12 tips til ting du kan gjøre på en søndag

Dette innlegget har jeg kost meg med å skrive. Jeg synes det er herlig med slike tips selv, så jeg bruker dem vel så mye på meg selv også når jeg lager slike innlegg. Søndag er en utrolig deilig dag, for meg er det ofte en veldig rolig dag, med fokus på hjemmekos og familie. Samtidig så er det en herlig å dag å få unna litt ting hjemme, eller være sosial med venner.

Her kommer min lille søndagsliste: 

❤️ Sov ut, og om du er tidlig oppe på grunn av barn eller i mitt tilfelle en hund som må tidlig ut å tisse – så unn deg en middagslur eller en god hvil i løpet av dagen.

❤️ Lat som du er på hotellfrokost, og fyll hele bordet med deilig frokost. Eggerøre, bacon , masse pålegg og juice. Eller nyt kaffe og frokost i senga.

❤️ Ring en venn eller et familiemedlem du ikke har snakket med på evigheter – søndager er perfekt for slikt. 

❤️ Rydd opp og rens ut. Dette punket er rettet direkte til meg selv – jeg MÅ ta en opprydning i skapet, men utsetter det hele tiden. 

❤️ Ta deg en deilig søndagstur. Ingenting er så herlig som en god tur i frisk luft. 

❤️ Gå på cafe med en god venn, og skravl et par timer. 

❤️ Binge!! (Gøyeste ordet) Det betyr at du benker deg i senga eller sofaen og kjører maraton på en god serie eller flere timer etter hverandre. Ååå så digg!!! 

❤️ Planlegg den kommende uken, med jobb, aktiviteter, sosialt og alt. Ingenting føles så godt som å gå inn i en ny uke med full kontroll. 

❤️ Vaks klær, rydd opp i klesskapet. Kast, fiks, gi bort 

❤️ Bakedag! Hva er mer søndag en duften av nystekt brød eller boller? HER er oppskriften på et nydelig bananbrød. 

❤️ Inviter familien ( eller venner) på søndagsmiddag. Prøv deg på en rett du ikke lager så ofte. 

❤️ Lag ukesmeny for den kommende uken. Planlegg måltidene dine, og skriv en ferdig handleliste. 

❤️ Nyt litt alenetid. Det trenger egentlig ikke skje så mye, bare nyt litt egentid, og lad opp batteriene. 

 

Nå har jeg sittet et par timer med jobb på en koselig cafe, og skal straks sykle oppom familien en liten tur. I kveld blir det binging for alle penge, med film, popcorn og dyne i sofaen. Det  gledes! 

 

Smiiiil, Maren 

 

6 kommentarer
    1. Hei! I spørsmålsrunden svarte du at du ikke hadde testet maks i baseøvelser men snakket ikke du om en testuke på begynnelsen av sommeren? Testet du ikke 1rm da?

    2. Og sist men ikke minst – nyte en god bok! Føler meg nye “freshere” i hodet og får mye mer ro i sjela av en bok enn av mange timer med serier. Ser gjerne en episode og to av noe på kvelden altså men mange timer i strekk blir jeg bare doven og slakk av. Min perfekte søndag inneholder en tur i fin natur, en yoga økt, en god bok og middag! Og så slår jeg også et slag for BRETTSPILL! Perfekt søndagsaktivitet :=)

    3. I dag inviterte vi et vennepar på elggryte med smuldrepai av blåbær med vaniljeis til dessert, det var utrolig hyggelig!! Senere på kvelden kom mine to bestevenninner på besøk og vi koste oss med godis og masse god venninneprat❤️ En skikkelig deilig søndag. Håper du har hatt en fin dag🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg