5. Vanvittig solid og fin form på deg!! 🙂 Og godt du kom deg gjennom dagen til tross for 2 timers søvn! Har ikke sjangs i havet å fungere med så lite søvn jeg:p

    6. Jeg trener masse og blir motivert av deg på dager hvor det frister å ligge og se på solen. 7-10 treninger i uka. 70% kondisjon og cardio, 30% styke. For å få et så relativt lavt fettlager som du har, hva må til?:) Jeg er ikke misfornøyd med min kropp, men liker å lære og kanskje prøve ut. Kan du ikke gjennomføre en uke der du dag fe dag viser til akkurat hva du putter i munnen og hvordan du trener?
      Evt fler tips i forhold til kosthold og trening.
      Jente 22 år.

    7. Blir alltid så glad av å lese bloggen din! Super positiv og fin er den!!
      Uansett hvor negative ting du skriver om, så snur du det rundt til noe positivt! Kjempe bra 🙂
      For lite søvn er jo tross alt noe av det verste som er. Ofte er det mest fordi du gjerne er overbevist om at du er dødssliten og alt for trøtt til å fungere normalt. En gang i blant går det bra, men flere dager på rad er ikke noe å hige etter! Så får håpe du får sove godt i natt 😀
      Ps:
      Jeezus for en mage! Har du noen tips og triks for å oppnå det resultatet eller? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg